Technologie » Internet
Szybszy, tańszy i bardziej zaawansowany - nowy MacBook Air M4 od Apple
![]() |
Zobacz więcej zdjęć » |
Nowy MacBook Air o przekątnej 13 cali startuje od 999 dolarów, a większy, 15-calowy wariant od 1 099 dolarów. Modele te można dodatkowo konfigurować pod względem pamięci RAM oraz przestrzeni dyskowej. Choć urządzenie zachowało swoją charakterystyczną, smukłą konstrukcję, Apple wzbogaciło ofertę o nowy kolor – sky blue. Kolejną istotną zmianą jest obsługa trzech zewnętrznych monitorów, co znacznie poszerza możliwości użytkowników. Sprzedaż nowych modeli rozpocznie się 12 marca.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
MacBook Air pozostaje jednym z kluczowych produktów Apple – w ostatnim kwartale sprzedaż komputerów Mac wzrosła o 15%, osiągając prawie 9 miliardów dolarów przychodu. Firma przypisuje ten sukces głównie rosnącej popularności laptopów, mimo że ogólna sprzedaż komputerów Mac pozostaje niższa niż w 2022 roku, kiedy to wzrosła ze względu na zwiększone zapotrzebowanie w trakcie pandemii.
Ogłoszenie MacBooka Air M4 jest kolejnym elementem ofensywy produktowej Apple. W ostatnich tygodniach firma zaprezentowała także nowy Mac Studio – komputer stacjonarny z zaawansowanym procesorem do zastosowań AI – oraz iPada Air z układem M4. Ponadto w lutym światło dzienne ujrzał iPhone 16e, najnowszy model budżetowego smartfona Apple.
Jak Apple reaguje na cła?
Obniżka cen MacBooka Air ma szczególne znaczenie w kontekście polityki celnej Stanów Zjednoczonych. Wzrost opłat na importowaną elektronikę mógłby prowadzić do wyższych cen dla konsumentów, jednak Apple na razie nie zdecydowało się na ich podwyższenie.
Podczas gdy ceny nowych iPadów Air pozostały bez zmian, startując od 599 dolarów, iPhone 16e zastąpił starszy model, który kosztował 429 dolarów, a teraz zaczyna się od 599 dolarów. Tymczasem analitycy Bank of America Securities przewidują, że producenci komputerów – w tym Apple – w przyszłości mogą próbować przerzucać rosnące koszty na klientów. Konkurencyjna firma Acer już w lutym ogłosiła podwyżkę cen swoich laptopów ze względu na cła.
Większość produktów Apple jest produkowana w Chinach, co oznacza, że może być objęta 10-procentowymi taryfami. Dodatkowo istnieje ryzyko odwetu ze strony Chin, które są trzecim największym rynkiem Apple. Aby ograniczyć wpływ ceł, Apple stopniowo dywersyfikuje swój łańcuch dostaw – część komputerów Mac jest już montowana w Malezji i Wietnamie, unikając w ten sposób opłat nałożonych na chiński import. Firma nie ujawniła jednak, gdzie dokładnie składane są nowe modele MacBooka Air M4.
Mimo wzrostu ceł na elektronikę Apple obniża cenę - MacBook Air M4 taniej
Apple wprowadziło na rynek nowe modele MacBooka Air, które oferują jeszcze większą wydajność dzięki układowi M4 oraz ulepszonej kamerze do wideokonferencji. Mimo wzrostu ceł na elektronikę, firma zdecydowała się na obniżenie ceny bazowej o 100 dolarów, co stanowi zaskakujący ruch w obliczu globalnych wyzwań ekonomicznych.
Nowy MacBook Air z ekranem 13-calowym kosztuje 999 dolarów, natomiast większa, 15-calowa wersja – 1 099 dolarów. Użytkownicy mogą rozszerzyć konfigurację o dodatkową pamięć RAM i przestrzeń dyskową. Chociaż ogólna konstrukcja urządzenia pozostała niezmieniona, Apple wprowadziło nową wersję kolorystyczną – sky blue – oraz zwiększyło możliwości sprzętu poprzez wsparcie dla trzech zewnętrznych monitorów. Nowe modele trafią do sprzedaży 12 marca.
MacBook Air jest jednym z najważniejszych produktów w portfolio Apple. W ostatnim kwartale przychody ze sprzedaży komputerów Mac wzrosły o 15% i osiągnęły wartość blisko 9 miliardów dolarów. Choć całkowita sprzedaż komputerów Mac pozostaje niższa niż w okresie boomu pandemicznego, firma konsekwentnie stawia na rozwój segmentu laptopów.
Premiera nowego MacBooka Air M4 to część szeroko zakrojonej strategii Apple, która obejmuje także prezentację nowych urządzeń. W tym samym okresie firma ogłosiła premierę iPada Air z układem M4 oraz profesjonalnego komputera Mac Studio, przeznaczonego dla specjalistów zajmujących się grafiką komputerową, obróbką dźwięku i sztuczną inteligencją. Dodatkowo w lutym zapowiedziano iPhone’a 16e – budżetowy model, który zastąpił starszą wersję.
Strategia cenowa Apple w obliczu ceł
Decyzja Apple o obniżeniu ceny MacBooka Air jest istotnym sygnałem dla klientów i inwestorów. Wzrost ceł na elektronikę wprowadzony przez administrację prezydenta Donalda Trumpa mógł sugerować konieczność podwyżek cen, jednak Apple na razie powstrzymuje się od takiego kroku.
W przeciwieństwie do MacBooka Air, nowy iPad Air nie doczekał się zmiany ceny i nadal kosztuje 599 dolarów. Jednak nowy model iPhone’a 16e zastąpił poprzednią wersję, której cena startowała od 429 dolarów – teraz jest to 599 dolarów. Analitycy Bank of America Securities wskazują, że producenci komputerów mogą w przyszłości próbować przerzucić dodatkowe koszty na konsumentów. Już w lutym Acer ogłosił podwyżkę cen laptopów z powodu taryf celnych.
Największym wyzwaniem dla Apple pozostaje uzależnienie od chińskiego łańcucha dostaw, co czyni firmę podatną na skutki nowych taryf. Objęcie produktów Apple 10-procentowymi opłatami może wpłynąć na dalszą strategię cenową i dostępność urządzeń na globalnym rynku. W odpowiedzi na te zagrożenia Apple rozszerza swoje zakłady produkcyjne – część komputerów Mac powstaje już w Malezji i Wietnamie, co pozwala na uniknięcie chińskich ceł. Na razie nie wiadomo jednak, gdzie składane są nowe modele MacBooka Air M4.
Nowe MacBooki Air M4 stanowią krok naprzód w rozwoju linii laptopów Apple, a obniżka cen wskazuje na strategię firmy, która mimo globalnych wyzwań chce pozostać konkurencyjna. Jak długo uda się utrzymać te ceny bez konieczności ich podnoszenia? Na to pytanie odpowiedź przyniosą kolejne miesiące.
Źródło fotografii: pexels.com
Licencja: https://www.pexels.com/photo-license/
Nadesłał:
redakcja
|
Komentarze (0)