Technologie » Komputery

Urządzenia Toughbook w firmie Raskone przyspieszają naprawę pojazdów

Urządzenia Toughbook w firmie Raskone przyspieszają naprawę pojazdów
Zobacz więcej zdjęć »
Raskone, największa w Finlandii firma zajmująca się naprawą pojazdów użytkowych wdrożyła wytrzymałe urządzenia przenośne Panasonic, by usprawnić zarządzanie zapasami i skrócić czas napraw.

 

Firma wybrała podręczny model TOUGHBOOK T1 z systemem Android, wyposażony w uchwyt pistoletowy, stację dokującą oraz indywidualnie zaprojektowane aplikacje TOUGHBOOK Omnia, które usprawniają procesy sprzedaży, fakturowania i zarządzania częściami, redukując przy tym ewentualne błędy.

 

Raskone specjalizuje się w obsłudze technicznej pojazdów użytkowych. Firma posiada 19 centrów naprawczych w całej Finlandii i zatrudnia ponad 500 specjalistów. Kiedy mechanicy Raskone otrzymują zlecenia serwisowe, pobierają z magazynu potrzebne części i skanują kody kreskowe produktów. Zebrane informacje są przekazywane z urządzenia mobilnego do centralnego systemu ERP, a także zapisywane w zleceniu klienta w celu wystawienia rachunku.

 

Poprzednie urządzenia przenośne, z których korzystała firma Raskone były wyposażone w system operacyjny Windows, miały mały ekran, który był trudny do odczytania i małą klawiaturę, która była trudna w użyciu. Frustrujące było również to, że aplikacja traciła ustawienia i dane, jeśli bateria urządzenia padła podczas wykonywania zadania. Z tego powodu mechanicy często woleli zapisywać na kartce informacje dotyczące sprzedaży części zamiennych i ręcznie raportować je kierownikom. W najgorszych przypadkach zapominano o raportowaniu i śledzeniu części, co prowadziło do spadku sprzedaży i złego zarządzania zapasami.

 

Raskone zwróciła się do formy Kauko, specjalisty w dziedzinie komputerów przenośnych i wyłącznego dostawcy urządzeń Panasonic TOUGHBOOK w Finlandii. Zaproponowała ona wykorzystanie urządzenia TOUGHBOOK T1 oraz zastosowanie rozwiązania TOUGHBOOK Omnia, które umożliwia tworzenie aplikacji dopasowanych do potrzeb firmy.

 

Oprogramowanie zostało stworzone przez zespół TOUGHBOOK Omnia przy użyciu środowiska programistycznego MCL. Normalnie tworzenie, integrowanie i utrzymywanie niestandardowych aplikacji na wielu urządzeniach może być skomplikowanym zadaniem. Jednak platforma MCL upraszcza ten proces. Aplikacje niestandardowe są projektowane szybko i łatwo wdrażane na wielu urządzeniach. Ponadto TOUGHBOOK Omnia skraca czas potrzebny na stworzenie aplikacji na zamówienie i sprawdzenie koncepcji - z lat i miesięcy do tygodni, a nawet dni.

 

- W porównaniu z kodowaniem od podstaw, koszt rozwoju oprogramowania z Omnią był pięciokrotnie niższy, a dostawa znacznie szybsza - mówi Maxim Demin, kierownik zespołu IT w Raskone. - Pierwsza wersja demonstracyjna była gotowa dwa tygodnie po naszym wstępnym spotkaniu, a wersję nadającą się do wdrożenia mieliśmy po kilku miesiącach. Wszystko poszło gładko i szybko.

 

Mechanicy korzystają teraz z urządzeń przenośnych Panasonic TOUGHBOOK T1. Model ten łączy w sobie najlepsze funkcje urządzeń przenośnych i smartfonów w jednym wytrzymałym 5-calowym urządzeniu. Oferuje możliwość połączeń głosowych i transmisji danych, zintegrowany skaner kodów kreskowych i szeroki zakres funkcji. Jest przy tym wzmocniony, dzięki czemu sprawdza się w trudnym środowisku pracy, jak centrum napraw Raskone.

 

- Nowe rozwiązanie pozwoliło nam skrócić czas potrzebny na rejestrowanie sprzedaży w naszym systemie ERP, zmniejszyć straty magazynowe, poprawić zarządzanie zapasami i proces sprzedaży części zamiennych - podsumowuje Maxim Demin.

 

TOUGHBOOK Omnia i nowe urządzenia ułatwiły również pracę działu IT firmy Raskone. Dzięki opcjom kodów QR lub NFC firma może szybko wdrażać kolejne urządzenia, konfigurować je i przekazać pracownikom już w momencie przybycia. Ponadto dzięki temu, że urządzenia są zawsze włączone i podłączone do sieci, aktualizacje mogą być zaplanowane i wdrożone w dogodnym momencie, bez udziału samych użytkowników lub odsyłania ich do centrali.

 

Więcej szczegółów na temat wdrożenia Raskone można znaleźć tutaj: https://business.panasonic.co.uk/mobile-solutions/case-study/case-study-en-116



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

a.bak

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »