Firma » Biznes
Transcom wprowadza chatbota i jeszcze bardziej usprawnia proces rekrutacji
Zobacz więcej zdjęć » |
Transcom we współpracy z Emplocity opracował nowe rozwiązanie wspomagające poszukiwania utalentowanych pracowników. Zaletami inteligentnego chatbota, działającego w ramach popularnego komunikatora Messenger, są zautomatyzowanie procesu rekrutacji, dostępność narzędzia 24/7 oraz szybka i łatwa, obustronna komunikacja. Kandydaci klikają w link zawarty w ogłoszeniu rekrutacyjnym i zaczynają rozmawiać z chatbotem, który zadaje im kilka pytań. Na podstawie udzielonych odpowiedzi chatbot tworzy wirtualne CV kandydata, a następnie automatycznie dopasowuje jego umiejętności do procesów rekrutacyjnych prowadzonych przez firmę. Jeśli kandydat wyrazi zgodę na kontakt rekrutera w sprawie pracy, to wtedy zostaną mu przedstawione dalsze etapy rekrutacji.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
„W procesie rekrutacji chcemy korzystać z dobrodziejstw sztucznej inteligencji. Chatbot pozwoli nam dotrzeć do większej liczby poszukiwanych przez nas kandydatów. Dzięki automatycznemu dopasowaniu ich umiejętności do naszych oczekiwań na dane stanowiska, zdecydowanie usprawnimy proces rekrutacji. Zgodnie z misją naszej firmy, która zakłada ciągły rozwój w oparciu o technologie, zawsze staramy się dostarczać pracownikom oraz kandydatom do pracy nowoczesne rozwiązania, tak aby pozytywnie wpływać na ich doświadczenia już na etapie rekrutacji” – komentuje Grzegorz Baran, Client Service Manager i Członek Zarządu, Transcom.
Globalna marka wprowadziła już chatbota rekrutacyjnego w swoich oddziałach na Filipinach. Polska będzie pierwszym europejskim krajem (z szesnastu, w których Transcom ma swoje oddziały), korzystającym z tego innowacyjnego rozwiązania. Na Filipinach chatbot zdecydowanie spełnia swoje zadanie, gdyż kandydaci, którzy poszukują pracy w Transcom często mieli problemy z określeniem przy jakim projekcie sprawdziliby się najlepiej. Nowe narzędzie rekrutacyjne potrafi trafnie dopasować ich umiejętności do ofert firmy i tym samym pomaga w podjęciu decyzji zarówno rekruterom, jak i samym kandydatom.
„Na przykładzie filipińskich oddziałów, zauważyliśmy duży potencjał chatbota również na polskim rynku. Wiemy, że dziś nie wystarczy samo umieszczenie ogłoszenia na job boardzie. Aby pozyskiwać talenty, należy prowadzić aktywną rekrutację i usprawniać jej proces stosując najnowsze rozwiązania. Dzięki wprowadzeniu chatbota uzyskujemy także inne przydatne narzędzia, jak np. dostęp do nowoczesnego panelu, który umożliwia rekruterom sprawne analizowanie danych na temat prowadzonych rekrutacji” – dodaje Izabela Gajewska, Transcom Recruitment Manager Europe.
Chatbot obecnie jest testowany w polskich oddziałach Transcom. Rozwiązanie zostanie uruchomione w Nowy Rok.
Nadesłał:
Marta Lau
|
Komentarze (0)