Firma » Reklama
#SM update – nowości na Instagramie i Facebooku
Instagram Stories
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
O nieoficjalnych testach transmisji na żywo w Instagram Stories słyszeliśmy już pod koniec października. Jak wówczas Instagram nie komentował tych informacji, tak na początku minionego tygodnia potwierdził, że Go Insta i znikające wiadomości w Instagram Direct weszły w fazę testów.
Funkcja tworzenia i nadawania treści wideo na żywo, znana już dobrze ze Snapchata i Facebooka, niebawem będzie dostępna na Instagramie, jako Go Insta. Transmisje będą mogły trwać max. 60 minut, a podczas ich prowadzenia uczestnicy będą mieli możliwość umieszczania komentarzy.
W trakcie nadawania na zdjęciu autora w pasku z Instagram Stories pojawi się oznakowanie „LIVE”. Po zakończeniu nadawania wideo ma znikać, co ma zapewnić użytkownikom większą swobodę i kontrolę nad treściami, którymi dzielą się ze znajomymi. Jak podaje Instagram, Go Insta jest obecnie w fazie testów i będzie udostępnione w ciągu nadchodzących tygodni.
Instagram Direct
Kolejną wdrażaną funkcją są wiadomości w prowadzonych w Instagram Direct konwersacjach prywatnych i grupowych. Od teraz każdy użytkownik będzie mógł przesłać zdjęcie lub film, który zniknie zaraz po otwarciu go przez znajomego. Dodatkowo, autor ma widzieć, gdy wysłane przez niego zdjęcie zostało zapisane np. jako screenshot.
Wysyłka znikających wiadomości jest bardzo prosta. Wystarczy dotknąć ikonę strzałki dostępną w prawym dolnym rogu, a następnie wybrać znajomych, którym chcemy ją wysłać. Jeśli ktoś wyśle nam taką wiadomość, wokół jego zdjęcia pojawi się niebieski pierścień. Funkcja ta jest udostępniana użytkownikom aplikacji od początku zeszłego tygodnia.
Wyszukiwanie dostępnych sieci Wi-Fi przez Facebooka?
Facebook testuje nową funkcję, która ma umożliwić jego użytkownikom znalezienie najbliższego dostępnego hotspota. I raczej nie jest to jedynie miły gest ze strony firmy Zuckerberga, ale kolejne kroki w stronę zwiększenia możliwości nadawania wideo na żywo. Czym bowiem byłby Facebook Live bez dostępu do internetu?
Platforma ułatwiając znalezienie sieci Wi-Fi i dostępu do stabilnego połączenia, ułatwi tym samym prowadzenie transmisji live. Nowa funkcja jest obecnie w fazie testów w wybranych krajach. Na razie nie wiadomo, kiedy zostanie oficjalnie wprowadzona i kiedy pojawi się w Polsce.
Facebook usprawnia wyszukiwanie
Wyszukiwanie na Facebooku oryginalnie było zaprojektowane tak, by w prosty sposób kierować użytkowników do stron prywatnych i biznesowych, grup oraz wydarzeń. Następnie w wyszukiwaniu były brane pod uwagę również inne rodzaje treści, np. posty, zdjęcia, czy filmy. Z każdą dodawaną opcją, system stawał się coraz bardziej skomplikowany, a jego mechanizm działania niezrozumiały dla użytkowników. W zeszłym tygodniu Facebook zaczął wdrażać nowy model wyszukiwania. Podczas wyszukiwania frazy użytkownikom będą pokazywane auto podpowiedzi w formie typowo tekstowej, dzięki czemu użytkownicy mają skupić się całkowicie na wpisywaniu interesujących ich słów kluczowych. W dotychczasowych wynikach wyszukiwania widoczne są również wyniki zawierające zdjęcia, ikony itp.
Teraz wyniki odpowiadające określonym kryteriom wyszukiwania będą wyświetlane na osobnej stronie (również w podziale na zróżnicowane rodzaje treści).
NapoleonCat to autorska platforma do zarządzania marką w social mediach od Polski po Brazylię. Klienci Napoleona to agencje social media, domy mediowe, wydawcy, e-commerce. Napoleon jest członkiem elitarnej grupy partnerów Facebooka Preferred Marketing Developer Program, co daje gwarancję dostarczania rozwiązań na najwyższym poziomie. Platforma dostarcza szeroki zakres danych analitycznych z platform tj. Facebook, Twitter, YouTube, Instagram. Więcej informacji: https://napoleoncat.com/.
Nadesłał:
KnowledgeHub Fund
|
Komentarze (0)