Kultura, sztuka » Kultura
Wielki sukces wystawy 360 Minutes Art!
Zobacz więcej zdjęć » |
Wystawa rozpoczęła się punktualnie o godzinie 15:00, a wszyscy zwiedzający musieli zastosować się do określonych zasad. Wszystkie obrazy przygotowane były specjalnie na potrzeby tego projektu i nie były wcześniej fotografowane ani pokazywane. Odwiedzający mieli unikalną możliwość obejrzenia dzieł po raz pierwszy i ostatni w życiu. Dlatego też robienie zdjęć było zabronione. Każdy gość wystawy miał obowiązek uprzednio zapoznać się z jej regułami. Cyfrowy zegar odliczał czas, który pozostawał do końca wystawy.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W projekcie wzięło udział 7 artystów z Niemiec: Joanna Rutkowska - autorka portretów kobiecych, Babak Nafarieh - pomysłodawca projektu, grafik Alexander Mink, fotografik z Hamburga Thomas Wunsh oraz duet SA-PO – Sven Sauer i Igor Posavec, których prace dotykają problemu życia w wielkich metropoliach, takich jak Nowy Jork czy Tokio. Reprezentantką Warszawy była Joanna Sarapata, autorka jednych z najpiękniejszych aktów kobiecych w polskim malarstwie współczesnym.
Z 50 wystawionych prac sprzedanych zostało 19. Rekord należał do Joanny Sarapaty, która sprzedała 8 z 15 swoich prac. Duet SA-PO znalazł nabywców dla 4 z 5 swoich obrazów, Babak Nafarieh dla 3 z 8, Joanna Rutkowska i Alexander Mink sprzedali po dwa obrazy. Wszystkie prace fotografika Thomasa Wunsha, który nie mógł być obecny osobiście podczas wystawy, zostały spalone.
Jakie uczucia towarzyszyły artystom, gdy ich dzieła znalazły się w ogniu? Joanna Sarapata, która po raz pierwszy brała udział w projekcie, mówi: „Jest to dla mnie niezwykłe doświadczenie. Nie żałuję udziału w wystawie. Wrzucając swoje prace do ognia czułam, jakbym traciła cząstkę siebie. Z drugiej strony było to niesamowicie oczyszczające uczucie i nowe dla mnie emocje, które są jak najbardziej potrzebne w życiu każdego artysty”. Według Svena Sauera projekt 360 Minutes Art w Polsce okazał się wielkim sukcesem. „Człowiek zupełnie inaczej postrzega sztukę, gdy wie, że za chwilę zniknie. Jeżeli ktoś naprawdę poczuł prawdziwą więź z dziełem sztuki, nie pozwoli mu spłonąć” – mówi artysta.
Trzecia edycja projektu 360 Minutes Art odbędzie się już w listopadzie br. w Seulu. Kolejne przystanki wystawy do Dubaj i Nowy Jork.
Organizatorem wystawy w Polsce była firma Media Metropolis, a sponsorem głównym firma PKN Orlen.
Więcej informacji:
Anna Janiszewska, Media Metropolis
ajaniszewska@mediametropolis.pl
tel. 601 443 320
Nadesłał:
metropolis
|
Komentarze (0)