Technologie » Komputery
Technologia bezpiecznego niszczenia danych podczas targów CeBIT 2013
Jak wynika z badania przeprowadzonego w lutym br. na zlecenie BOSSG Data Security przez SW Research 36% Polaków przechowuje zużyte lub niepotrzebne dyski twarde, 31% oddaje je do punktu zbioru elektro śmieci, a niecałe 16% niszczy je. Niewystarczająca wiedza na temat zagrożeń oraz konsekwencji związanych z nieodpowiedzialnym przechowywaniem, czy utylizacją dysków twardych stanowi poważny problem w kontekście potencjalnego wycieku danych. Pomimo stosowania różnych metod ochrony informacji - firewalli, programów antywirusowych, czy przechowywania dysków w sejfach, w polskim społeczeństwie panuje przekonanie, iż niepotrzebny dysk można połamać i wrzucić do kosza. Średnia światowa skuteczność odzyskiwania danych wynosi aż 80% (IT Professional 11/2011). Specjaliści są w stanie odzyskać dane z fragmentów nośników o powierzchni mniejszej niż 0,01 mm2 (na fragmencie dysku o powierzchni 5mm2 może znajdować się nawet gigabajt danych). Dane z dysku można odzyskać w ciągu zaledwie 4 dni. Tempo rozwoju tego typu technologii nieustannie rośnie, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów realizacji.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
„Cieszy nas, iż możemy spotkać się ze specjalistami z całego świata, by wspólnie wyznaczać trendy w branży technologicznej. Prestiżowe grono oraz otoczenie sprzyjające debacie na temat innowacyjności oraz technologii pozwoli nam przedstawić zalety technologii LiquiDATA ekspertom z całego świata. Budowanie świadomości społecznej w zakresie bezpieczeństwa danych, szczególnie wśród ekspertów, jest dla nas jednym z kluczowych celów" - podkreśla dr Paweł Markowski, Prezes BOSSG Data Security, firmy udostępniającej technologię chemicznego niszczenia dysków twardych LiquiDATA.
Więcej informacji na temat technologii LiquiDATA będzie można uzyskać na stanowisku C47 w hali nr 4.
Targi CeBIT 2013 potrwają od 5 do 9 marca.
Nadesłał:
Joanna Manarczyk, Monday PR
|
Komentarze (0)