Motoryzacja » Samochody
Tour de France 2019: zaangażowanie i plany Continental
Zobacz więcej zdjęć » |
Podczas wizyty w zakładzie produkcji opon Continental w Korbach w Niemczech Christian Kötz, członek Zarządu Continental AG i dyrektor działu opon oraz Christian Prudhomme, dyrektor Tour de France, podkreślili znaczenie swojego partnerstwa dla organizacji tego niewątpliwie najtrudniejszego i najbardziej znanego wyścigu kolarskiego.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
„Zostając partnerem Tour de France możemy zaprezentować się jako najbardziej doświadczony pod względem technologicznym producent opon rowerowych na świecie. Szczycimy się wieloletnim doświadczeniem w produkcji opon wyścigowych na potrzeby Tour de France oraz długą tradycją zaopatrywania zespołów w ogumienie Continental. Dzięki partnerstwu z Tour de France możemy też zbudować pomost między rowerzystami a kierowcami, podkreślając przy tym nasze zaangażowanie w realizację założeń Wizji Zero, której celem jest świat bez ofiar śmiertelnych, obrażeń czy nawet jakichkolwiek wypadków na drogach. Podczas wyścigu będziemy zachęcać rowerzystów i kierowców do tego, aby podczas jazdy zachowywali większą rozwagę oraz promować naszą kampanię „Zachowaj większy odstęp od rowerzysty”” – powiedział Christian Kötz, członek Zarządu Continental AG i dyrektor działu opon.
„Bezpieczeństwo rowerzystów i kierowców na trasie wyścigu jest naszym priorytetem. Dla Continental jakość produktu stanowi cel nadrzędny – jak wiadomo, dobre opony zapewniają większe bezpieczeństwo. Jesteśmy dumni z tego partnerstwa, dzięki któremu Tour de France zyska dodatkową wiedzę ekspercką” – dodał Christian Prudhomme, dyrektor Tour de France.
Opony rowerowe z mniszka lekarskiego
W trakcie trwania Tour de France Continental będzie się także starał zwiększyć świadomość swojego celu korporacyjnego, jakim jest zrównoważony rozwój. Firma zaprezentuje pierwszą serię opon rowerowych wyprodukowanych z kauczuku pozyskanego z mniszka lekarskiego. Model Urban Taraxagum to uniwersalna opona do rowerów sportowych i wyścigowych w popularnym rozmiarze 35-622. Kauczuk wykorzystany w produkcji Urban Taraxagum powstał w laboratorium badawczym Continental w Anklam w Niemczech, otwartym w grudniu 2018 roku. Producent opon przeprowadza tam badania w zakresie uprawy i przetwarzania mniszka w celu pozyskania kauczuku, jako alternatywy dla tropikalnego drzewa kauczukowego. Dotyczy to również mieszanki „Black Chili”, która pierwotnie została opracowana z myślą o sektorze jednośladów, a obecnie jest stosowana w produkcji wysokowydajnych opon samochodowych.
„Urban Taraxagum z technologią Vectran Breaker to komfortowe rowerowe ogumienie sportowe, które przełamuje dotychczasowe konwencje w produkcji opon. Produkty są opracowywane oraz produkowane w naszym centrum badań i rozwoju w Korbach. Do tej pory byliśmy jedynym producentem opon rowerowych, które są „ręcznie robione w Niemczech”. Dzięki nowej mieszance pójdziemy o krok dalej. Rozwiniemy naszą działalność na terenie Niemiec, ponieważ guma Taraxagum została zebrana w Anklam w północno-wschodniej części kraju” – powiedział Thomas Falke, dyrektor jednostki biznesowej ds. jednośladów w Continental.
W tym roku Continental wyprodukuje pierwszą limitowaną serię opon Urban Taraxagum.
Continental z Tour de France 2019
Continental, jako jeden z pięciu głównych partnerów Tour de France 2019, będzie miał zapewnioną większą widoczność w trakcie całego wyścigu. Logo firmy pojawi się na łuku nad linią mety, a także na znaczniku ostatniego kilometra trasy. Po zakończeniu każdego etapu przedstawiciel Continental wręczy zwycięzcy trofeum na podium.
W tym roku sześć drużyn uczestniczących w World Tour – Ineos, FDJ, Movistar, Bahrain-Merida, Katusha-Alpecin i Sunweb – wystartuje w wyścigu na oponach wyścigowych Competition Pro LTD od Continental. Producent wyposaży także oficjalne pojazdy Tour de France w opony samochodowe PremiumContact™ 6, produkowane w Sarreguemines we Francji.
Komentarze (0)