Technologie » Fotografia

Tryb HFR (do 120 kl./s 4K) w filmowej kamerze Sony VENICE

Tryb HFR (do 120 kl./s 4K) w filmowej kamerze Sony VENICE
Zobacz więcej zdjęć »
Nowe wewnętrzne oprogramowanie w wersji 4.0 wprowadza opcjonalną licencję HFR (do 120 kl./s w 4K 2,39:1 i do 60 kl./s w 6K 3:2), zaawansowane funkcje zdalnego sterowania oraz obsługę rozszerzonych metadanych Cooke /i3i Zeiss

Firma Sony poinformowała o wydaniu kolejnej wersji wewnętrznego oprogramowania (firmware)  kamery filmowej VENICE. Uaktualnienie to rozszerzy możliwości kamery o nagrywanie z dużą liczbą klatek na sekundę (HFR – High Frame Rate), zaawansowane funkcje zdalnego sterowania i obsługę rozszerzonych metadanych Cooke /i3. Niedawno udostępniona została wersja 3.0 wewnętrznego oprogramowania VENICE, a wkrótce odbędzie się premiera systemu rozszerzenia CBK-3610XS, który został opracowany we współpracy z należącą do Jamesa Camerona wytwórnią filmową Lightstorm Entertainment i jest obecnie wykorzystywany w produkcji sequeli filmu „Awatar”. Najnowsze uaktualnienie zapewni twórcom filmowym jeszcze większą swobodę twórczą i elastyczność.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Nowa, sprzedawana oddzielnie licencja na tryb HFR umożliwia rejestrację obrazu w formacie 4K 2,39:1 z szybkością do 120 kl./s, obrazu 6K 3:2 przy 60 kl./s, 4K 17:9 przy 110 kl./s i 4K 4:3 przy 72 kl./s, z użyciem obiektywów anamorficznych. Nowe szybkości klatek będą szczególnie przydatne przy produkcji filmów, seriali i reklam w rozdzielczości 4K i 6K, jak również w produkcjach 50/60p w rozdzielczości 6K i produkcjach VR z wykorzystaniem szerokiego kąta widzenia w formacie 6K 3:2 60p.

Wszystkie tryby HFR pozwalają na nagrywanie w formacie X-OCN, w tym jego wprowadzonej od wersji 3.0 odmianie X-OCN XT (z wyjątkiem formatu 6K 3:2 50p/60p).

Nagrywając materiał HFR w tempie do 60 kl./s, można wybrać kodowanie XAVC 4K i ProRes.

— Firma Sony szczyci się ścisłą współpracą z klientami i partnerami. Owocuje ona rozwiązaniami, dzięki którym współcześni filmowcy mogą w pełni urzeczywistniać swoje twórcze zamysły. Wielu naszych klientów zgłaszało potrzebę filmowania w trybie HFR. Spełniając to oczekiwanie, udostępniamy funkcję dużej szybkości klatek nowym i obecnym użytkownikom kamer VENICE — wyjaśnia Sebastian Leske, menedżer ds. marketingu produktów kinematograficznych w Sony Professional Solutions Europe. — Podczas zeszłorocznych targów Cine Gear ogłosiliśmy, że wersja 4.0 umożliwi rejestrację 120 kl./s w 2K. Tym bardziej miło jest nam poinformować, że dzięki wysiłkowi naszego zespołu inżynierskiego wersja 4.0 pozwoli filmować w tempie 120 kl./s obraz o rozdzielczości 4K. W rezultacie nasza najnowocześniejsza kamera VENICE zyskuje jeszcze większy potencjał i będzie jeszcze chętniej wybierana przez filmowców, którym zależy na nadzwyczajnej jakości obrazu i utrwalaniu maksymalnej dawki emocji.

W wersji 4.0 wewnętrznego oprogramowania kamery VENICE pojawią się także:

 ·        Protokół 700 — protokół sterowania opracowany przez Sony na potrzeby łączenia kamery VENICE z modułami zdalnego sterowania (RM-B750RM-B170) oraz panelami zdalnego sterowania z serii RCP-1500. Taka konfiguracja dodatkowo ułatwi filmowcom urzeczywistnianie własnych wizji. Rozszerzenie obecnych możliwości zdalnego sterowania zapewni kontrolę nad takimi funkcjami kamery VENICE, jak sterowanie wyglądem obrazu (paint), ustawienie przysłony, rozpoczynanie/zatrzymywanie nagrywania czy zarządzanie ujęciami. Dodatkowe funkcje zdalnego sterowania ułatwią też wykorzystywanie VENICE w systemach z wieloma kamerami i podczas produkcji na żywo, na przykład na koncertach i pokazach mody.

·         Zgodność z technologią metadanych Cooke /i trzeciej generacji (/i3) i technologią ZEISS eXtended Data (opartą na Cooke /i) – Rozszerzone metadane obiektywu można obecnie osadzać bezpośrednio w plikach RAW/X-OCN/XAVC oraz w sygnale wyjściowym HD-SDI, bez dodawania dodatkowego sprzętu obsługującego metadane. Ta nowa funkcja pozwala w prosty sposób korygować dystorsję i winietowanie w obrazie z obsługiwanych obiektywów, a przez to znacznie obniża koszty postprodukcji.

 

Z pozostałych nowości warto wymienić rozszerzone ustawienie Mask+Line w konfiguracji Frame line, możliwość wyboru funkcji przycisków programowalnych na wizjerze DVF-EL200 oraz reprodukcję czystego progresywnego sygnału HD-SDI w formatach 25p i 29p.

Bezpłatna aktualizacja wewnętrznego oprogramowania do wersji 4.0 oraz sprzedawana oddzielnie licencja HFR będą dostępne w czerwcu 2019 r.

 Zainteresowanych dodatkowymi informacjami o kamerze VENICE zapraszamy na stronę pro.sony/pl_PL/products/digital-cinema-cameras/venice



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

INDALO

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »