Rozrywka » Sport
Warszawiacy w klubach fitness
Zobacz więcej zdjęć » |
Klienci klubów fitness i siłowni dobrze orientują się w markach poszczególnych klubów – aż 5 klubów zlokalizowanych na terenie Warszawy ma znajomość wspomaganą na poziomie powyżej 50%.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Najważniejszymi czynnikami wyboru klubu fitness są: bliskość i dogodność lokalizacji (75%). Kolejnymi istotnymi czynnikami są: godziny otwarcia oraz cena za wejście/ karnet.
27% osób uczęszczających na siłownię i do klubu fitness uważa, że w ofercie klubów są pewne braki. Najczęściej wskazywanym rodzajem zajęć, który respondenci chętnie widzieliby w ofercie swojego klubu jest boks i sztuki walki (30% wskazań).
Osoby uczęszczające na siłownie uprawiają również inne sporty – poza siłownią – w szczególności jazdę na rowerze (49%), bieganie (37%) oraz pływanie (33%).
„Stołeczny rynek klubów fitness przechodzi obecnie spore przeobrażenia. Coraz silniej wyodrębnia się na nim segment low-cost, z którym rywalizują dotychczasowe kluby zorientowane na użytkowników gotowych płacić dotąd 100-200 zł miesięcznie lub korzystać z karty częściowo lub całkowicie finansowanej przez pracodawcę. Te obiekty, dokonujące ekspansji z zachodniej Europy, redukują miesięczny koszt korzystania dla użytkowników poprzez ograniczenie do minimum obsługi trenerskiej i na recepcji, ale jednocześnie oferują im dostępność nawet przez całą dobę, a także wysokiej jakości sprzęt oraz dobrą lokalizację. Odpowiedź sieci z kilkuletnim stażem na pojawienie się tych klubów na rynku to wzbogacenie ich własnej oferty przez oferowanie klientom nowych typów zajęć, w tym np. treningów funkcjonalnych, zajęć typu boot camp czy crossfit. Dzięki temu przeciętny warszawiak ma do wyboru znacznie więcej możliwości niż jeszcze rok czy dwa lata temu. Z kolei dla stosunkowo nielicznej grupy klientów gotowych na wyższe opłaty, pozostaje kilka obiektów działających w formule zbliżonej do all inclusive, jednak najbliższe miesiące będą czasem największej migracji klientów między pierwszymi dwoma grupami obiektów” – mówi Marek Lekki, dyrektor zarządzający ARC Rynek i Opinia.
Informacja o badaniu
Badanie zostało zrealizowane techniką CAWI (wywiady internetowe na epanel.pl) w dniach 25.03-01.04.2015. Próba: mieszkańcy Warszawy odwiedzający siłownię/ kluby fitness przynajmniej raz w miesiącu, N=300.
Nadesłał:
ARC
|
Komentarze (0)