Firma » Biznes
VIA Outlets kupiło Factory Outlet Wrocław
Zobacz więcej zdjęć » |
Centrum, ulokowane w pobliżu lotniska we Wrocławiu, to jedyna nieruchomość komercyjna o charakterze outletowym w Polsce południowo-zachodniej, posiadająca tak szeroką ofertę. Obiekt będący przedmiotem transakcji to 15 800 m kw. powierzchni handlowej z 87 sklepami i salonami, między innymi takich marek jak Adidas, Guess, Marc O'Polo, Nike, Tommy Hilfiger. Factory Wrocław jest odwiedzane rocznie przez ponad 2,8 miliona klientów, zaś średnia sprzedaż to około 3 300 euro na metr kwadratowy.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Nowy właściciel największego outletu na Dolnym Śląsku to spółka joint venture utworzona przez brytyjską firmę REIT Hammerson plc, holenderski fundusz emerytalny zarządzający aktywami APG, europejskiego zarządcę inwestycyjnego nieruchomościami handlowymi Meyer Bergman i Value Retail – specjalistę od zarządzania centrami typu outelt. Te cztery podmioty założyły fundusz VIA Outlets, by wspólnie skorzystać z silnego rozwoju w europejskim sektorze obiektów handlowych typu outlet .Zakup wrocławskiego Factory to jednak nie pierwsza tego typu transakcja w Europie. Od 2014 roku spółka joint venture nabyła już następujące nieruchomości: Batavia Stad Amsterdam Fashion Outlet (Holandia), Fashion Arena Praga (Czechy), Hede Gothenburg Fashion Outlet (Szwecja), Freeport Lisbon Fashion Outlet (Portugalia), Landquart Fashion Outlet (Szwajcaria), Festival Park Outlets (Hiszpania) i Sevilla The Style Outlets (Hiszpania).
Polska inwestycja VIA Outlets uzupełnia zasięg i dodaje prestiżu europejskiemu portfolio firmy. VIA Outlets jest dzisiaj właścicielem ośmiu nieruchomości w siedmiu krajach europejskich. Ich łączna powierzchnia najmu to niemal 168 000 metrów kwadratowych, a całkowita liczba sklepów to 760.
Nowy właściciel Factory Wrocław jest mocno zaangażowany w ścisłą współpracę ze swoimi najemcami, miastem Wrocław i innymi kluczowymi interesariuszami, chcąc zapewnić dalszy rozwój, poszerzenie oferty i wzrost odwiedzalności oraz sprzedaży w centrum w nadchodzących latach.
VIA Outlets rozpoczęło właśnie prace nad planem uatrakcyjnienia centrum poprzez wprowadzenie większej ilości marek premium, rozbudowę udogodnień dla klientów oraz podniesienie jakości obsługi klienta. W ciągu najbliższych kilku miesięcy planowane są także nowe projekty, mające na celu zwiększyć liczbę zagranicznych klientów oraz kompleksowy rebranding centrum łącznie ze zmianą nazwy centrum.
Nowy właściciel podkreśla także, że zachowuje aktualny zespół pracowników, który będzie nadal zarządzał obiektem.
Nadesłał:
a.piwek
|
Komentarze (0)