Rozrywka i wypoczynek » Rozrywka
Silver TV rezygnuje z telewizji śniadaniowej
Program śniadaniowy „Na dobry dzień' zmienia godziny emisji. Od poniedziałku 18 listopada, format nadawany będzie wieczorami od 19:19 do 22:00 pod nazwą „Na dobry wieczór". Koncepcja programu pozostanie taka sama. Nie zmienią się również prowadzący, na których czele stać będzie tak jak wcześniej twórczyni kanału - Beata Borucka. Jak podkreślają władze Silver TV wychodzi z natłoku telewizji śniadaniowych, a wchodzi w mniej zagospodarowane do tej pory pasmo wieczorne.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
- Po pierwszym miesiącu nadawania na kanale YT mamy już ponad 8 mln wyświetleń naszych nowych materiałów - to bardzo dobry wynik -niemal zgodny z naszymi założeniami biznesowymi. To również wystarczająco dużo informacji by spojrzeć szerzej na preferencje naszych widzów i wyciągnąć konstruktywne wnioski - mówi Beata Borucka, liderka projektu Mądra Babcia i twórczyni Silver TV. - Zmiana godzin emisji naszego sztandarowego programu to element budowania wysokiej oglądalności - odpowiedź na potrzeby widzów, którzy nasze pasmo śniadaniowe najchętniej oglądali wieczorem. Nic dziwnego - rano panuje duża konkurencja - niemal każda stacja telewizyjna czy kanał You Tube'owy ma śniadaniówkę - uwaga widza jest więc rozproszona. W tygodniu, w godzinach wieczornych, brakuje z kolei atrakcyjnego formatu, takiego na miarę amerykańskiego „The Tonight Show". Okazało się także, że nasi widzowie są w rzeczywistości nadal aktywni życiowo i przed ekranem chętnie zasiadają dopiero koło godziny 19:00. U nas decyzje zapadają szybko - dodaje.
- Pierwsze wieczorne wydanie „Na dobry wieczór" uzyskało na YT 4,5 tysiąca wyświetleń i 42 tysiące na platformie Facebook. To znacznie więcej niż wcześniej, gdy program emitowany był w godzinach porannych. To potwierdza słuszność naszej decyzji i daje nam zastrzyk energii do dalszego działania - wprowadzania nowości i dokonywania zmian - podkreśla Beata Borucka.
Optymalizacja kluczem do sukcesu
Wysoka oglądalność i informacje zwrotne od widzów pozwalają Silver TV na optymalizację ramówki. Telewizja wróciła do nadawania na platformie Facebook, która według zarządu stacji daje duże możliwości dotarcia do osób 50+. Dodatkowo w programie śniadaniowym kładziony jest coraz większy nacisk na tematy związane ze zdrowiem modą, urodą i kulinariami, które według statystyk oglądalności są najchętniej oglądane przez widzów.
- Chcemy oferować osobom 50+ jak najciekawsze - dopasowane do ich preferencji - programy. Właśnie dlatego uważnie analizujemy statystki związane z oglądalnością poszczególnych formatów i na bieżąco reagujemy na potrzeby naszych widzów. Między innymi z tego powodu wracamy do praktyki montowania krótkich materiałów z programu „Na dobry wieczór" i umieszczania ich na kanale YouTube - mówi Beata Borucka. - Systematycznie poszerzamy także naszą ramówkę. Nagrywamy nowe formaty i dopracowujemy te, już emitowane. Dziś - w połowie listopada - emitujemy już 5 programów zapowiedzianych pod koniec września - „Na dobry wieczór", „Ruszaj się", „Pomysł na danie" „Wiecznie młodzi", oraz „Bezpiecznie przez życie" Kolejne planujemy wprowadzić w następnych miesiącach - zapowiada twórczyni Silver TV.
Nadesłał:
Piotr Czerniejewski
|
Komentarze (0)