Technologie » AGD - RTV
Telewizory 3D ubiegłorocznym hitem
Dane zebrane przez analityków Okazje.info, potwierdziły prognozy zawarte w poprzednim raporcie - ubiegły rok przyniósł wyraźny wzrost zainteresowania kategorią Telewizory (21% wyższy niż w roku 2011), zapewniając jej miejsce wśród 10 najpopularniejszych kategorii serwisu. W obu edycjach raportu, filtrem najczęściej wykorzystywanym przez osoby poszukujące nowego telewizora, była jego marka. W roku 2012 liderem wśród producentów został Samsung, którego wybrało ponad 34% użytkowników Porównywarki.
Z danych zawartych w aktualnym raporcie wynika jednak, że kryterium marki straciło nieco na swej ważności. Ze względu na intensywny rozwój rynku telewizorów, producenci musieli walczyć o klientów, a konsumenci, mający możliwość wyboru spośród setek modeli i promocji, ostateczną decyzję często uzależniali od ceny (32%) i parametrów sprzętu (23%). W minionym roku największą popularnością cieszyły się odbiorniki LCD do 49 cali, w cenie nieprzekraczającej 3000 zł. Systematycznie powiększało się także grono osób, rozważających zakup droższych modeli, powyżej 50 cali.
Rok 2012 okazał się wyjątkowo szczęśliwy dla telewizorów wyposażonych w funkcję 3D,
którymi interesowało się 68% więcej użytkowników serwisu, niż w roku poprzednim.
- Bez wątpienia główną przyczyną wzrostu popularności telewizorów 3D na polskim rynku są stopniowo obniżające się koszty ich zakupu. Kiedy do korzystnej ceny dodamy jeszcze pogłębiającą się wiedzę na temat nowych technologii oraz większą niż dotychczas dostępność filmów Bluray 3D i innych materiałów w tym formacie, nadchodząca ekspansja telewizji trójwymiarowej staje się pewnikiem - mówi Michał Delekta, opiekun działu RTV w Okazje.info.
Dane raportu potwierdziły także stały wzrost popularności telewizorów z podświetleniem LED, do zakupu których zachęcają świetne parametry oraz atrakcyjne ceny. Zdecydowanie mniej korzystnymi statystykami, pochwalić się może kategoria telewizorów plazmowych, która w stosunku do roku 2011, odnotowała 12-procentowy spadek zainteresowania internautów. Przyczyn tej sytuacji jest wiele - o wszystkich przeczytać można w raporcie „Preferencje zakupowe w kategorii Telewizory".
Komentarze (0)