Kobieta, zdrowie, uroda » Uroda

SIECI HANDLOWE STAWIAJĄ NA KOSMETYKI - MARKI WŁASNE ROSNĄ W SIŁĘ

Sieci handlowe kładą coraz większy nacisk na produkty marek własnych, oferując klientom już nie tylko artykuły spożywcze, ale i kosmetyki – należące do segmentu tzw. private label.

Sieci handlowe kładą coraz większy nacisk na produkty marek własnych, oferując klientom już nie tylko artykuły spożywcze, ale i kosmetyki – należące do segmentu tzw. private label. Konsumenci mogą więc dokonać kompleksowych zakupów bez konieczności dodatkowej wizyty np. w drogeriach. Sklepy takie jak Lidl są jednym z najszybciej rozwijających się kanałów sprzedaży kosmetyków w Polsce. Ich udział rynku kosmetycznym wzrósł z 11,5% w 2011 roku do 14,2% w 2015[1]

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Obecnie można zauważyć dynamiczny rozwój rynku kosmetycznego w Polsce. Jego wartość wynosi aktualnie ponad 10 mld złotych[2]. Swój udział w tym mają sieci handlowe, które rozszerzają kategorie marek własnych również o kosmetyki. Wśród tych, które rozwijają ten segment produktów jest także Lidl. „Rozbudowujemy asortyment artykułów kosmetycznych m.in. marki własnej Cien. Tylko w przeciągu ostatnich 8 miesięcy liczba artykułów tej marki wzrosła o blisko 40%. Regularnie rozwijamy całą kategorię kosmetyków o produkty do pielęgnacji ciała, twarzy, włosów czy artykuły higieniczne. Klienci doceniają je za bardzo dobrą jakość i niską, atrakcyjną cenę” – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager LIDL Polska.

 

Liczba artykułów marek własnych w kategorii kosmetyków w asortymencie stałym Lidla wzrosła prawie o 30% w porównaniu ze styczniem 2016 r. Produktami cieszącymi się zainteresowaniem wśród konsumentów są m.in. mydła marki Cien. Od stycznia br. firma Lidl oferuje jeszcze większy wybór produktów tej kategorii (wzrost o ok. 35%). Na półkach pojawiły się m.in. mydła cięte, mydło hipoalergiczne oraz kremowe mydło nawilżające. Zwiększył się także udział polskich producentów, dostarczających te produkty do sieci Lidl zarówno w Polsce jak i do Spółek w Europie. Marka Cien została poszerzona w ostatnim czasie także m.in. o nowe hipoalergiczne żele pod prysznic o działaniu nawilżającym, sole do kąpieli czy profesjonalną linię kosmetyków do pielęgnacji włosów z wysoką zawartością keratyny. Lidl oferuje także produkty do higieny jamy ustnej własnej marki Dentalux ,np.: pasty do zębów, nici dentystyczne czy uniwersalne końcówki do szczoteczki elektrycznej.

 

Udział polskich producentów, dostarczających produkty do sklepów Lidl w Europie systematycznie rośnie. Wśród tych, którzy współpracują z Lidlem jest m.in. Global Cosmed S.A.– jeden z największych w regionie producentów kosmetyków i chemii gospodarczej. Firma dostarcza na półki sklepowe Lidla m.in.: mydła w płynie, żele pod prysznic, płyny do kąpieli oraz szampony. Dzięki współpracy z siecią Lidl spółka inwestuje w nowe, międzynarodowe projekty.

 

Staramy się wykorzystać potencjał rynków kosmetycznych oraz chemii gospodarczej na arenie międzynarodowej. Za pośrednictwem sieci Lidl eksportujemy nasze produkty do Czech, Słowacji, Bułgarii, Rumunii, Chorwacji, Słowenii, Grecji czy na Litwę i Węgry. Ponadto, w ostatnim czasie wzmocniliśmy nasze siły sprzedażowe dedykowane na rynki Europy Zachodniej, co wkrótce powinno przełożyć się na nowe kontrakty zarówno w zakresie marek prywatnych, jak i produktów brandowych. Mamy nadzieję, że dalsza współpraca z siecią Lidl nadal będzie przynosić obopólne korzyści.” - mówi Magdalena Mazur, Wiceprezes Zarządu Global Cosmed S.A.

Jak pokazały najnowsze badania to właśnie polscy producenci i kryterium polskości zyskują coraz bardziej na znaczeniu podczas zakupu kosmetyków – tak wskazało 45% respondentów przebadanych przez Instytut PMR. Sytuacja ta jest związana m.in. z trendem patriotyzmu konsumenckiego oraz rosnącym zaufaniem do krajowych produktów w społeczeństwie. Pozwala to przypuszczać, że odsetek osób, które kierują się pochodzeniem produktów kosmetycznych przy ich zakupie, będzie rósł[3].

Sieć Lidl nieustanie rozwija linie produktów marek własnych, oferując klientom ponad 100 brandów, w tym ponad 1 200 różnych produktów z kilku kategorii, w tym kosmetycznej, której częścią jest marka Cien. Zdobyła ona uznanie klientów w m.in. w Hiszpanii, gdzie nawilżający krem do twarzy Cien Aqua wygrał ranking konsumencki, pokonując tym samym znane, światowe marki[4]. Jego cena w Polsce wznosi 7,99 zł. Przed dwoma lata taki sam sukces osiągnął przeciwzmarszczkowy krem Q10, który przypadł do gustu również polskim klientkom.

 

Informacje o firmie:

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje około 10.000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 550.

Dalsze informacje znajdą Państwo na naszych stronach:

www.lidl.pll

Facebook https://www.facebook.com/lidlpolska

Instagram https://www.instagram.com/lidlpolska/

YouTube https://www.youtube.com/user/LidlPolska



[1] Panel Gospodarstw Domowych GfK

[2] Panel Gospodarstw Domowych GfK

[3] „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2016, Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2016-2021”, PMR

[4] https://www.ocu.org/salud/cuidado-piel/informe/cremas-hidratantes



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Anna Grońska

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »