Zdrowie » Medycyna
Światowy Dzień Wzroku 2015 otworzy nam oczy
Budzimy się rano, otwieramy oczy i automatycznie przechodzimy do wykonywania codziennych czynności. Nie zastanawiamy się nad stanem zdrowia naszych oczu, do momentu aż pojawią się poważne problemy. Dobry wzrok wpływa na pozytywny nastrój, a nawet przebieg zawodowej kariery. Wciąż wiemy za mało na temat narządu wzroku i metod utrzymania go w dobrej kondycji, dlatego najwyższa pora to zmienić.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Spróbujmy ogarnąć to wzrokiem
Szacuje się, że około 285 mln ludzi na całym świecie zmaga się z wadami wzroku lub ślepotą. Spośród nich 39 mln to osoby niewidome, natomiast u 246 mln występują umiarkowane lub ciężkie zaburzenia widzenia. Aż 90% osób niewidomych żyje w krajach rozwijających się. Zdaniem okulistów profilaktyczne kontrole wzroku i właściwa dieta pozwolą zapobiec 80% przypadków związanych z upośledzeniem narządu wzroku. Około 65% wszystkich osób niedowidzących jest w wieku 50+, a ta grupa wiekowa stanowi zaledwie 20% ludności świata. Zjawisko starzenia się społeczeństwa oznacza, że coraz więcej osób będzie narażonych na ryzyko związane ze starczymi chorobami oczu.
Optycznie rzecz biorąc
Badania pokazują, że niemal połowa Polaków w wieku 15-55 lat potrzebuje korekcji wzroku. Najczęściej występujące wady to: krótkowzroczność, nadwzroczność, astygmatyzm oraz starczowzroczność. To przykre, gdy człowiek bezpowrotnie traci możliwość obejrzenia zachodu słońca lub zobaczenia uśmiechu na twarzy bliskiej osoby. - Należy zadbać o zdrową dietę, zminimalizować symptomy suchego oka oraz zapewnić ogólną ochronę oczu przed wpływem negatywnych czynników środowiska, tj. promienie UV - mówi Rafał Pierzgała, General Director marki Eyelab. Masz tylko jedną parę oczu, więc poświęć im każdego dnia uwagę, aby chronić je, póki nie jest za późno.
Światowy Dzień Wzroku ustanowiono nie tylko dla tych, którzy widzą źle, ale również dla ludzi, którym na pierwszy rzut oka wydaje się, że nie mają kłopotów ze wzrokiem. W ramach akcji organizowany jest konkurs fotograficzny dla profesjonalistów i amatorów, którzy dzielą się swoimi zdjęciami za pośrednictwem mediów społecznościowych, oznaczając je hashtagiem #eyecareforall. Pamiętajmy, żeby zadbać o oczy codziennie, nie tylko od święta.
Anna Hankiewicz
PR Manager marki Eyelab
a.hankiewicz@commercialcommunications.pl
www.eyelab.pl
Nadesłał:
Cal.pl
|
Komentarze (0)