Motoryzacja » Moto Serwis
Shell wprowadza na rynek nowy olej syntetyczny
Zobacz więcej zdjęć » |
Silnik samochodowy musi pracować w różnych warunkach – w niskich i wysokich temperaturach, na krótkich i długich dystansach czy w starych oraz nowych modelach samochodów. Ta złożona jednostka napędowa auta wymaga zawsze optymalnej ochrony. Dlatego Shell stworzył nowy syntetyczny olej, który dostosowuje się do zmiennych warunków pracy silnika.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Nowy olej syntetyczny w gamie Shell Helix
Shell Helix HX8 ECT 5W-30 to w pełni syntetyczny, niskopopiołowy olej silnikowy. Zawiera elastyczne molekuły, które nieustannie dostosowują się do zmiennej pracy silnika w celu zwiększenia jego ochrony w warunkach wysokiego ciśnienia i temperatury. Wyjątkowa odporność na zużycie została potwierdzona w testach – Shell Helix HX8 ECT 5W-30 zapewnia nawet do 40% lepszą ochronę niż wymagają tego normy branżowe[1]. Ponadto przyczynia się do redukcji procesów osadzania się szlamów[2] oraz zapewnia nawet do 45% większą czystość tłoków niż wymagają tego normy[3].
Istotną cechą Shell Helix HX8 ECT 5W-30 jest wysoki wskaźnik lepkości, który powoduje najmniejszy spadek lepkości oleju wraz ze wzrostem temperatury pracy silnika. Natomiast przy zimnym rozruchu środek smarny szybciej smaruje silnik niż typowe oleje o lepkości 5W-40, 10W-40 czy 15W-40. Co więcej, produkt powstał z zastosowaniem zaawansowanej technologii kompatybilnej z systemami emisji spalin, aby umożliwić utrzymanie ich w czystości. Niskopopiołowa formulacja nowego produktu Shell umożliwia utrzymanie filtrów cząstek stałych w silnikach Diesla w czystości i chroni przed powstawaniem popiołów. Dzięki temu olej przeciwdziała blokowaniu się układu wydechowego oraz pomaga utrzymać wysoką wydajność silnika.
Shell Helix HX8 ECT 5W-30 może być stosowany w nowoczesnych silnikach benzynowych oraz Diesla, również tych wyposażonych w filtry cząstek stałych i jednostkach napędowych zasilanych gazem LPG.
Olej posiada aprobatę Volkswagen – jest odpowiedni dla pojazdów z silnikiem Diesla wymagających specyfikacji VW 507.00 oraz aut z silnikiem benzynowym wymagających specyfikacji VW 504.00. Shell Helix HX8 ECT 5W-30 spełnia także wymagania: API SN, ACEA C3, MB-Approval 229.31/229.51. Produkt jest dostępny w opakowaniach o pojemności: 1, 5 i 209 litrów.
[1] Na podstawie testu silnika OM646LA oraz w porównaniu ze specyfikacją ACEA A3/B4.
[2] Na podstawie wyników testu tworzenia się szlamu Sequence VG przeprowadzonego na oleju SAE 0W-30.
[3] W porównaniu ze specyfikacją ACEA C3
Komentarze (0)