Motoryzacja » Samochody
System 360° kluczem Volvo do bezwypadkowej przyszłości
Zobacz więcej zdjęć » |
Przeprowadzono już projekt „Non-Hit Car and Truck”, którego ukoronowaniem jest powstanie technologii czujników nowej generacji zapewniających jednolity widok dookoła całego pojazdu. Nowy system widoku 360° zapewni idealny obraz i pełny komfort jazdy. Projekt jest sumą współpracy pomiędzy Volvo, szwedzkimi uczelniami, instytucjami oraz przemysłem motoryzacyjnym. Wspólny wysiłek skupiony był przede wszystkim na opracowywaniu nowych technologii oraz ulepszaniu tych już istniejących, w celu zmniejszenia ryzyka wypadków zarówno samochodów osobowych, jak i ciężarowych.
Widok 360° dookoła samochodu
Jednym z najważniejszych celów tego projektu było stworzenie z szeregu oddzielnych czujników zamontowanych wokół samochodu, jednego spójnego systemu detekcji. Wymagało to skonstruowania scentralizowanej struktury czujników, która pozwalałaby na wydajną wymianę informacji pomiędzy różnymi technologiami – kamerami, radarami, lidarami i GPS. Za sprawą tej struktury, system jest w stanie zapewnić widok 360° dookoła pojazdu i wykryć każdy obiekt potencjalnie zagrażający kierującemu, którego ten samodzielnie nie byłby w stanie dostrzec.
Pełna ocena zagrożeń i bezkolizyjność
Widok 360° został dodatkowo wzbogacony o system manewrowy, który wykorzystuje oprogramowanie do znalezienia bezkolizyjnego wyjścia z każdej sytuacji, jaka może spotkać nas w trakcie jazdy. System ten nieustannie analizuje sytuację dookoła samochodu, lokalizując wszelkie zagrożenia i może pomóc kierowcy, m.in. poprzez automatyczne hamowanie lub przejęcie kontroli nad autem. W celu zilustrowania jak działają oba systemy stworzono dwa testowe pojazdy. W ramach tego przedsięwzięcia partnerami Volvo są: AB Volvo, ÅF, HiQ, Mecel oraz Chalmers.
O projekcie “Non-Hit Car and Truck”
Projekt “Non-Hit Car and Truck” to wspólne przedsięwzięcie Volvo Cars Corporation oraz jego partnerów, które rozpoczęto we wrześniu 2010 r., a którego finał miał miejsce w grudniu 2014 r. Koncepcja ta wspiera wizję 2020 i skupia się na rozwoju technologii mającej na celu redukcję ryzyka wypadków zarówno w samochodach osobowych, jak i ciężarowych. Projekt jest powiązany z Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego SAFER.
Nadesłał:
JK PR
|
Komentarze (0)