Technologie » Telekomunikacja
SMS dla FMCG
SMS dla FMCG
Konkursy SMS w kampaniach reklamowych
Najbardziej popularną formą wykorzystania komunikacji SMS w sektorze FMCG są oczywiście konkursy i loterie SMS oparte o SMS Premium, czyli wiadomości SMS o podwyższonej płatności (od 1 zł. netto) Aktywności takie mogą posiadać różnorodne cele:
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
- zwiększenie sprzedaży w czasie promocji
- działania wizerunkowe / lojalnościowe
- stworzenie lub zwiększenie bazy kontaktów odbiorców
- zwiększenie zysków ze sprzedaży (dochód z promocyjnej sprzedaży powiększony zostaje dodatkowo o prowizję z tytułu SMS-ów premium)
Organizując konkurs lub loterię SMS-ową pamiętać należy, że obie formy promocji (zarówno konkurs jak i loteria) wymagają precyzyjnie napisanego regulaminu promocji, wyraźnych informacji o konkursie na opakowaniach (np. data zakończenia konkursu) i jednoznacznego określenia kto jest organizatorem konkursu.
Konkurs czy loteria?
W serwisach internetowych, forach i blogach związanych z tematyką marketingową bardzo często spotkać się można z dylematami marketerów odnośnie rozróżnienia pomiędzy loterią a konkursem.
To czy dana akcja jest konkursem czy loterią, zależy od tego, czy wynik jest zależny od przypadku bądź tylko od zręczności lub wiedzy grającego (źródło: Marketer+, numer 02/2011 str. 22). Konkurs to aktywność, w której wygrywa najlepszy. Loteria to aktywność, w której o wygranej decyduje los, przypadek, łut szczęścia. Marketerzy najczęściej starają się tak zaprojektować daną aktywność reklamową, aby wpisywała się ona w definicję konkursu, gdyż organizowanie loterii SMS wiąże się ze specjalnym zezwoleniem, koniecznością obecności uprawnionych osób przy losowaniu i wieloma innymi wymogami formalnymi.
Komunikacja z odbiorcami końcowymi, ale nie tylko
Konkursy SMS zwiększające sprzedaż wśród odbiorców końcowych (konsumentów) to jednak nie jedyne formy wykorzystania technologii SMS przez branżę FMCG. W formie wiadomości SMS komunikować się można również z takimi grupami jak:
- pracownicy
- kontrahenci
- dystrybutorzy
- przedstawiciele handlowi
- dziennikarze, liderzy opinii
Trwały komunikat dla dóbr szybko zbywalnych
FMCG to sektor produktów, które szybko znikają z naszych półek i szuflad. Inaczej jednak rzecz ma się z reklamą w formie SMS-a. Wiadomości na telefony komórkowe zachowujemy w swoich telefonach bardzo długo, a blisko 100% z nich jest odczytywanych przez ich adresatów. Takich wskaźników nie zapewnia żadne inne medium. Zapraszamy serdecznie do SerwerSMS.pl, platformy usług SMS oferującej wszystkie opisane wyżej formy wiadomości SMS.
Wyrażamy zgodę na przedruk całości artykułu lub jego części z podaniem linku www.SerwerSMS.pl
Nadesłał:
SerwerSMS.pl
|
Komentarze (0)