Firma » Biznes
Wavin łączy siły z holenderskim MetroPolder – innowacyjnym start-upem
Zobacz więcej zdjęć » |
Zbiorniki wody na dachach
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Woda deszczowa postrzegana była do tej pory jako ścieki, szczególnie w obszarach miejskich. Większość miast jest lub była projektowana z myślą o jak najszybszym odprowadzaniu wody. Jednak zmiany klimatyczne powodują, że w miastach – na całym świecie – już przed 2050 r. może zabraknąć wody. Dlatego właśnie konieczne jest zamknięcie jej obiegu na terenach zurbanizowanych.
Holenderski start-up MetroPolder to pionier magazynowania wody na zielonych, płaskich dachach – firma opracowała technologię zatrzymywania wody, jej dalszego użycia do chłodzenia i nawadniania oraz ponownego użycia.
– Wavin postrzega wodę jako zasób, a nie problem. To nas do siebie bardzo zbliżyło. Stosując inteligentne zarządzanie wodą, chcemy zabezpieczyć miasta przed wyzwaniami przyszłości. Chcemy wykorzystać deszczówkę do chłodzenia miast i zwalczania miejskich wysp ciepła. Dlatego z dumą i przyjemnością informujemy, że należymy teraz do drużyny Wavin – mówi Friso Klapwijk, CEO MetroPolder.
Dynamiczny magazyn wody
Niebiesko-zielone dachy są wyposażone w system buforowy, zawór połączony z Internetem oraz pulpit sterowania (dostępny online). Czujniki zaworu i radary deszczowe kontrolują poziom wody i jej przepływ w czasie rzeczywistym. Wykonane w ten sposób inteligentne połączenie pozwala na dynamiczne magazynowanie wody. To sprawdzona i efektywna technologia, która została już zastosowana w miastach na całym świecie, m.in. w: Holandii, Gwatemali, USA, Francji oraz Wielkiej Brytanii.
– Zielono-niebieskie systemy dachowe MetroPolder to udane rozwiązanie, sprawdzone w skali międzynarodowej. Dzięki niemu Wavin zyska jeszcze lepsze rezultaty i pozycję wśród podmiotów tworzących rozwiązania, które chronią miasta przed negatywnym wpływem zmian klimatycznych. Jesteśmy przekonani, że dzięki eksperckiej wiedzy i doświadczeniu MetroPolder, uda nam się zachęcić coraz więcej miejskich włodarzy do tego, aby spojrzeli na kwestie użycia wody z innej perspektywy. Możliwości bowiem jest mnóstwo – podsumowuje Maarten Roef, CEO Wavin.
Nadesłał:
Alicja Sidorowicz
|
Komentarze (0)