Firma » Biura

Wakacje z benefitami dla pracowników

Sezon wakacyjny w biurze kojarzy się przede wszystkim z autoresponderem, opowieściami o wakacyjnych wojażach i odliczaniem dni do swojego urlopu. Powoli zaczyna być też utożsamiany z dodatkowymi benefitami, na które pracownicy czekają w miesiącach letnich.

Wakacje fundowane przez szefa

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Według raportu Mondial Assistance 14,5 miliona Polaków nie wyjedzie tego lata na wakacje. Najczęstszą przyczyną rezygnacji z podróży są problemy finansowe: aż 49 proc. niewyjeżdżających osób, twierdzi, że na wakacje ich po prostu nie stać. Nic dziwnego więc, że pracownicy cenią wakacyjne wyjazdy współfinasowane przez pracodawcę.

 

- Infosys Summer Camp to coroczna propozycja wyjazdowa dla naszych pracowników i ich rodzin. Przygotowaliśmy apartamenty w Jastarni i w Wiśle, więc zarówno wielbiciele wypoczynku nad morzem, jak i w górach, są zadowoleni. Noclegi finansujemy w 100% dla pracowników z pierwszego progu przychodowego. Dofinansowania maleją wraz ze wzrostem rodzinnego budżetu, ponieważ zależy nam na tym, by umożliwić wyjazd na wakacje przede wszystkim tym, którzy najbardziej potrzebują naszego wsparcia – mówi Magdalena Jóźwiak, Dyrektor ds. HR w Infosys BPO Poland.

 

Infosys BPO Poland oferuje swoim pracownikom łącznie 131 tygodniowych wyjazdów w okresie od 27 czerwca do 31 sierpnia. W pełni wyposażone apartamenty w Jastarni usytułowane są 300 metrów od plaży, a w Wiśle oprócz noclegu firma dofinansowuje wyżywienie pracownika.

 

- Nasi pracownicy bardzo chętnie korzystają z oferty Infosys Summer Camp, a my cieszymy się, że wspólne wakacje integrują ich jeszcze bardziej. Zawiązują się nowe przyjaźnie między osobami, które na co dzień pracują w różnych działach, co wpływa pozytywnie na atmosferę w pracy – dodaje Magdalena Jóźwiak.

 

Zabawa całą rodziną

 

Często spotykaną praktyką wśród dużych przedsiębiorstw są rodzinne, wakacyjne pikniki. Jak podkreśla organizatorka jednego z nich Anna Rojek z Shell Business Operations Kraków, tego typu wydarzenia są cenionym przez pracowników akcentem rozpoczynającym okres letnich atrakcji.

 

- Co roku przygotowujemy dużą imprezę integracyjną – np. karnawałowe wydarzenie tematyczne lub inaugurujący wakacje piknik dla pracowników wraz z partnerami i dziećmi. W tym roku ponad dwa tysiące osób bawiło się krakowskim Ogrodzie Doświadczeń im. Stanisława Lema. Przygotowaliśmy kilka stref tematycznych, żeby każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Tematem przewodnim był cyrk i atrakcje z nim związane. Pamiętaliśmy także o naszej flagowej akcji kierowanej do dzieci – Bezpieczne Szelki. Policjanci pokazywali najmłodszym jak prawidłowo przechodzić przez ulicę, o czym powinno się pamiętać na skrzyżowaniu oraz jak być bezpiecznym uczestnikiem ruchu drogowego - relacjonuje Anna Rojek, Internal Communications Adviser w SBO Kraków.

 

Scenariusz tego typu wydarzeń dyktuje przed wszystkim dobra zabawa. Organizacja nieformalnych spotkań dla pracowników i ich rodzin to zawsze duże wyzwanie logistyczne, jednak korzyści z takich imprez są nie do przecenienia.

 

- W biurze, podczas wykonywania codziennych obowiązków, często nie mamy czasu, by poznać się lepiej. Dzięki wspólnym wyjściom, wycieczkom czy zawodom sportowym udaje się nie tylko zintegrować zespół, ale też zniwelować naturalną barierę tworzącą się między pracownikami, a kadrą zarządzającą. Dużym sukcesem okazał się ostatni piknik sportowo-rodzinny, który zorganizowaliśmy w cieszącym się popularnością wśród łodzian Lesie Łagiewnickim. Uczestniczyło w nim około 200 pracowników Accenture wraz z rodzinami. Wszyscy mogli brać udział w rozgrywkach piłkarzyków bungee, piłki siatkowej czy też przeciąganiu liny. Wspólne spędzanie wolnego czasu, gry zespołowe wymagające współpracy, wspierają lepszą komunikację między pracownikami, którzy na co dzień mijają się przy porannej kawie -  komentuje Dorota Błaszczyk, Talent Sourcing & Recruitment Marketing Specialist w Accenture Łódź Delivery Center.

 

W zdrowym ciele… efektywny pracownik

 

Do tego, że zdrowie pracownika przekłada się na jego wydajność w pracy, nie trzeba nikogo przekonywać. Dlatego pracodawcy zachęcają swoich podwładnych do prozdrowotnych zachowań, licząc, że poprawi to ich wydajność i ograniczy absencję zawodową[1]. Oczekiwania są obustronne, dla 69% pracowników ma znaczenie fakt, że firma poważnie traktuje kwestia zdrowia (dla porównania w Wielkiej Brytanii ten odsetek jest dużo niższy i wynosi 45%).

 

- W wakacje mamy trochę więcej czasu, by o siebie zadbać, potrzebujemy tylko odpowiedniej motywacji. Pracownicy Shell Business Operations Kraków mieli na początku lipca okazję w godzinach pracy przyjrzeć się swojej kondycji zdrowotnej, wykonując podstawowe badania. Następnie, w specjalnej aplikacji, po wpisaniu wyników i wypełnieniu ankiety dotyczącej codziennych nawyków i stylu życia, otrzymywali raport ze spersonalizowanymi wskazówkami zdrowotnymi oraz rekomendowanym sposobem odżywiania. Akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem, a nasi pracownicy mieli okazję wyciągnąć  z niej cenne dla siebie wnioski opowiada Anna Rojek.

 

Xerox Polska lato witał świętując 22 czerwca Dzień Kultury Fizycznej, namawiając swoich pracowników do aktywności ruchowej i częstując ich pełnymi witamin czereśniami. Dodatkowo prowadzi kampanie informacyjne na temat zdrowego stylu życia. Zachęca pracowników do regularnej kontroli parametrów oceniających stan zdrowia i  funkcjonowania organizmu. Daje wskazówki, jak radzić sobie z upałami zarówno w biurze, jak i w plenerze. Informuje pracowników, jak mogą spędzić wolny czas w mieście odwiedzając kina plenerowe, teatry czy koncerty.

 

- Zależy nam na tym, by nasi pracownicy byli zdrowi, a przez to efektywni. Dlatego szukamy okazji, by przypominać im jak ważne jest zdrowie i jak wiele czynników wpływa na naszą ogólną kondycję fizyczną i psychiczną –  podkreśla Marta Urbańska,  HR Director w Xerox Polska.

 

 

Uff… jak gorąco

 

Choć żyjemy w klimacie umiarkowanym, coraz częstsze fale upałów nękają pracowników znad Wisły. Przy blisko 30-stopniowej temperaturze na zewnątrz, każdy szuka orzeźwienia, nawet wtedy, gdy w warunkach biurowych klimatyzacja zapewnia optymalne warunki pracy. Pracodawca w świetle przepisów jest zobowiązany zapewnić pracownikom wodę, jeżeli temperatura w pomieszczeniu przekracza 28 stopni. Standard jaki panuje w korporacjach przewyższa znacznie prawne normy.

 

- Nasza kuchnia latem przeżywa prawdziwe oblężenie. W wakacyjne miesiące pojawiają się w biurze długo oczekiwane lody, dostępne bezpłatnie dla wszystkich pracowników. Bez względu na wiek, stanowisko, czy doświadczenie przy lodówce z tymi orzeźwiającymi smakołykami, wszyscy jesteśmy trochę jak dzieci. I dobrze, w końcu wakacje to czas relaksu więc wspólnie cieszymy się tymi chwilami - mówi Marta Urbańska.

 

Często spotykaną praktyką są także świeże, sezonowe oferowane pracownikom w miesiącach letnich. Pracodawców do zapewnienia owoców swoim podwładnym może przekonać dodatkowo fakt, że ich zakup zalicza się do kosztów pracowniczych obniżających podatek dochodowy.



[1] http://www.luxmed.pl/dla-firm/aktualnosci/miedzynarodowy-raport-nt-oczekiwanpracodawcow-i-pracownikow-wobec-opieki-zdrowotnej-w-miejscu-pracy-.html



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Linkleaders

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »