Motoryzacja » Samochody
Volvo XC60 wzorowo zdało nowe amerykańskie testy
Zobacz więcej zdjęć » |
Metodologia testów IIHS różni się od tych prowadzonych przez europejski Instytut Euro NCAP. Największą różnicą jest zmiana pozycji uderzenia pojazdu oraz elementu, z którym następuje zderzenie czołowe. W przypadku norm Euro NCAP samochód uderza w nieruchomą, częściowo odkształcalną przeszkodą przy prędkości 64km/h. Obszar zderzenia obejmuje 40% przedniej części pojazdu.
W testach IIHS został on zmniejszony do 25%, a przeszkoda jest całkowicie nieodkształcalna, co ma symulować zderzenie np. z betonowym filarem wiaduktu. Rezultatem tych zmian jest kumulowanie energii w mniejszej części karoserii i skierowanie jej strumienia prosto w kierowcę.
Ocena odporności na zderzenia wystawiana jest na podstawie sześciu testów, obejmujących testy obrysowe frontalne i boczne oraz badanie odporności na uderzenia i wytrzymałość kolejnych elementów karoserii. Sprawdzane jest także działanie świateł mijania i drogowych, systemów automatycznej zmiany strumienia, a także skuteczność lamp halogenowych, wyładowczych (ksenonowych/HID) oraz LED.
Nadesłał:
JK PR
|
Komentarze (0)