Kobieta, zdrowie, uroda » Medycyna
Uczestnicy Międzynarodowego Dnia Osób Starszych sprawdzą wiek swojego serca!
Zobacz więcej zdjęć » |
Organizator kampanii „Ciśnienie na Życie” już czwarty rok z rzędu prowadzi działania, które mają podnieść świadomość Polaków w zakresie profilaktyki schorzeń układu krążenia. Podczas bezpłatnych badań realizowanych w ramach kampanii, można nie tylko zmierzyć ciśnienie tętnicze krwi, ale także za pomocą innowacyjnej aplikacji[1] sprawdzić wiek serca. Aplikacja pozwala na określenie, czy u pacjenta istnieje zwiększone ryzyko zachorowania na zawał serca lub udar mózgu, przez które zgodnie z danymi Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego w Polsce co roku trafia do szpitali ok. 170 tys. osób, a blisko połowa hospitalizowanych umiera.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Jeżeli obliczony wiek serca okaże się wyższy od wieku metrykalnego, pacjenci powinni potraktować to jako ostrzeżenie przed wystąpieniem groźnych dla życia incydentów sercowych. Aby zadbać o swoje zdrowie należy obniżyć wiek serca, co jest możliwe dzięki zmianie stylu życia. Eksperci rekomendują utratę zbędnych kilogramów poprzez stosowanie zdrowej diety i zwiększenie aktywności fizycznej. Na liście zdrowych zmian, znajdują się również rzucenie palenia, wysypianie się oraz spożywanie odpowiedniej ilości płynów. Gdy wiek serca różni się od wieku metrykalnego, a u danej osoby występują choroby przewlekłe, takie jak nadciśnienie tętnicze, cukrzyca lub hipercholesterolemia, należy skupić się na ich dobrej kontroli we współpracy z lekarzem prowadzącym.
„Kampania Ciśnienie na Życie jest nie tyle przypomnieniem co upominkiem dla serc Polaków. Serce jest jednym z najważniejszych organów w naszym ustroju i dlatego nie możemy zapominać o jego potrzebach. Niestety nie każdy zdaje sobie sprawę, że serce jako najciężej pracujący narząd w naszym organizmie, nigdy nie odpoczywa a znosi nasze wybryki takie jak palenie papierosów, także e-papierosów, czy niezdrowe odżywianie. Przyszedł już czas, aby odpowiedzialniej odnieść się do lekceważenia wczesnego rozpoznania nadciśnienia tętniczego, cukrzycy i wcześniej wdrożyć skuteczne leczenie. Najważniejsza pozostanie profilaktyka i to jest inwestycja w życie i przyszłość każdego z nas” – podkreśla ekspert merytoryczny kampanii, prof. dr. hab. n. med. Marian Zembala, Dyrektor Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu.
Namiot kampanii „Ciśnienie na Życie” będzie czekał na wszystkich zainteresowanych badaniami w niedzielę 02.10.2016 r. w godzinach 11:00 – 16:00 w Ogrodzie Saskim w Warszawie.
Informacje o Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Ciśnienie na Życie”
Akcja ma uświadomić Polakom, jakie ryzyko niesie za sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Jak wynika z 350 000 badań przeprowadzonych w ramach Kampanii, wiek serca Polaków jest dużo wyższy w stosunku do metrykalnego. Dlatego w tym roku działania Kampanii będą popularyzowały regularne kontrole lekarskie osób z podwyższonym ryzykiem wystąpienia schorzeń sercowo-naczyniowych. Sponsorem kampanii „Ciśnienie na Życie” jest Polfa Warszawa Grupa Polpharma.
Biuro prasowe kampanii:
Katarzyna Mąkólska
tel. + 48 604 774 138
e-mail: katarzyna.makolska@procontent.pl
[1] Aplikacja powstała w oparciu o wyniki Impact of atrial fibrillation on the risk of death: The Framingham Heart Study i publikację R. D’Agostino i wsp. Circulation oraz prace badawcze zespołu prof. T. Zdrojewskiego z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. W badaniu wyliczono wiek serca dla osób w wieku od 20 do 74 lat, które dotąd nie przebyły ani zawału serca, ani udaru mózgu. Dlatego miarodajne wyniki uzyskamy w tej grupie wiekowej.
Komentarze (0)