Firma » Biznes

SMS-y marketingowe jako forma komunikacji mobilnej

SMS-y marketingowe jako forma komunikacji mobilnej
Zobacz więcej zdjęć »
Pionierami, którzy wykorzystali akcje SMS-owe w marketingu były największe firmy na świecie takie jak m.in. Pepsi i Coca Cola, które przeniosły ciężar z reklam telewizyjnych na bardziej efektywne dzięki lepszemu dopasowaniu do odbiorcy SMS.

W skład marketingu mobilnego wchodzą różne postępowania marketingowe realizowane za pomocą telefonów komórkowych lub innych komunikatorów.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Na obecnym rynku zdecydowanie największą popularnością cieszą się wśród marketerów SMS-y marketingowe, ostatnio zastępowane innymi opcjami multimedialnymi (MMS). Ich zastosowanie może być różne, zaczynając od reklamy SMS-owej skierowanej na telefony komórkowe wybranych osób do marketingu lojalnościowego.

Firma TideSoftware.pl zajmująca się procesami zoptymalizowanymi twierdzi, że efektowność tej formy komunikacji marketingowej, polega na kilku szczególnych cechach, jakimi są możliwość precyzyjnego dotarcia i reakcji impulsowej klienta. Wszystko to stwarza możliwość skutecznego dialogu z konsumentem bez zależnośći od sytuacji i miejsca w jakim się znajduje.

Na ogół, pierwszym skojarzeniem dotyczącym marketingu mobilnego są SMS-y marketingowe, zwane inaczej reklamą SMS-ową. Jednak masowe wysyłanie SMS-ów reklamowych jest zaledwie małą częścią możliwości marketingu mobilnego, który również spełnia się w akcjach BTL, takich jak promocje konsumenckie, sprzedaży, czy programy lojalnościowe.

W związku z tym, że w praktyce jeden telefon komórkowy ma jednego właściciela (oraz dzięki temu, że każdemu aparatowi przypisany jest określony numer) to marketing mobilny jest marketingiem precyzyjnym (pozwala trafić do określonego adresata). Z faktu, że podstawową funkcją telefonu jest komunikacja „na żywo” wynika, że także komunikacja marketingowa prowadzona za jego pomocą odbywa się dwukierunkowo i bez opóźnień. W praktyce oznacza to, że proces komunikacyjny przez SMS-y marketingowe może być ukończony nawet w kilkanaście sekund.

Tworząc akcje reklamowe kierowane na telefony komórkowe, należy wykazać szczególną dbałość o pozwolenia na wysyłkę SMS-ów aby nie podzieliły one losów e-maili i nie stały się jedynie niechcianymi informacjami wykasowywanymi niemalże w momencie otrzymania.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

k.slesicka

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »