Technologie » Telekomunikacja
Technologia Comarch Beacon dla bankowości
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Te niewielkie urządzenia, które łączą się drogą radiową ze smartfonami, pozwoliły bankowi na jednoczesną i dostosowaną do indywidualnych potrzeb komunikację z 240 gośćmi konferencji. To tylko jeden z wielu przykładów zastosowania beaconów w bankowości.
Beacon to niewielkie urządzenie, które nieprzerwanie wysyła sygnał radiowy nadawany przy użyciu technologii Bluethooth 4.0 LE (Low Energy). Sygnał odbierany jest przez dedykowaną aplikację mobilną w telefonie użytkownika Comarch Active Event , co pozwala na nawiązanie indywidualnego kontaktu, gdy znajdzie się on w zasięgu nadajnika. W odróżnieniu od GPS, technologia ta sprawdza się również wewnątrz budynków, umożliwiając nie tylko bezpośrednią komunikację z użytkownikiem w czasie rzeczywistym, ale również nawigację i geolokację. W połączeniu z systemem CRM banku aplikacja Comarch Active Event może zidentyfikować konkretnego użytkownika i wysłać do niego indywidualnie dopasowany komunikat lub ofertę zgodną z jego profilem.
– Powiadomienia wysyłane podczas konferencji bankowej były uzależnione od konkretnego momentu i miejsca przebywania gości, relacjonuje David Royer, kierownik projektu w Banque Populaire des Alpes. – Uczestnicy byli pozytywnie zaskoczeni powitaniem, kiedy to ich imiona pojawiały się na telebimie. Następnie, w ciągu całego dnia konferencyjnego, liczne powiadomienia rozsyłane były do gości w zależności od pory, miejsca ich przebywania oraz zasięgu najbliższego beacona. Podczas prezentacji beacony dostarczały różne wiadomości aktywowane w określonych momentach, np. wiadomość z linkiem do strony internetowej, gdy prezenter instruował zebranych, że więcej informacji można znaleźć na stronie www. Po zakończeniu imprezy, przy wyjściu, goście otrzymali na swoje telefony ankiety.
– Naszym celem w tym dniu było przetestowanie nastawienia naszych menedżerów do możliwości oferowanych przez tę technologię. Generalnie, spersonalizowane wiadomości powitalne, elastyczność i ukierunkowanie informacji zostały bardzo dobrze przyjęte przez naszych dyrektorów oddziałów –80% chciałoby z nich korzystać – podkreśla Nicolas Poughon, dyrektor marketingu, komunikacji i jakości w Banque Populaire des Alpes.
Możliwości zastosowania beaconów wykraczają daleko poza obsługę konferencji. Dzięki beaconom umieszczonym w placówkach bankowych, bank może rozpoznawać klientów VIP, a także klientów niepełnosprawnych wymagających asysty pracownika banku, monitorować i optymalizować ruch w placówce, np. kierując klientów do odpowiednich doradców. Może także skrócić i umilić klientom czas oczekiwania, wysyłając informacje na interesujące ich tematy.
– Beacony są także częścią rozwiązania Comarch Virtual Marketplace – podkreśla Sławomir Gierek, Dyrektor Digital Banking Business Unit. – Comarch Virtual Marketplace to aplikacja dla banków, w której użytkownicy mogą kupić produkty i usługi zarówno od banku, jak i jego klientów biznesowych. Jest to nowy kanał komunikacji, którego celem jest nawiązywanie relacji z potencjalnymi klientami oraz zwiększanie lojalności klientów istniejących. Beacony umieszczone w punktach sprzedaży partnerów banku służą nie tylko do wysyłania informacji o promocjach i ofertach handlowych, ale także do monitorowania ruchu, dzięki czemu generowane są złożone analizy zachowania klientów.
Więcej informacji na temat zastosowania beaconów w bankowości na stronie finanse.comarch.pl>>
Banque Populaire des Alpes, członek Grupy BPCE, zapewnia wszystkie usługi bankowe i ubezpieczeniowe , pozostając w bliskich relacjach z klientami. Dzięki 400 000 klientów (wśród których jest 143 000 akcjonariuszy), 168 agencjom i 1500 pracownikom, Banque Populaire des Alpes jest liderem w swoim rejonie, które rozciąga się na 8 departamentów od łuku alpejskiego, przez Savoie/Haute-Savoie do Alpes-de-Haute-Provence.
Nadesłał:
Comarch Financial Services
|
Komentarze (0)