Kobieta, zdrowie, uroda » Dziecko

Światowy Tydzień Przestrzeni Kosmicznej: Barbie osiąga stan nieważkości!

Dzięki współpracy marki Barbie z Europejską Agencją Kosmiczną (ESA) i Samanthą Cristoforetti, lalka-astronautka została właśnie wysłana w bezgrawitacyjny lot. Jest to tylko jedna z wielu aktywności jakie podejmuje marka Barbie, by zainteresować dziewczynki zawodami związanymi z naukami ścisłymi.

Kobiety w kosmosie

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Tematem przewodnim tegorocznego Światowego Tygodnia Przestrzeni Kosmicznej jest hasło: „Kobiety w kosmosie". To zachęta dla dziewczynek, aby stały się następnym pokoleniem astronautek, inżynierek i naukowczyń zajmujących się przestrzenią kosmiczną. Niestety, jak wynika z badań , kobiety są wciąż w niewystarczającym stopniu reprezentowane w zawodach związanych z naukami ścisłymi (tzw. STEM careers). Ambasadorką najnowszej kosmicznej kampanii Barbie została więc wyjątkowa kobieta, Samantha Cristoforetti, która jest jedyną aktywną europejską astronautką w ESA, a niedawno została wybrana pierwszą kobietą z Europy, która będzie dowodzić Międzynarodową Stacją Kosmiczną od 2022 roku

Z Barbie na orbicie?

Samantha jest zdecydowanie odzwierciedleniem siły, determinacji, pasji i samorozwoju. Niesamowita Włoszka, z wykształcenia lotniczka, inżynierka i astronautka, stała się inspiracją do stworzenia lalki Barbie wzorowanej na jej wizerunku. Co ciekawe, część dochodów ze sprzedaży lalki Barbie Samantha Cristoforetti (wcześniej jedynej w swoim rodzaju Barbie, ale teraz dostępnej w sprzedaży w całej Europie), zostanie przekazana na rzecz organizacji charytatywnej Women In Aerospace. Wszystko po to, aby inspirować kolejne pokolenia kobiet do podboju przestrzeni kosmicznej. Dzięki zaangażowaniu Barbie w organizacji zostanie utworzone stypendium dedykowane studentkom studiów doktoranckich, które będzie wspierać zdolne naukowczynie, aby mogły iść w ślady inspirującej Samanthy. Sama astronautka jest obecnie w trakcie szkolenia przed swoją kolejną misją na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, która rozpocznie się już w kwietniu 2022 roku. W swoją kosmiczną podróż zabierze... własną lalkę Barbie, aby wciąż inspirować dziewczynki!

W stanie nieważkości

W ramach inauguracji współpracy lalka Barbie inspirowana Samanthą wyruszyła z bazy ESA w Niemczech i odbyła lot w warunkach zerowej grawitacji, symulując doświadczenie prawdziwego astronauty. Oszałamiające wideo i zdjęcia Barbie Samanthy w stanie nieważkości właśnie zostały opublikowane. Jak mówi Samantha Cristoforetti:
- Czasami małe rzeczy mogą zasiać nasiona wielkich marzeń. Kto wie? Może właśnie podróż mojej lalki unoszącej się w stanie nieważkości pobudzi wyobraźnię dzieci i skłoni je do rozważenia kariery w świecie nauki?

Barbie wspiera kosmiczne kariery

Aby zainteresować dziewczynki zawodami związanymi z kosmosem Barbie udostępnia także zasoby edukacyjne. Materiały, które przedstawiają różne zawody związane z przestrzenią kosmiczną oraz przybliżają dzieciom w wieku wczesnoszkolnym wiedzę o kosmosie, w tym także o tym, co dzieje się podczas lotu w tzw. zerowej grawitacji można pobrać tutaj: www.barbie.com/en-gb/Space. Warto dodać, że lalka Barbie już od ponad pół wieku wciela się w różne role społeczne i zawodowe, odkrywając przed dziewczynkami nieograniczone możliwości, jakie stoją przed nimi w dorosłym życiu. Od czasu gdy pierwsza lalka Barbie "chodziła po księżycu" Barbie była już astrofizykiem, naukowcem kosmicznym i astronautą. Z kolei przed Samanthą Cristoforetti z ESA lalką Barbie zostały uhonorowane już astronautki: Sally Ride z USA i Anna Kikina z Rosji.

Siła marzeń

Marzenia mają w sobie ogromną moc i są niezwykle ważne w rozwoju dziecka. Snucie wizji i planów rozwija kreatywność, wyobraźnię i daje motywację do działania. Wspieranie dzieci w realizacji marzeń, buduje ich samoocenę, poczucie pewności siebie i sprawczości. Inspirując dziewczynki i zapewniając, że MOŻESZ BYĆ KIM CHCESZ Barbie stara się przeciwdziałać zjawisku dream gap. Badania pokazują, że od mniej więcej 5. roku życia wiele dziewczynek traci pewność siebie i przestaje wierzyć w możliwość realizacji marzeń. Są przekonane, że nie mogą zostać prezydentkami, inżynierkami czy astronautkami, bo to zawody zarezerwowane wyłącznie dla chłopców. Projekt #CloseTheDreamGap, który Barbie uruchomiła w 2018 roku, jest globalną inicjatywą dającą dziewczynkom zasoby i wsparcie, których potrzebują, aby nieustannie w siebie wierzyć. Bo jeśli możemy o czymś marzyć, możemy to osiągnąć.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Mattel
http://barbie.com

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »