Firma » Biznes
Somfy Polska posadzi swój pierwszy las w Beskidzie Sądeckim
Zobacz więcej zdjęć » |
Idea akcji jest bardzo prosta, jeden kilometr to jedno drzewo. Pracownicy Somfy Polska, lidera w branży automatyki domowej i producenta smart home, gromadzili kilometry, biegając, jeżdżąc na rowerze, rolkach i spacerując. Łącznie w ciągu miesiąca uczestnicy rywalizacji wykręcili 3100 kilometrów i tyle drzew posadzą wiosną 2021 r. w Beskidzie Sądeckim i Niskim.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Jak mówi Aleksandra Pyziak, marketing manager i ekoambasador w Somfy Polska: „Nasza firma podchodzi strategicznie do aspektów ochrony środowiska. Od wielu lat na skalę globalną realizujemy ekoprojekt Act for Green. Jego głównym założeniem jest odpowiedzialne podejście do projektowania produktów w celu minimalizowania ich wpływu na środowisko na każdym etapie życia. Kolejną inicjatywą jest właśnie #wsomfykręcimyisadzimy, którą podjęliśmy w ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju".
Dzięki zaangażowaniu zespołu Somfy Polska powstaną nowe połacie lasu, które pomogą poprawić jakość powietrza i zapewnią schronienie zwierzętom. Szacuje się, że 100 drzew może usunąć 454 kg zanieczyszczeń rocznie, w tym 181 kg ozonu i 136 kg zanieczyszczeń pyłowych. Jeden hektar lasu wchłania tyle dwutlenku węgla, ile wydala w ciągu godziny 200 osób. Z kolei tylko jedna sosna produkuje w ciągu doby taką ilość tlenu, jaka jest niezbędna do życia trzech osób.
Obecnie 30 proc. naszego kraju to lasy, a 3100 sadzonek wykręconych w akcji Somfy to kolejne pół hektara. Nasadzanie nowych połaci jest bardzo ważne, ponieważ potrzebne są drzewostany w różnym wieku, zróżnicowane gatunkowo. Stare drzewa i stare lasy są ważne, bo już zakumulowały znaczną ilość dwutlenku węgla w ciągu swojego życia, natomiast młode drzewa są równie ważne, bo one z kolei najintensywniej pochłaniają CO2 - mówi Tomasz Romanowski, nadleśniczy Nadleśnictwa Nawojowa.
Działania na rzecz ochrony środowiska są realizowane przez markę Somfy w oparciu o trzy filary. W obszarze „zielonych budynków" firma prowadzi aktywność na rzecz promocji i rozwoju segmentu zrównoważonego budownictwa. Z kolei w ramach tworzenia „zielonych produktów", Somfy osiągnęła w tym roku poziom 50 proc. rozwiązań dostępnych na rynku globalnym ze znakiem ekoprojektu Act for Green. Ponadto firma wdraża w zespołach na całym świecie przyjazne środowisku praktyki i marka angażuje swoich pracowników w aktywności i projekty utrwalające ekologiczne nawyki. Oprócz akcji #WSomfykręcimyisadzimy polski oddział Somfy organizuje, m.in. zbiórkę makulatury, zyski z której pokryją zakup tlenotwórczych roślin do warszawskiego biura i technologicznego showroomu marki Happy Home Somfy w Warszawie.
„Motto #WeCareWeAct" okrążyło podczas Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju w tym roku w Somfy całą kulę ziemską. Wszystkie oddziały firmy zorganizowały setki akcji, webinarów, warsztatów, których celem było budowanie świadomości ekologicznej oraz wykształcenie postawy umiaru i szacunku wobec przyrody - dodaje Aleksandra Pyziak.
Nadesłał:
magdalena.wozniak@theimagine.pl
|
Komentarze (0)