Społeczeństwo » Społeczeństwo
W grupie siła
Umiejętność pracy w zespole jest coraz częściej istotnym kryterium zatrudnienia. Osoby, które wykazują zdolności interpersonalne, potrafią się podporządkować grupie lub podjąć obowiązki lidera są cenione ze względu na swoją elastyczność i efektywność pracy w zmiennych warunkach.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Zalety pracy w zespole
W przypadku pracy zespołowej mamy do czynienia z tzw. zjawiskiem synergii. Oznacza to, że pracownicy, którzy działają razem mogą uzyskać lepsze rezultaty, niż gdyby każdy z nich pracował oddzielnie nad rozwiązaniem określonego problemu. Wymiana wiedzy i umiejętności powoduje, że zasoby każdego pracownika zostają uzupełnione, a błędne rozumowanie zostaje natychmiast wyeliminowane.
Kiedy praca w grupie jest skuteczna?
Aby praca w zespole przyniosła oczekiwane rezultaty, musi być spełnione kilka warunków:
- Odpowiednio dobrany zespół ludzi pod względem ilości i cech charakteru. Zbyt duża liczba osób w grupie może spowodować, że część pracowników “wyłączy” się i przestanie wykonywać swoje obowiązki. Nie musi to być związane z lenistwem lub niewiedzą. „Próżniactwo społeczne” bywa wynikiem zbyt dużej nieśmiałości i niepewności oraz przekonaniem, że nasze działania nie będą miały wpływu na osiągnięte rezultaty.
- Przydzielenie do zespołu wyłącznie osób, którym odpowiada taka forma pracy. Osoby dominujące o silnym poczuciu indywidualizmu powinny pracować samodzielnie, ewentualnie podjąć rolę lidera grupy. Pracownicy o zbyt silnych i władczych cechach nie sprawdzają się w pracy zespołowej.
- Wszyscy członkowie grupy powinni mieć poczucie, że działają razem i w tym samym celu. To naturalne, że w grupie wytwarzają się sympatie i antypatie, jednak niechęć współpracowników i wzajemna rywalizacja będzie osłabiać wspólny wysiłek. Kluczem do sukcesu pracy w zespole jest przekonanie wszystkich członków grupy, że mogą osiągnąć założony cel.
Naucz się pracy w zespole
Choć nie każdy lubi pracować w grupie, dyrektorzy coraz częściej wysyłają swoich pracowników na kursy z zakresu komunikacji i zdolności interpersonalnych. Szkolenie praca w zespole ma na celu poprawę relacji między pracownikami oraz zwiększenie efektywności grupy. Inne zagadnienia poruszane w trakcie szkoleń to: budowanie postawy asertywnej, radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych, a także umiejętność wprowadzania zasad zespołowych.
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
Kasiamer
|
Komentarze (0)