Motoryzacja » Samochody
Volvo Cars Tech Fund inwestuje w firmę FreeWire zajmującą się ładowaniem samochodów elektrycznych
Zobacz więcej zdjęć » |
Co prawda strategia elektryfikacyjna Volvo Cars nie przewiduje bezpośredniego posiadania stacji ładujących, ale inwestycja we FreeWire wzmacnia jego generalne zaangażowanie we wspieranie szeroko pojętego przejścia do mobilności elektrycznej wraz z innymi partnerami.
FreeWire to mająca siedzibę w San Francisco firma, która jest pionierem w elastycznej technologii szybkiego ładowania akumulatorów elektrycznych aut. Specjalizuje się zarówno w stacjonarnych, jak i mobilnych technologiach szybkiego ładowania, dzięki czemu ładowanie akumulatorów elektrycznych aut może się stać i szybkie, i szeroko dostępne.
Instalowanie tradycyjnych szybkich stacji ładowania jest zwykle pracochłonnym i kosztownym przedsięwzięciem, wymagającym mnóstwa elektrycznych usprawnień i przeróbek, pozwalających na przyłączenie stacji ładujących do głównych magistrali elektrycznych. Stacje ładujące FreeWire likwidują ten problem i wykorzystują zasilanie niskonapięciowe, dzięki czemu użytkownicy mogą po prostu korzystać z istniejących gniazd elektrycznych. Oznacza to, że kierowcy mogą się cieszyć wszystkimi zaletami szybkiego ładowania bez konieczności ustanawiania wysokonapięciowych przyłączy przez użytkowników.
– Technologia szybkiego ładowania FreeWire pozwoli na uproszczenie obsługi swych aut przez użytkowników elektrycznych modeli Volvo – powiedział Atif Rafiq chief digital officer w Volvo Cars. – Dzięki temu posunięciu zamierzamy uczynić przyszłość ekologicznych, elektrycznych samochodów bardziej praktyczną i dogodną.
– Jesteśmy podekscytowani partnerstwem z Volvo na niwie opracowywania nowych modeli rynkowych i biznesowych wokół naszej technologii szybkiego i ultraszybkiego ładowania elektrycznego – powiedział Arkady Sosinov, Dyrektor Generalny FreeWire. – Związek z producentem samochodów mającym zarówno ogromne doświadczenie, jak i wizję przyszłości – jak Volvo – oznacza dla nas dostęp do technologii, badań i nowych strategii, które naprawdę przyspieszą rozwój naszej firmy.
Nadesłał:
JK PR
|
Komentarze (0)