Technologie » AGD - RTV
W dobrym świetle – LPP stawia na LEDy i zmniejsza zużycie energii przeznaczonej na oświetlenie
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
§ LPP od tego roku sukcesywnie wprowadza nowoczesne, energooszczędne oświetlenie typu LED w salonach swojej flagowej marki Reserved. Działa już 8 sklepów zaprojektowanych według nowego konceptu.
§ Odmienne podejście do projektowania oświetlenia pozwoliło na zmniejszenie zapotrzebowania na energię elektryczną opraw oświetleniowych aż o 18%.
§ W salonach Reserved wprowadzony został również system automatycznego zarządzania oświetleniem, który poza godzinami otwarcia sklepu ogranicza oświetlenie główne o 70%.
§ Wykorzystanie LED-ów to element nowego, szerszego konceptu projektowania salonów w duchu Open to Public, podkreślającego odmłodzony wizerunek marki. To m.in. transparentne witryny, ekrany multimedialne oraz lekkie, mobilne meble eksponujące kolekcję flagowej marki należącej do LPP.
§ Jednym z ostatnio otwartych obiektów Reserved, w którym wdrożono to spektakularne rozwiązanie techniczne, jest flagowy salon w prestiżowej dzielnicy Berlina.
Oświetlenie typu LED to najbardziej ekologiczne i ekonomiczne z dostępnych źródeł światła - działa dłużej od standardowych żarówek i zużywa mniej energii. Zastosowanie tego typu lamp w salonach z jednej strony doskonale wpisuje się w nowy koncept architektoniczny LPP, z drugiej zaś minimalizuje wpływ funkcjonowania sklepu na środowisko naturalne. Rozwiązanie będzie wdrażane sukcesywnie we wszystkich salonach flagowych marki Reserved. Jest też testowane w sklepach pozostałych marek.
Przejście na oświetlenie LED niesie ze sobą wiele zalet, takich jak lepsza jakość światła czy mniejszy pobór energii. Nie musimy też martwić się zużyciem poszczególnych części instalacji. To dobra i długofalowa inwestycja, która dodatkowo chroni środowisko - mniej zużytej energii oznacza mniejszą emisję gazów cieplarnianych. Oprawa świateł LED jest szczególnie istotna w sklepach, na dużej powierzchni handlowej, ze względu na bardzo długi czas ich eksploatacji. Zalety światła LED zauważalne są już po pierwszej godzinie ich użytkowania - mówi Daniel Lechner, Marketing Director firmy Zumtobel Lighting GmbH - producenta oświetlenia typu LED, z którym współpracuje LPP na rynku niemieckim. W Polsce i Rosji dostawcą LEDów jest firma Spectra.
Obecnie działa ponad 450 salonów marki Reserved. Tylko w tym roku zostaną otwarte nowe salony o łącznej powierzchni ponad 50 tys. m2. Zastosowanie oświetlenia LED to oszczędność rzędu 4,5 W/m2! W godzinach, kiedy salony nie są otwarte dla klientów oświetlenie główne ograniczone jest do 70%. Pozostałe 30% oświetlenia zostało odpowiednio zaprojektowane, tak aby było wystarczające dla pracowników. W sumie, zastosowany w sklepach Reserved system automatycznego zarządzania oświetleniem, pozwala zmniejszyć zużycie energii o dodatkowe 15%. System w przyszłości zostanie wprowadzony również w salonach pozostałych marek LPP.
Planując inwestycje LPP, zarówno na poziomie salonów, jak i naszych biur, poszukujemy rozwiązań, które będą minimalizowały nasz wpływ na środowisko. Przy jednoczesnym zachowaniu funkcjonalności i estetyki wnętrz oczywiście. Wprowadzenie oświetlenia LED jako elementu nowego konceptu naszych salonów to kolejny krok w kierunku tworzenia przyjaznych i ekologicznych przestrzeni - mówi Olimpia Patej, Dyrektor ds. Inwestycji LPP S.A.
Nadesłał:
LPP SA
|
Komentarze (3)
Super, każdy sposób, który choć trochę wpływa pozytywnie na środowisko lub mniej mu szkodzi jest istotny.
Akcja jak najbardziej na plus, zaoszczędzą na oświetleniu, zainwestują w coś innego, klienci będą zadowoleni. Każdy zyskuje.
Fajnie że LPP robi takie akcje, tak powinny działać współczesne przedsiębiorstwa.