Firma » Biznes

Wiosna to najlepszy czas na motywację

Święta, w tym także nadchodząca Wielkanoc, to wśród działających na polskim rynku firm jedne z najpopularniejszych okazji do dodatkowej motywacji pracowników.

Potwierdzają to najnowsze wyniki badań Potencjał rynku świadczeń pozapłacowych* (ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, styczeń 2014 r.), które pokazały, że dla ponad 31% organizacji okres wiosenny i zbliżające się Święta Wielkiej Nocy są okazją do dodatkowej motywacji zespołu.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Okoliczności, które przedsiębiorstwa wykorzystują do budowaniania lojalności personelu są od lat niezmienne. Najczęściej pracownicy otrzymują świadczenia pozapłacowe w związku z najważniejszymi w Polsce świętami. Spośród świątecznych okazji nadchodząca Wielkanoc z 31,2% wskazań zajmuje drugie miejsce tuż po Bożym Narodzeniu.

 

Jak firmy motywują?

 

Wyniki badań niezależnego Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia pokazują, że w ramach niegotówkowych rozwiązań praktycznie co trzecie przedsiębiorstwo w Polsce w celach motywacyjnych stosuje Kupony i Karty Podarunkowe. Do najpopularniejszych świadczeń niegotówkowych oferowanych w firmach należą również paczki (42% wskazań) oraz dodatkowe szkolenia i kursy językowe (40%). Dużą popularnością cieszą się także bilety na imprezy kulturalne (28%) i rozwiązania sportowo-rekreacyjne (17%).

 

Rosną kwoty przeznaczone na świadczenia

 

Z badań Rynek i Opinia wynika, że średnia kwota przeznaczona na wszystkie świadczenia pozapłacowe przypadająca rocznie na jednego pracownika wynosi 726 zł. Mimo mniej sprzyjających warunków ekonomicznych to wzrost o 17 zł (2,4 punktu procentowego) w stosunku do roku 2013, kiedy to kwota ta wynosiła 709 zł. Pokazuje to, że pracownicy mogą w tym roku liczyć na większy zastrzyk wiosennej motywacji od swoich pracodawców. Przedsiębiorcy coraz lepiej rozumieją, że aby osiągnąć sukces rynkowy należy stale zwiększać lojalność zatrudnionych i podnosić efektywność zespołu. Dlatego systematycznie włączają świadczenia pozapłacowe do systemu wynagrodzeń.

 

Motywacyjna energia

 

Badania pokazują, że Kupony i Karty Podarunkowe na stałe wpisały się w systemy motywacji pozapłacowej stosowanej przez działające na polskim rynku firmy. Kupony i Karty Podarunkowe są jednymi z najczęściej wybieranych świadczeń, ponieważ dzięki największej w Polsce sieci akceptującej sprawiają, że każdy z obdarowanych pracowników, niezależnie od płci, wieku czy sytuacji życiowej, zrealizuje je w taki sposób, który sprawi mu największą satysfakcję. Wartością dodaną jest dla zatrudnionych także pakiet atrakcyjnych promocji, które podwyższają faktyczną siłę nabywczą Kuponów czy Kart. Rabaty sięgają nawet 55%, dzięki czemu wartość otrzymanego prezentu zwiększa się ponad dwukrotnie, co sprawia, że jest on dla pracowników zdecydowanie atrakcyjniejszą formą motywacji niż dodana do pensji gotówka. 

 

Tradycyjny Kupon Podarunkowy to rozwiązanie wybierane przez wielu pracodawców i lubiane przez pracowników. Dla zespołu to podwójna korzyść – daje swobodę wyboru spośród tysięcy punktów akceptujących, w tym miedzy innymi hipermarketów, sklepów spożywczych czy odzieżowych i możliwość korzystania z rabatów. Nowoczesne rozwiązania powinny odpowiadać na zróżnicowane potrzeby wszystkich pracowników. Taka jest właśnie Karta Podarunkowa, która zapewnia swobodę wyboru (można nią płacić wszędzie tam, gdzie każdą inną kartą Visa) oraz dostęp do programu promocji. Dodatkowo Karta Podarunkowa gwarantuje pracodawcy realne korzyści finansowe – finansowana z ZFŚS, jako świadczenie pieniężne, jest zwolniona z podatku dochodowego do kwoty 380 zł na pracownika w roku podatkowym.

 

W okresie Wielkiej Nocy z Kuponami i Kartami Podarunkowymi Sodexo pracownicy otrzymają 7% rabatu w hipermarketach Carrefour i supermarketach Carrefour Market. Z kolei Statoil oferuje 10 gr rabatu na każdy zatankowany litr paliwa oraz 50% rabatu na myjnię samochodową w Programie Premium. Jeden z najpopularniejszych portali zakupowych Groupon gwarantuje użytkownikom Kuponów i Kart Podarunkowych 20 zł rabatu przy zakupie oferty za minimum 100 zł. Z Kuponami i Kartami Podarunkowymi pracownicy otrzymają również zniżki m.in. w sieci home&you (25 zł rabatu przy zakupie powyżej 100 zł), KappAhl (20%), Empik (20% rabatu na książki, gadżety oraz produkty do dekoracji i wyposażenia wnętrz), Go Sport (50 zł rabatu przy zakupie powyżej 250 zł) czy Vision Express (15% zniżki na okulary korekcyjne).

 

Wszystkim rozwiązaniom Sodexo Benefits and Rewards Services towarzyszą również dodatkowe rozwiązania dla pracowników, które ułatwiają im dostęp do informacji o promocjach, kontrolę salda i historii transakcji czy możliwość samodzielnego doładowania w przypadku Karty Podarunkowej oraz wygodny i szybki dostęp do informacji o sieci akceptującej i promocjach dla Kuponów Podarunkowych. Są to nowa strona www.DlaCiebie.sodexo.pl oraz nowoczesna aplikacja mobilna Sodexo Dla Ciebie.

 

*Badanie „Potencjał rynku świadczeń pozapłacowych”, styczeń 2014, ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards  Services

**Kwota obliczona na podstawie średniej wartości koszyka u wszystkich partnerów Kuponów Promocyjnych.

 

Sodexo Benefits and Rewards Services Polska

Sodexo Benefits and Rewards Services jest liderem polskiego rynku świadczeń pozapłacowych, na którym działa już od 16 lat, a także ekspertem w zakresie kompleksowych usług motywacyjnych. Doradza w obszarze tworzenia trwałych relacji pracodawcy z pracownikami oraz w zakresie budowania lojalności partnerów biznesowych i klientów. Wieloletnie doświadczenie firmy pokazuje, iż kompleksowe usługi motywacyjne pozytywnie wpływają na wydajność organizacji. Z oferty Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce skorzystało już 43 tysiące klientów i ponad 3,5 miliona użytkowników. Na polskim rynku firma Sodexo otrzymała m.in. tytuł Business Superbrands oraz nagrodę Złota Jakość Roku.

 

 

Grupa Sodexo

Grupa Sodexo, światowy lider w zakresie usług poprawiających Jakość Życia, od chwili założenia firmy przez Pierre’a Bellona w 1966 roku, jest strategicznym partnerem dla firm i instytucji, które kładą nacisk na efektywność, lojalność i dobre samopoczucie pracowników oraz partnerów biznesowych. Z wielką pasją 420 000 pracowników Sodexo w 80 krajach, projektuje, zarządza i dostarcza kompleksowe usługi w zakresie obsługi nieruchomości (Sodexo On-site Services) oraz w zakresie motywacji (Sodexo Benefits and Rewards Services), obsługując każdego dnia 75 milionów konsumentów na całym świecie.

 

 

 

 

 

Sodexo w liczbach
(dane z 31 sierpnia 2013 roku)

 

Grupa Sodexo na świecie

 

18,4 miliarda euro skonsolidowanego dochodu

428 000 pracowników

18. pozycja na liście największych pracodawców na świecie

80 krajów

33 300 placówek

75 milionów konsumentów dziennie

 

 

Sodexo On-site Services w Polsce

5 800 000 m2 obsługiwanej powierzchni

2 600 obsługiwanych mniejszych jednostek

2 000 zatrudnionych pracowników

420 Klientów

400 obsługiwanych nieruchomości

70 restauracji

 

Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce

43 000 Klientów

3 500 000 użytkowników naszych rozwiązań

50 000 współpracujących punktów usługowo-handlowych

 

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ConTrust
http://contrust.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »