Kultura, sztuka » Kultura
Tylko 2 zeszłoroczne bestsellery rozpaliły członków facebook'owej społeczności
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Jednak zjawisko to osiągnęło masowy wymiar tylko w przypadku dwóch gorących pozycji z listy bestsellerów roku 2012: „Pokolenie Ikea” oraz „50 Twarzy Greya”.
Każdy z tych profili gromadzi ponad 15 tys. fanów, deklasując pozostałe tytuły z listy TOP 30 sieci EMPIK. Co przyciąga czytelników do facebook’owych profili ulubionych książek? Ciekawostki na temat autorów, linki do interesujących miejsc w Internecie, ale przede wszystkim możliwość wspólnego komentowania i wymiany myśli.
- Aktywność fanek powieści „50 Twarzy Greya”, a właściwie całej trylogii, której trzecia część ukaże się na początku stycznia, potrafi nas czasami zaskoczyć. Panie podejmują odważne tematy związane z erotyką, nie rzadko uwalniając swoje fantazje – zauważa Olga Kostrzewska-Cichoń z firmy Open-Mind.co, prowadzącej profil. – Równie często poruszaną tematyką są spekulacje na temat planowanej ekranizacji książki, na którą spora część fanek trylogii czeka w napięciu. Pozytywnie zaskakuje nas znajomość oryginału. Sporo fanek czytało całą trylogię E L James, co przełożyło się na dyskusje wokół polskiego tłumaczenia – dodaje Kostrzewska.
W przypadku Fanpage'a "50TwarzyGraya" nie bez znaczenia jest również odpowiedni model współpracy z wydawnictwem. Administratorzy z jednej strony mają zapewniony dostęp do najnowszych newsów, fragmentów tekstu przed publikacją czy gadgetów związanych z tytułem, z drugiej otrzymali swobodę pozwalającą na realizację oczekiwań fanek-czytelniczek. Tak ustalone ramy funkcjonowania pozwoliły na eksplozję inwencji twórczej tysięcy odwiedzających codziennie profil, skupiając na portalu społecznościowym zjawiska związane z "greyomanią", która ogarnęła cały zachodni świat literatury popularnej.
http://www.facebook.com/50TwarzyGreya?ref=ts&fref=ts
http://www.facebook.com/pages/Pokolenie-Ikea/253456668005429?ref=ts&fref=ts
Szerszych informacji udzielą:
Dariusz Wala, e: dariusz.wala@open-mind.co, t: 604 523 808
Olga Kostrzewska-Cichoń, e: olga.kostrzewska@open-mind.co, t: 600 929 626
Nadesłał:
open-mind
|
Komentarze (0)