Dom » Budownictwo
W czasach zmiany
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Nasz świat się zmienia. I to na wielu polach i płaszczyznach. Zmiana jest globalna. Dokonuje się szybko i bezlitośnie. Ewolucji ulegają ludzie i społeczeństwa (starzejemy się, ale i edukujemy, wciąż szukamy własnej tożsamości), struktury i instytucje (odrzucamy wiążące nas bariery, pracujemy i żyjemy według własnych norm), technologie (ten internet!), kultura i trendy (nowe wspólnoty, sposoby komunikacji, globalne migracje)... Nawet myślimy inaczej niż jeszcze kilkanaście lat temu.
W czasach zmiany pewna jest tylko zmiana. Jak zachować w niej własną tożsamość? Czy to w ogóle realne? Na te pytania, odpowiedzi szukać można było podczas Łódź Design Festival. Zaleźć zaś - na wyjątkowej wystawie Transform, przygotowanej przez firmę Interprint - jednego z głównych, wieloletnich partnerów wydarzenia. To również zagadnienia, jakie poruszył podczas przejmującego Power Speech Maurizio Burrato.
Ślady zmiany
Świadome próby wyróżnienia się z tłumu są możliwe tylko wówczas, gdy będziemy
w stanie nazwać powszechne zjawiska. Rozróżnić je i zrozumieć. Dlatego też, firma Interprint podczas tegorocznego Łódź Design Festiwal, postanowiła bliżej przestawić najważniejsze trendy transformacji. To jak rzeczywistość tworzy się każdego dnia od nowa i na nowo, pokazywała interaktywna wystawa Tansform, którą można było oglądać przez cały czas trwania festiwalu w Centrum Festiwalowym Art_Inkubator, przy ul. Tymienieckiego 3.
Wykorzystując dekory, multimedia i proste artefakty - zdjęcia, słowa, lustra i grafiki, w ramach wystawy przedstawiono m.in. wszechobecną digitalizację, przemiany kulturowe, demograficzne i urbanizacyjne, dominującą i wciąż zwiększającą się rolę nowoczesnej technologii, zmianę granic we współczesnym świecie i specyfikę nowej wspólnoty, która nie zatraca odrębności jednostki.
Wystawa cieszyła się olbrzymim zainteresowaniem uczestników festiwalu. Goście - zarówno ci starsi, jak i ci najmłodsi bawili się rozkładanymi meblami, które w zamierzeniu miały pomóc zrozumieć trend co-everything. Składając stoliki i krzesełka,
a następnie ponownie chowając je w ścianę, uświadamiali sobie jak różnie można wykorzystywać przestrzeń. Wiele osób robiło sobie również selfies w strefie de/materialised, udowadniając jak powszechna jest dziś digitalizacja.
Bądź inny!
O tym jak nie stracić siebie w czasach transformacji opowiadał również podczas swojego Power Speech, 7 października, w głównej sali wykładowej łódzkiego festiwalu Maurizio Burrato. Kluczem do odnalezienia tożsamości, według niego, jest odwaga do bycia innym, do wyróżnienia się z tłumu. I to nie za pomocą detali - dekoracji, dodatków, szczegółów. Ale do kompletnie innego sposobu myślenia. Według specjalisty Interprint można to zrobić na trzy sposoby.
Up side down brand to zachęcenie do kompletnie nieszablonowego myślenia.
Do wywrócenia do góry nogami obecnie obowiązujących, tradycyjnych sposobów postrzegania świata i działania w nim. Poszukanie alternatyw - na przykład uproszczeń tam, gdzie inni szukają specjalizacji. Insubordinate brand to zachęta do świadomego
i kreatywnego nieposłuszeństwa, do robienia czegoś wbrew utartym schematom. Zaś unfriendly brand pokazuje, że warto być szczerym i autentycznym w swoich relacjach
i przekazach. Mówić otwarcie to co się myśli. Nie tworzyć zbędnych, przekoloryzowanych obrazków na potrzeby innych.
- W tym wszystkim, musimy też pamiętać, że powinniśmy działać z myślą o człowieku. O jego potrzebach - tych realnych i prawdziwych. Powinniśmy działać tak, by to ludzie byli zawsze na naszym pierwszym miejscu - powiedział Maurizio Burrato.
Coś więcej
Ekspozycja Transform była również sceną dodatkowego spotkania Maurizio Burrato
z blogerami. W kameralnym gronie, pokazywał on zgromadzonym jak trendy transformacji znalazły odzwierciedlenia w najnowszych dekorach Interprint. Jak wzory te opowiadają i wpisują się we wszechobecną zmianę. Jak ją tłumaczą.
Specjaliści Interprint doskonale wiedzą, że rzeczy mogą przenosić bogate treści. Dlatego też w tym roku firma, jako wieloletni partner festiwalu, ufundowała nagrodę
w ramach konkursu Make Me, organizowanego przez Łódź Design Festival. Kwota 5.000 zł trafiła do Magdaleny Kucharskiej (Hadaki Studio). Jej projekt Baltica - zestaw niepowtarzalnych naczyń ceramicznych, to idealny przykład na to jak trend non-conform gra w sercach ludzi, próbujących odnaleźć swoje miejsce w świecie zmiany.
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
Profundo PR
|
Komentarze (0)