Motoryzacja » Samochody
Stłuczka? Dzwoń do swojego ubezpieczyciela!
W ramach Polskiej Izby Ubezpieczeń wypracowany został system Bezpośredniej Likwidacji Szkód (BLS), do którego przystąpiły towarzystwa stanowiące niemal 70% rynku ubezpieczeń. Działa on już od 1 kwietnia. System ten daje poszkodowanym kierowcom możliwość zgłoszenia stłuczki czy kolizji drogowej bezpośrednio u swojego ubezpieczyciela. Nie muszą - jak dotąd - szukać kontaktu do ubezpieczyciela sprawcy.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Jak działa BLS
To bardzo wygodne rozwiązanie uwzględniające preferencje kierowców. Stłuczka czy inna kolizja drogowa to najczęściej bardzo stresujące zdarzenie, w którym najchętniej korzystamy z pomocy kogoś zaufanego, zapewniającego poczucie bezpieczeństwa i wsparcia. Naturalnym w takiej sytuacji jest więc skorzystanie z pomocy ubezpieczyciela, którego sami wybraliśmy. TUiR WARTA już od ponad roku stosuje procedury bezpośredniej likwidacji szkód w ramach swojej polisy OC KOMFORT.
- Z punktu widzenia klientów, korzystanie z usług swojego ubezpieczyciela jest bardziej naturalne i zwiększa poczucie bezpieczeństwa. - mówi Rafał Stankiewicz, wiceprezes TUiR „WARTA" S.A. odpowiedzialny za likwidację szkód. - Ponad 70% osób badanych na zlecenie Warty zadeklarowało, że w razie stłuczki spowodowanej przez innego kierowcę wolałoby zgłaszać szkodę do towarzystwa, w którym mają swoją polisę. Na tą potrzebę odpowiada właśnie system bezpośredniej likwidacji szkód. Daje on klientowi możliwość wyboru ubezpieczyciela, który zapewni mu najlepsze wsparcie po wypadku i sprawną likwidację szkody.
Bezpośrednio i szybciej
Około 50% spraw zgłoszonych przez klientów Warty, chcących skorzystać z usługi bezpośredniej likwidacji szkody, zostało zamkniętych w ramach tzw. szybkich ścieżek, czyli bez oględzin rzeczoznawcy. Nie było więc konieczne umawianie się z ekspertem, który na miejscu przeprowadzi oględziny samochodu. W ostatnim czasie Warta zaczęła stosować specjalną aplikacją, która pozwala na dokonanie oględzin samochodu on-line, za pośrednictwem smartfona lub tabletu osoby ubezpieczonej. Zdecydowanie usprawnia to działania i jest dużo wygodniejsze dla klientów towarzystwa.
Jakość warta ceny
Poszukując OC po 1 kwietnia, warto pamiętać, że jest to ubezpieczenie dla nas. To my skorzystamy z pakietu usług, gdy jesteśmy poszkodowani w wypadku przez innego kierowcę. W pakiecie ubezpieczeniowym, takim jak np. Warta OC Komfort można liczyć nie tylko na usługę bezpośredniej likwidacji szkody. Warta organizuje też holowanie czy samochód zastępczy i pokrywa koszty z tym związane, co nie jest standardem w rynkowym systemie BLS. Refunduje też koszty parkowania, dodatkowego badania technicznego czy wypłaca odszkodowanie za zniszczony w wypadku bagaż. Warto więc porównywać oferty i wybierać te, które dają większy komfort i poczucie bezpieczeństwa.
Nadesłał:
Wojciech Florek
|
Komentarze (0)