Moda » Odzież
Sztruks wraca na wybiegi
Zobacz więcej zdjęć » |
Już nie kojarzy się z nieco trącącymi myszką stylizacjami, a wręcz przeciwnie – projektanci wykorzystują go chętnie w swoich kreacjach, udowadniając, jak wiele stwarza możliwości. Poznaj tajemnice sztruksu.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
SZLACHETNY RODOWÓD?
Polskie słowo sztruks wywodzi się od niemieckiego Struck. Na całym świecie tkanina znana jest jednak jako cord, co jest skrótem od pełnej nazwy: couduroy – zlepka francuskich corde du roi, oznaczających w dosłownym tłumaczeniu tyle co królewska lina. Nazwa nie odzwierciedla jednak ani historycznego, ani współczesnego zastosowania tkaniny. Sztruks powstał w XVIII wieku i był noszony przez wszystkie klasy społeczne. Śmiało można go nazwać kolejnym dzieckiem rewolucji przemysłowej.
STYLOWY I ELEGANCKI
Choć w latach 80. i 90. – głównie za sprawą nieco topornych marynarek – nie zdobył wielkiej chwały, dziś wraca z klasą. Coraz chętniej wykorzystują go projektanci. W swojej kolekcji jesień – zima 2016/2017 ubrania z tej tkaniny mają również ambasadorzy kampanii Whirlpool 6-ty Zmysł Projektanta. Michał Szulc stworzył sztruksowe żakiety o niebanalnym kroju, a BIZUU – delikatną sukienkę koktajlową. Kreacje z tej tkaniny to jedne z najmodniejszych stylizacji tego sezonu. Idealnie sprawdzą się w świątecznych, a nawet sylwestrowych stylizacjach.
JAK DBAĆ?
Sztruksowe ubrania najczęściej wykonane są z bawełny, dlatego w pralce należy wybierać program „Bawełniane 40” lub „Delikatne”. Jeśli natomiast w swojej garderobie mamy sztruks wełniany, z jego pielęgnacją świetnie poradzi sobie specjalny program „Wełna”, dostępny w niektórych pralkach Whirlpool SupremeCare. W przypadku, gdy nasze ubrania są mało zabrudzone, doskonale sprawdzi się też program „Kolorowe 15”. A więcej ciekawych porad na temat prania można znaleźć na blogach: Kamili Szczawińskiej www.kamilaszczawinska.pl i Kamila Pawelskiego www.ekskluzywnymenel.com, ambasadorów projektu Whirlpool 6-ty Zmysł Projektanta.
6-TY ZMYSŁ PROJEKTANTA
To kampania, która łączy technologię użytkową ze światem mody. Marka Whirlpool została partnerem projektantów Michała Szulca i BIZUU oraz dwojga wymienionych wyżej blogerów. Za ich pośrednictwem pokazuje, że urządzenia AGD mogą znakomicie zadbać o wszystkie nasze ubrania, także te, które do tej pory czyściliśmy w pralni chemicznej. Pralki Whirlpool SupremeCare, dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, gwarantują, że nawet po wielu praniach nasze ulubione elementy garderoby nie stracą kształtu ani koloru. W odpowiedzi na potrzeby i oczekiwania Klientów, marka wprowadziła też rozwiązanie, które pozwala prać jeszcze efektywniej i bardziej ekonomicznie. Jednym z modeli pralek Whirlpool (FSCR 12432) można sterować zdalnie, za pomocą aplikacji 6-ty Zmysł Live.
Więcej o kampanii 6-ty Zmysł Projektanta na stronie www.6zmyslprojektanta.pl.
Nadesłał:
38PR
|
Komentarze (0)