Firma » Finanse
TCC – konferencja z udziałem ubezpieczycieli z całego świata odbyła się w Warszawie
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Najbliższe lata będą czasem istotnych zmian dla wielu ubezpieczycieli. Kluczową rolę odegrają w tym procesie zmiany technologiczne i umiejętność ich adaptacji do optymalizacji i zdynamizowania swoich operacji.
Coraz powszechniej mówi się, że jesteśmy świadkami rozpędzającej się czwartej rewolucji przemysłowej (Industry 4.0). Będzie ona wyzwaniem dla całej branży. Dzieje się tak zarówno za sprawą technologii, które wprowadzane są do tej branży, jak i rozwiązań technologicznych, które stają się dostępne dla klientów, zmieniając przy tym ich zachowania konsumenckie. W rezultacie klienci stają się coraz lepiej poinformowani i bardziej wymagający. Przekłada się to wprost na rosnącą presję na firmy ubezpieczeniowe, aby ciągle zmieniały one swoją ofertę, sposób działania i dostosowywały modele biznesowe do zmieniającego się rynku.
Problemom tym była poświęcona Konferencja TCC, która po raz pierwszy odbyła się w Polsce, co jest odzwierciedleniem rosnącego znaczenia Polski i regionu Europy Centralno-Wschodniej.
Wśród ponad 200 gości konferencji znaleźli się przedstawiciele wiodących firm ubezpieczeniowych z 16 krajów z różnych kontynentów (głównie z regionu EMEA). Spotkanie służyło uświadomieniu bezprecedensowych zmian w branży ubezpieczeniowej, perspektyw, które niosą nowe technologie oraz wymianie wiedzy i najlepszych praktyk w tym zakresie. Tematem przewodnim konferencji było Wsparcie ubezpieczyciela w podróży cyfrowej (Power up for the digital insurer journey).
W programie konferencji znalazły się między innymi: seminaria, sesje tematyczne, spotkania z wizjonerskimi liderami, którzy podzielili się wiedzą o najnowszych trendach i innowacjach w branży oraz inspirowali do przekierowania biznesu na nowe tory.
To, co w oczach uczestników wyróżnia TCC na tle innych konferencji, to m.in:
• Niespotykana gdzie indziej możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy firmami ubezpieczeniowymi, nie tylko podczas prelekcji i paneli dyskusyjnych, ale również podczas okien czasowych przewidzianych na swobodne dyskusje, spotkań i aktywacji społecznych,
• Międzynarodowy charakter,
• Poruszanie zagadnień kluczowych dla najbliższej przyszłości branży.
O złożoności perspektyw, które muszą być dziś uwzględniane w procesie budowania systemów podstawowych dla firm ubezpieczeniowych oraz potrzebie budowania produktów ubezpieczeniowych z perspektywy klienta, jego szybko ewoluujących potrzeb i konieczności dostępu i spójności danych w różnych punktach styku z klientem (omnikanałowość), mówili m.in. Christian Kromann – CEO TIA Technology oraz Carsten Vraa-Jensen – Senior VP TIA Technology.
Istotnym elementem konferencji były wystąpienia firm ubezpieczeniowych z różnych krajów, różnej wielkości i o różnych modelach biznesowych. Swoimi doświadczeniami i przemyśleniami dzielili się m.in. Ritva Vapalahti, Director Application Development w Fennia, Grażyna Sudzińska-Amroziewicz, wizeprezes Aviva Polska, Jackie McMahon, Director of Technology Transformation, FBD Insurance.
Ricardo Veludo, Head of EMEA FinTech team z firmy Deloitte podzielił się również własnym punktem widzenia na innowacje w sektorze ubezpieczeń takie, jak telematyka, bezzałogowe samochody, porównywarki ofert czy brokerzy mediów społecznościowych. Podkreślił również bardzo ważną rolę współpracy z interesującymi startupami w procesie testowania nowych rozwiązań.
Bardzo ciekawą perspektywę spojrzenia na branżę zaprezentował Sebastian Herfurth – Managing Director & Co-Founder firmy Friendsurance, lidera ubezpieczeń peer-to-peer w Niemczech. W modelu tym do grona ubezpieczonych dołączają znajomi, aby stworzyć swoją własną grupę ubezpieczeniową, wykorzystując głównie media społecznościowe. Jego zdaniem konieczność budowania marki na rynku ubezpieczeń jest przeceniana. W jego opinii najważniejsze jest, by to klient i jego potrzeby były w centrum uwagi. Dopiero na tym założeniu powinien być budowany model biznesowy. Ciekawostką były również techniki weryfikowania User Experience w jego firmie – produkty i sposoby ich prezentacji badane są u przypadkowych pasażerów metra, autobusu, czy w kawiarni.
O konieczności spojrzenia na rynek z uwzględnieniem nadrzędnej perspektywy konsumenta oraz o rozwiązaniach Oracle w tym zakresie mówił również Richard Gartshagen, Director Cloud Business Development EMEA. Podkreślił, że digitalizacja wpływa na wiele branż i wymaga ich określenia na nowo oraz przyjęcia nowej perspektywy lub modelu biznesowego. Rozwiązania cloudowe rozwijane przez Oracle pozwalają zaoferować jako usługę m.in. infrastrukturę (IaaS), platformę (PaaS), czy całe oprogramowanie (SaaS) – od niedawna również pełną funkcjonalność chmury publicznej w centrum przetwarzania klienta. Rozwiązania tego typu pozwalają m.in. na znaczne oszczędność czasu i pieniędzy we wdrożeniach i utrzymaniu rozwiązań informatycznych, przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa.
W trakcie konferencji odbywały się panele dyskusyjne poświęcone obecnie najwazniejszym tematom dla branży ubezpieczeniowej. Przykładem jest odbyta dyskusja z udziałem Sebastiana Herfurtha – CEO w firmie Friendsurance, Leona Oosthuizena – Head of Innovation w firmie MiWay Insurance Limited oraz Carstena Vraa-Jensena – Senior VP w TIA Technology na temat różnic między tradycyjnymi ubezpieczycielami i nowymi graczami na rynku oraz specyfiki cyfrowych i osobistych relacji z klientami.
W czasie konferencji TIA Technology zaprezentowała również własne innowacyjne rozwiązania zastosowane w kolejnych wersjach systemu centralnego, wypracowanych wraz z klientami i partnerami oraz kierunek jego rozwoju w najbliższych latach, z uwzględnieniem perspektyw różnych firm ubezpieczeniowych i różnych rynków.
O TCC
TCC to międzynarodowa konferencja branży ubezpieczeniowej organizowana przez TIA Technology. Podobnie, jak w poprzednich edycjach konferencja poza aspektem merytorycznym była również okazją do spotkania, wymiany doświadczeń i wiedzy oraz inspiracji. Uczestnicy konferencji to przedstawiciele branży ubezpieczeniowej, eksperci, liderzy z różnych rynków świata.
O TIA Technology
Oprogramowanie centralne TIA Technology daje ubezpieczycielom elastyczność i wiedzę na temat klientów, potrzebną by sprostać nowym oczekiwaniom i pokonywać kolejne kroki w ramach cyfrowej transformacji. Sprawdzone rozwiązanie TIA oznacza, że ubezpieczyciele mogą liczyć na bezpieczną inwestycję. Z 30 000 profesjonalistów z branży ubezpieczeń z ponad 50 firm, które korzystają z oprogramowania TIA Solution w 30 krajach, TIA jest wiodącym dostawcą zintegrowanych systemów administrowania polisami i rozwiązań z zakresu zarządzania roszczeniami. Więcej informacji na temat TIA Solution na www.tiatechnology.com
Nadesłał:
agencja PR Kwadrat
|
Komentarze (0)