Technologie » Komputery

Sondaż Sharp na rynku europejskim w sektorze MŚP

Sondaż Sharp na rynku europejskim w sektorze MŚP
Zobacz więcej zdjęć »
Według badań przeprowadzonych przez Sharp na rynku europejskim, w tym w Polsce, brak podstawowych umiejętności technologicznych, takich jak obsługa platformy Microsoft 365, ma negatywny wpływ na produktywność w trzech na dziesięć firm.

Wyniki sondażu, w którym wzięło udział ponad 5 tysięcy podmiotów z sektora MŚP, wskazują, że jedna czwarta szefów uważa ten brak umiejętności za jedno z największych wyzwań stojących obecnie przed MŚP w całym regionie.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Dane potwierdzają również, że jedna czwarta firm uznała ogólne umiejętności pracowników w zakresie korzystania z oprogramowania za jedno z największych wyzwań, z jakimi musiały zmierzyć się ich przedsiębiorstwa w ciągu ubiegłego roku. Ponadto, jeśli chodzi o maksymalne wykorzystanie platformy Microsoft 365, niepokoi fakt, iż tylko jedna trzecia osób odpowiedzialnych za kwestie technologiczne w MŚP uważa, że posiada wystarczającą wiedzę, by podejmować właściwe decyzje dla swojej firmy.

Wiele przedsiębiorstw planuje zaktualizować w trakcie roku 2024 swoją wersję platformy Microsoft 365, aby móc korzystać z narzędzi sztucznej inteligencji za pośrednictwem rozwiązania Copilot. Obecnie, ten brak aktualizacji nie tylko wpływa na produktywność firm, ale także na możliwość korzystania z potencjalnych przyszłych innowacji, jakie umożliwia ta funkcja.


Sondaż wskazuje również na utrzymujący się, wyraźny podział opinii pracodawców na temat produktywności osób pracujących w trybie home office. Choć wielu nie dostrzega żadnych różnic, ponad jedna czwarta osób zarządzających firmami i działami IT w MŚP uważa, że pracownicy są bardziej produktywni pracując w domu; nieco ponad jedna piąta uważa z kolei, że jest dokładnie odwrotnie.

Colin Blumenthal, Vice President, IT Services w Sharp Europe, komentuje to w następujący sposób:

„Bez względu na wielkość firmy lub organizacji, wiele z nich w dużej mierze polega na platformie Microsoft 365 w zakresie wielu codziennych zadań, począwszy od standardowej pracy z dokumentami i arkuszami kalkulacyjnymi, poprzez planowanie, zarządzanie operacjami i komunikacją, aż po sprzedaż i marketing. Bez odpowiedniego przeszkolenia w zakresie optymalnego wykorzystania tego oprogramowania, firmy nie dają sobie możliwości osiągnięcia maksymalnej produktywności.

Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej osadzona w oprogramowaniu, z którego korzystają MŚP za pośrednictwem Copilot i innych pakietów, zwiększając tym samym ich możliwość poprawy produktywności, a także konkurencyjność. Oznacza to, że przedsiębiorstwa dysponujące ograniczonymi umiejętnościami, mogą znaleźć się w niekorzystnej sytuacji. Przesłanie jest jasne: kto chce zachować konkurencyjność na rynku, musi zacząć działać już teraz i uzupełnić luki w umiejętnościach. Można zacząć od podstawowych narzędzi, z których zespoły korzystają na co dzień - czy to w domu, czy w biurze".

Na produktywność poza biurem rzutują nie tylko umiejętności technologiczne. Ponad jedna trzecia respondentów uważa, że decydujący wpływ na produktywność ma ustawienie biurka lub stołu, przy którym pracownik wykonuje swoje zadania w domu. Wyniki badania wskazują ponadto, że problemy z łącznością również oddziałują na jakość pracy z wykorzystaniem takich aplikacji jak Teams i Zoom.

Wnioski:

  • Brak kompetencji pracowników w zakresie IT uznawany jest przez pracodawców za jedno z największych wyzwań technologicznych stojących przed ich firmą.
  • Ta luka w obszarze kwalifikacji napędza debatę na temat produktywności pracy w domu: ponad jedna czwarta zarządzających MŚP uważa, że pracownicy są w domu bardziej produktywni, podczas gdy według jednej piątej - mniej.
  • Okazuje się również, że fizyczna konfiguracja biura domowego może mieć negatywny wpływ na produktywność.


Uwagi dla redakcji

Wspomniane badanie zostało przeprowadzone przez Censuswide w I kwartale 2023 r. i wzięło w nim udział 5770 osób decydujących o IT i odpowiedzialnych za zakupy IT w MŚP z 11 krajów, w tym: Austrii, Belgii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Polski, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Włoch.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Lucky Monday PR Events

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »