Gospodarka » Żywność
Świętujemy Światowy Dzień Makaronu - klikasz i jesz!
Z badania przeprowadzonego przez Polską Izbę Makaronu wynika, że aż 47% Polaków je go kilka razy w tygodniu, a 2,62% nawet codziennie. Jest drugim najchętniej spożywanym dodatkiem do dań (13%). W 2013 roku w Polsce spożycie makaronu na osobę wynosiło 4,8 kg rocznie, a we Włoszech rekordową ilość – 25 kilogramów. Spożywany jest trzy razy częściej przez mężczyzn niż kobiety. Ten dodatek do dań na stałe zagościł w polskiej kuchni. Obecnie nie wyobrażamy sobie pomidorowej bez świderków, wigilijnego stołu bez łazanek z kapustą i grzybami, ani niedzielnego rosołu babci pozbawionego jajecznego makaronu. Na tyle wniknął on już do polskich przepisów, że nawet nie zauważamy jego wykorzystania i traktujemy go jako oczywistość.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Historia wielu ludów z makaronem w tle
Nie ma jednej uznanej teorii na to skąd wziął się makaron. Pierwsze zachowane ślady sięgają aż IV w. p.n.e. Odnalezione zostały na terenie Etrusków. Niektóre tropy prowadzą także do Chin, gdzie odkryto czarkę z makaronem o długości 50 centymetrów. Miłośnicy kuchni azjatyckiej, nie powinni być zdziwieni. Ilość makaronów występujących w tych krajach zaspokoi najbardziej wymagających smakoszy – każdy, kto chciałby w to święto spróbować makaronu takiego jak udon, soba czy hokkien, powinien sprawdzić ofertę PizzaPortal.pl. To tu kilkoma kliknięciami można zamówić jedzenie z dowolnej azjatyckiej kuchni.
Inna teoria wskazuje natomiast na to, że jego początków należy jednak szukać we Włoszech, a dokładniej w Rzymie, a z książki kucharskiej z V w. n.e. pochodzi przepis na lagana – płaty ciasta przekładane mięsnym farszem. Brzmi podobnie do naszej współczesnej lasagnii. Podobno Arabowie jako pierwsi zaczęli suszyć te produkty, ze względu na koczowniczy tryb życia, za to w 1154 roku arabski geograf i podróżnik Al-Idrisi donosił o fabrykach pasty w Palermo. Pierwsze wzmianki w literaturze na temat gotowania w wodzie pojawiają się natomiast w Palestynie.
Makaron daniem Włoch
Z badań przeprowadzonych przez instytut opinii publicznej SGW z Triestu wynika, że według aż 66 proc. ankietowanych podstawą włoskiej tożsamości narodowej jest właśnie makaron. Jego święto zostało ustanowione już w 1995 roku, przez 40 producentów, którzy chcieli pokazać jak bardzo jest on popularny na wszystkich kontynentach. Do dnia dzisiejszego oficjalnie ustalono aż 310 rodzajów makaronu oraz zapisano około 1300 nazw opisujących jego kształty. Żadnego fana włoskiej kuchni nie trzeba uczyć, co to penne, spaghetti czy linguini. W ramach świętowania w domu PizzaPortal.pl oferuje dania kuchni świata, które mogą czekać na Ciebie pod Twoimi drzwiami, jeśli tylko zamówisz je w drodze do domu. To od Ciebie zależy, jaki makaron wybierzesz!
Spożywane przez Włochów 25 kilogramów jest ilością największą na świecie. W przeliczeniu, mieszkańcy Italii w ciągu roku spożywają 600 milionów kilometrów spaghetti. To dla nich makaron jest rzeczą, która jednoczy ponad podziałami. Stworzyli ponad 1000 przepisów na makarony, a także organizują na ich temat sympozja i konferencje naukowe. Z wrodzonym zamiłowaniem nie tylko do jedzenia, ale także do mody i designu, producenci makaronów zatrudniają sławne osoby do tworzenia nowych kształtów „klusek” np. projektanta Forda Mustanga - Giorgetto Giugiaro czy światowej sławy designera Philippe’a Starcka.
---------------------------------------------------------------------------------------------------O PizzaPortal.pl
PizzaPortal.pl jest jednym z najpopularniejszych serwisów w Polsce oferujących jedzenie na wynos. Łatwość i dogodność zamawiania z dowolnego miejsca i urządzenia, różnorodność dostępnych kuchni oraz jakość i wiarygodność to wartości, które od ponad 7 lat są niezmiennie najważniejsze dla marki. PizzaPortal.pl skupia obecnie blisko 3000 restauracji w niemal 300 miastach w całej Polsce. Platforma została nagrodzona Laurem Konsumenta 2017 w kategorii Serwisy online – jedzenie na zamówienie.
Kontakt dla mediów:
Aleksandra Trzcińska, 38PR & Content Communication, tel. 505 266 288,
email: aleksandra.trzcinska@38pr.pl
Marcin Sabała, 38PR & Content Communication, tel. 514 553 433,
email: marcin.sabala@38pr.pl
Nadesłał:
38PR
|
Komentarze (0)