Dom » Budownictwo
WICONA – Jak narodziła się nowoczesna technologia?
Zobacz więcej zdjęć » |
Marka WICONA powstała w 1948 roku, w ramach firmy Wieland-Werke AG, jako biuro konstrukcyjne profili wytłaczanych dla branży budowlanej. Po 70ciu latach działalności, wyrosła do rangi międzynarodowej marki produkującej wysokiej jakości, zaawansowane technicznie systemy aluminiowe, będące kluczowym składnikiem prestiżowych projektów na całym świecie.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Wieland CONstructions in Aluminium.
Nazwa firmy pochodzi od akronimu: Wieland Constructions in Aluminium. Doświadczenie w branży metalowej marki sięgają XIX wieku. Mała odlewnia sztuki i dzwonów, w 1820 roku poszerzała swoją specjalizacje o wytwórstwo naczyń ze stopów miedzi, a w roku 1901 rozpoczyna produkcję rur i profili. W 1919 roku związuje się struktura biznesowa Wieland-Werke AG. Doświadczenia w produkcji profili wykonanych z brązu architektonicznego przeniesiono na materiał aluminiowy i tak w 1948 roku powstaje WICONA. Firma wciąż rozszerza zakres profili o nowe rozwiązania do witryn sklepowych, rolet, barierek i poręczy, profili standardowych z blachy oraz ze stopów aluminium.
Od roku 1953, WICONA staje się znakiem towarowym i rozpoczyna swoją ekspansje na całą Europę, a następnie na kolejne kontynenty. Dzisiaj WICONA jest częścią norweskiej grupy Hydro Building Systems GmbH.
Aktywnie działa w 48 krajach na czterech kontynentach, reprezentując produkty premium. WICONA dysponuje dwoma całkowicie zautomatyzowanymi magazynami – jednym w Gerstungen (Niemcy) i jednym w Courmelles (Francja). Dwa centra testowe firmy znajdują się w Bellenbergu (Niemcy) i Tuluzie (Francja). WICONA posiada również centrum powlekania w Courmelles (Francja). Centrum rozwoju produktów i projektów znajduje się w Ulm.
Od 20 lat prowadzi swoją działalność również na rynku Polskim, gdzie jako lider w zakresie produkcji systemów aluminiowych, realizuje strategie zapewnienia swoim klientom najwyższej jakości produktów, a zarazem chce wspierać społeczeństwo w realizacji zasad zrównoważonego rozwoju. Sukces jest wynikiem ponad stuletniego doświadczenia w rozwoju technologii i wykorzystania różnych rodzajów energii odnawialnej, takich jak energia wodna. Grupa jest liderem w dziedzinie recyklingu aluminium, wciela w życie filozofię odpowiedzialności za środowisko naturalne i czyni z niej również podstawowe kryterium w badaniach i rozwoju. Przynależność do Grupy Hydro daje WICONA kluczową przewagę polegającą na wczesnym dostrzeganiu światowych trendów. Jest to podstawą do rozwoju zintegrowanych, zrównoważonych rozwiązań.
BUDUJEMY MIASTA PRZYSZŁOŚCI
Współczesna architektura stawia wysokie wymagania techniczne. Kieruje tory na zrównoważone budownictwo oraz zastosowanie indywidualnych rozwiązań, opracowanych na potrzeby danego projektu. Tylko kompetencje inżynierskie oraz perfekcyjne wykonawstwo mogą pomóc sprostać takim wyzwaniom.
Innowacyjność, precyzja i indywidualność zawsze stanowiły znaki rozpoznawcze marki WICONA. Można doświadczyć tego na całym świecie w takich budynkach jak: Monte Rosa Hut w Zermatt (Szwajcaria), stacja badawcza Bharati na Antarktydzie, apartamentowiec Newfoundland Tower w Londynie (Wielka Brytania), apartamentowiec 520 West 28th Street w Nowym Jorku ( USA), budynek uczelni École Normale Supérieure w Paryżu (Francja), czy wieżowiec Henninger Turm we Frankfurcie nad Menem (Niemcy), Park Avenue w Warszawie. To tylko niektóre przykłady wybitnych rozwiązań projektowych na poziomie krajowym i międzynarodowym.
PRZESUWAMY GRANICE ARCHITEKTURY
Od 70 lat WICONA z powodzeniem dostarcza innowacyjne i wyrafinowane rozwiązania fasadowe, które wyznaczają standardy w zakresie technologii i wzornictwa. Podstawą globalnego sukcesu marki jest wiedza i doświadczenie, które pozwalają zaoferować najlepsze rozwiązania dla każdej inwestycji, gwarantując osiągnięcie najlepszych parametrów użytkowych i indywidualne dostosowanie projektu do potrzeb zamawiającego. W tym celu WICONA współpracuje z profesjonalnymi partnerami zarówno na poziomie lokalnym, jak i międzynarodowym. Partnerów odpowiedzialnych za planowanie, zarządzanie projektem, produkcję i montaż fasad łączą: pasja do kreatywnego projektowania, narzucone standardy jakości oraz ambicja sprostania złożonym wyzwaniom technicznym. Wszystko to pozwala przesuwać granice nowoczesnej architektury.
„Przesuwanie granic w dziedzinie fasad z aluminium” od lat wyznacza kierunek rozwoju marki WICONA, wychodząc naprzeciw kreatywności architektów i wizji deweloperów. Hasło to stanowi zarazem punkt odniesienia dla zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności w budownictwie. Aby urzeczywistnić powyższe założenia, musimy nieustannie przesuwać, redefiniować i wyznaczać na nowo granice w dziedzinie elewacji aluminiowych, w nowatorski sposób podchodząc do kształtowania przestrzeni – mówi Piotr Komala, Dyrektor Handlowy Hydro Building Systems Polska.
SUKCES DZIĘKI INNOWACJI
Innowacyjność tworzy przewagę konkurencyjną na rynku. Od samego początku WICONA była w stanie zaoferować nowe, zaawansowane technicznie pomysły i rozwiązania, zapewniając realny postęp partnerom rynkowym i klientom. Sukces ten opiera się na 180 zarejestrowanych patentach, z których 46 nadal obowiązuje.
WICONA ma więc powody, by pretendować do miana lidera innowacji w sektorze. W tym roku po raz kolejny podkreśliła, wprowadzając na rynek system okienny WICLINE 75 MAX, wyposażony w całkowicie ukrytą klamkę.
Innowacyjna koncepcja ukrytego uchwytu okiennego w oknach WICLINE 75 MAX uzyskała uznanie międzynarodowych jurorów konkursu iF DESIGN AWARD 2018 oraz nagrody Red Dot Design Award 2018.
Marka dostarcza innowacyjne koncepcje budowlane, które oszczędzają zasoby i oferują użytkownikom wysokiej klasy produkty, które są jednocześnie atrakcyjne ekonomicznie dla inwestorów i najemców w dłuższej perspektywie czasowej. WICONA z powodzeniem spełnia wymagania w tym zakresie. Dzięki temu projekty realizowane na całym świecie uzyskały międzynarodowe certyfikaty budowlane, takie jak DGNB, LEED i BREEAM. Zrównoważony rozwój i ekologia są od dawna fundamentalną częścią filozofii firmy, co znajduje odzwierciedlenie w certyfikatach takich jak brązowy certyfikat Cradle-to Cradle (C2C). A niebawem będą pojawiać się kolejne zaskakujące obiekty z rozwiązaniami WICONA, reprezentujące zrównoważone budownictwo jutra.
Nadesłał:
magdalena.wozniak@theimagine.pl
|
Komentarze (0)