Gospodarka » Żywność
TO JUŻ 60-LAT VEGETY!
Oryginalną recepturę przyprawy uniwersalnej opracował zespół prof. Zlaty Barlt w 1959 roku. Vegeta 40, bo tak brzmiała jej pierwsza nazwa, szybko zdobyła wielu entuzjastów. Znaną konsumentom nazwę Vegeta,przyjęła w latach 70-tych.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Vegetapojawiła się na polskim rynku w charakterystycznym, czerwonym opakowaniu o gramaturze 75g. Podbiła serca oraz stoły Polaków i stała się jedną z najchętniej używanych przypraw w polskich kuchniach. Nadaje smaku różnorodnym potrawom: zupom, mięsom oraz daniom warzywnym. Łyżeczka Vegety znalazła się na listach kluczowych składników w wielu daniach znajdujących się w przepisach naszych mam i babć.
Dziś marka Vegeta rozpoznawalna jest przez ponad 91%[1]polskich konsumentów. Vegeta jest marką Nr 1 w udziałach wartościowych na rynku przypraw sypkich[2]. Jej udziały sięgają już 40,8%. Sukces marki Vegeta potwierdzają też liczne nagrody branżowe, m.in. Laur Konsumenta – Lider Dekady 2004-2014 czy Laur Konsumenta 2019. Popularność przyprawy uniwersalnej stale rośnie. W 2018 roku smak potraw na całym świecie wzbogaciło około 8 miliardów łyżek Vegety.
Vegeta to nie tylko przyprawa uniwersalna, to też cała gama przypraw specjalnych i kostek bulionowych. - Vegeta to produkt, z którego jesteśmy naprawdę dumni. Na przestrzeni lat zwiększaliśmy ofertę tej marki, podążając za trendami rynkowymi oraz potrzebami naszych Klientów. Pojawiła się m.in. linia Vegeta Natur, oferująca także przyprawy uniwersalne, mieszanki przypraw oraz kostki rosołowe. Nazwa Vegeta stała się synonimem tego typu przypraw, co jest dla nas niepodważalnym dowodem dużego sukcesu tej marki. – powiedział Radosław Marciniak, Dyrektor Marketingu Podravka Polska.
Z okazji okrągłych urodzin, firma Podravka Polska wprowadziła na rynek specjalną edycję produktu. Jej wygląd nawiązuje do historycznego opakowania Vegety 75g w czerwonej oprawie. To ten sam dobrze wszystkim znany produkt, tym razem jednak w nowej, wyjątkowej odsłonie i o większej gramaturze – 1 kg.
[1]Źródło: Kantar 2019
[2]Źródło: Raport Nielsen maj 2019. Podravka za Nielsen - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, (jako suma rynaków: Hipermarkety, Supermarkety, Dyskonty, Duże sklepy spożywcze z sieciami chemicznymi, Średnie sklepy spożywcze i Małe sklepy spożywcze, Kioski, Stacje Benzynowe, Sklepy winno-cukiernicze), Okres skumulowany czerwiec’18-maj’19, Sprzedaż wartościowa, Kategoria Przyprawy, Segmenty przypraw uniwersalnych sypkich.
Nadesłał:
MZgierun
|
Komentarze (0)