Rozrywka » Turystyka
Trenitalia i Amadeus podpisują globalną umowę dystrybucyjną
Warszawa, Polska, 26 czerwca 2012 r.: Firma Amadeus, wiodący partner technologiczny i dostawca usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej, oraz Trenitalia, wydział transportu Italian FS Group, poinformowały dziś o zawarciu umowy partnerskiej, która pozwoli na dystrybucję oferty Trenitalia poprzez wszystkie kanały Amadeus.
Biura podróży na całym świecie zyskają możliwość rezerwowania biletów zarówno na pociągi szybkiej kolei Frecce Alta Velocità (a więc Frecciarossa oraz Frecciargento), jak i pociągi Frecciabianca poprzez istniejące kanały sprzedaży i globalny system dystrybucyjny Amadeus, który obejmuje 91 000 punktów sprzedaży na całym świecie. Pozostałe średnio- i długodystansowe trasy Trenitalii także będą dostępne w najbliższym czasie.
Dzięki porozumieniu Trenitalia będzie mogła dotrzeć do nowych segmentów rynku, jednocześnie rozszerzając dystrybucję swojej oferty poza tradycyjne kanały i zwiększając swoją obecność na tak strategicznych rynkach jak Europa Środkowa, Ameryka Północna i Azja. To innowacyjne rozwiązanie ułatwi i uelastyczni wybór i rezerwację biletów kolejowych przez biura podróży, a w efekcie zapewni klientom Trenitalii wygodną rezerwację i obsługę połączenia, w pełni dostosowaną do potrzeb nowoczesnych turystów.
Według ostatnich badań przeprowadzonych przez Amadeus do 2020 roku szybka kolej będzie środkiem transportu najczęściej wykorzystywanym w podróżach służbowych oraz wyjazdach w granicach europejskich, a liczba jej pasażerów w skali globalnej wzrośnie do 330 milionów. W ostatnich latach liczba osób korzystających z szybkiej kolei Trenitalia AV gwałtownie powiększyła się, osiągając poziom 25 milionów w 2011 roku. W całej Europie nastąpił rozwój w zakresie podróżowania koleją, która jest obecnie uznawana za ważną alternatywę dla transportu lotniczego.
W ramach umowy biura podróży korzystające z Amadeus Selling Platform uzyskają ustandaryzowany dostęp do usług Trenitalii, zarówno przez rozwiązanie do wyszukiwania lotów i podróży koleją - FlyByRail, jak też poprzez narzędzie do dokonywania rezerwacji kolejowych - Rail Agent Track, zaprojektowane specjalnie dla usług kolejowych. Dzięki temu zarówno biura podróży, jak i turyści będą mogli znacznie łatwiej i efektywniej porównywać usługi Trenitalia z lotami dostępnymi na tej samej trasie. W ten sposób podróżni zyskają większy wybór i przejrzystość opcji, zaś praca agentów stanie się jednocześnie bardziej efektywna.
„Naszym celem jest stworzenie wielokanałowej platformy dystrybucyjnej dla kolei. Cieszymy się z nawiązania współpracy z operatorem Trenitalia. To bardzo ważny moment dla europejskiego sektora kolejowego, gdyż rozszerza on swoją sieć i przyciąga nowych pasażerów dzięki oferowanym korzyściom płynącym z podróżowania koleją. Kluczem do sukcesu jest dostarczenie dostępu i możliwości powszechne obecnych w sektorze lotniczym, dlatego międzynarodowa dystrybucja jest dziś tak ważna dla kolei. Dostępność zasobów Trenitalii w wielu kanałach i dostarczanie klientom bardziej zaawansowanej obsługi pomoże wesprzeć globalny rozwój firmy" - powiedział Thomas Drexler, Dyrektor Amadeus Rail.
„Wiele osób zgodzi się ze mną, że szybka kolej jest największą innowacją we Włoszech w pierwszej połowie nowego tysiąclecia. Dzięki naszym usługom kolejowym Frecce AV staliśmy się pionierami tej rewolucji, osiągając coraz doskonalsze efekty, z czego jesteśmy bardzo dumni, choć jednocześnie mamy świadomość, że należy jeszcze wiele zrobić w tym zakresie. Chcemy wykraczać poza te osiągnięcia i nieustannie poszukiwać nowych wyzwań. Istotnie, umowa z firmą Amadeus doskonale wpisuje się w tę strategię. W końcu naszym nadrzędnym celem jest zapewnienie branży turystycznej na kluczowych rynkach z całego świata efektywnego i szybkiego dostępu do naszej oferty, umożliwiając sprzedaż produktów Trenitalia oraz popularyzowanie sieci kolejowej w całym kraju" - skomentował Vincenzo Soprano, Dyrektor Zarządzający Trenitalia.
***
Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.
Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).
Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2011 roku system Amadeus przetworzył niemal 950 milionów transakcji.
Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.
Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC". W 2011 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,712 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,039 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie około 10 000 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.
Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl
Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com
Kontakt dla mediów
Dorota Kaźmierska
Wicedyrektor
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Ilona Tyczyńska
Junior Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Nadesłał:
EW
|
Komentarze (0)