Firma » Biznes

WITTENSTEIN holding, Corp. z oprogramowaniem baramundi

WITTENSTEIN holding, Corp. z oprogramowaniem baramundi
Zobacz więcej zdjęć »
Po przejęciu firmy baramundi software AG przez WITTENSTEIN SE w 2017 r., północno-amerykański oddział WITTENSTEIN holding, Corp. zdecydował się na wdrożenie w swoim oddziale w Ameryce Północnej jednolitego systemu do zarządzania urządzeniami końcowymi opracowanego przez firmę z Augsburga.

Zatrudniająca 2400 pracowników firma WITTENSTEIN SE należy do światowej czołówki dostawców mechatronicznej technologii napędu. Dzięki 60 powiązanym spółkom działającym w obszarach takich jak serwoprzekładnie, układy serwonapędów, technologia medyczna, miniaturowe serwomechanizmy i innowacyjna technologia oparta o mechanizmy kół zębatych, grupa WITTENSTEIN jest obecna w 40 krajach na całym świecie. Zarządzanie infrastrukturą IT przedsiębiorstwa odbywa się aktualnie jeszcze poprzez oprogramowanie System Center Configuration Manager (SCCM) firmy Microsoft. Holger Beuschlein, Information Management Manager w WITTENSTEIN holding, Corp., wraz ze swoim zespołem sprawują w Bartlett opiekę nad dwoma oddziałami, w USA i w Brazylii, a to wiąże się z obsługą blisko 125 pracowników, 180 urządzeń końcowych i ok. 50 serwerów. Infrastruktura sprzętowa jest zdominowana przez komputery stacjonarne, laptopy i serwery fizyczne marki Dell oraz sieci zbudowane z komponentów Cisco. Ponadto Beuschlein i jego zespół stawiają na system operacyjny Windows 10 w przypadku komputerów stacjonarnych i laptopów, Microsoft Windows Server 2008 do 2016 oraz ok. sześć serwerów z systemem Linux. Wśród najczęściej stosowanego oprogramowania wymienić można produkty MS Office 2016, MS CRM Dynamics 2016, Oracle i Adobe.

 

Skuteczne zarządzanie urządzeniami końcowymi

 

Po przejęciu firmy baramundi software AG w 2017 roku administratorzy IT z WITTENSTEIN SE podjęli decyzję o wdrożeniu oprogramowania firmy z Augsburga w oddziale w Ameryce Północnej. Obecnie Beuschlein i jego zespół korzystają z SCCM i bMS równocześnie do różnych celów. Za pomocą SCCM w dalszym ciągu odbywa się instalacja systemów operacyjnych i wdrożenie oprogramowania, w zależności od centralnego pakietowania dokonywanego przez administratora IT w siedzibie głównej WITTENSTEIN SE w Niemczech. „Korzystamy w tym zakresie z efektów synergii powstających w wyniku współpracy z pracownikami z Niemiec, ponieważ wciąż wykonują oni dla nas pakietowanie różnego rodzaju oprogramowania. Gdybyśmy przyjęli inną metodę, musielibyśmy sami zająć się pakietowaniem, a korzystając z SCCM byłoby to, w przeciwieństwie do systemów baramundi, niezwykle czasochłonne” - wyjaśnia Beuschlein.

 

Przestarzałe oprogramowanie stanowi duży problem dla administratorów IT, nie tylko ze względu na niestabilność systemów, ale przede wszystkim z powodu powstawania krytycznych luk w zabezpieczeniach, gdy aplikacje innych producentów lub wymagane aktualizacje oprogramowania Microsoft nie zostaną zainstalowane w odpowiednich systemach na czas. Ponadto cykle aktualizacji stają się coraz krótsze i stawiają administratorów IT przed coraz większymi wyzwaniami czasowymi. Dzięki oprogramowaniu bMS opracowanemu przez baramundi, Beuschlein wraz ze współpracownikami mogą w szybki i nieskomplikowany sposób instalować najnowsze aktualizacje aplikacji innych producentów, jak np. Adobe Flash Player.

 

„Doszliśmy do wniosku, że instalacja aktualizacji za pomocą oprogramowania baramundi odbywa się o wiele szybciej niż za pomocą SCCM” - stwierdza Beuschlein. Jak mówi Information Management Manager, jest to związane zasadniczo z różnymi schematami sposobów wdrażania oprogramowania. „Jeśli w przypadku baramundi aktywuje się tzw. prace, aktualizacje zostaną aktywnie zainstalowane na odpowiednich urządzeniach końcowych, o ile są one dostępne”, tak Beuschlein wyjaśnia stosowaną przez baramundi metodę push. Wszystkie aktualne wersje oprogramowania są uprzednio sprawdzane przez ekspertów baramundi, poddawane pakietowaniu i udostępniane administratorom IT firmy WITTENSTEIN holding, Corp. W kwestii instalacji aktualizacji oprogramowania Microsoft firma również stawia na rozwiązania baramundi. „W przypadku SCCM doszliśmy do wniosku, że nie wszystkie aktualizacje oprogramowania Microsoft były dostępne i dlatego nie mogły być zainstalowane we wszystkich urządzeniach końcowych. Mogliśmy to stwierdzić tylko dlatego, że przeprowadziliśmy za pomocą bMS skan słabych punktów. Dzięki temu uzyskaliśmy obraz potencjalnych luk w zabezpieczeniach i przestarzałych systemów, którymi sukcesywnie się zajmujemy” - dodaje Beuschlein. W przypadku zarządzania aktualizacjami, wszystkie komputery w środowisku IT są kontrolowane pod kątem wymaganych lub brakujących patchy. To do administratorów IT należą potem decyzje, czy dane aktualizacje mają być instalowane automatycznie czy też wymagane jest uprzednie ręczne wyrażenie zgody. W dniu, w którym firma Microsoft udostępnia aktualizacje, Beuschlein wraz ze współpracownikami otrzymują aktualną i już sprawdzoną bazę aktualizacji.

 

Znaczna oszczędność czasu dzięki baramundi

 

Beuschlein wraz z zespołem doszedli do wniosku, że w wyniku codziennego stosowania oprogramowania bMS mogą zaoszczędzić rocznie 200 godzin pracy. „Zwłaszcza dlatego, że nie musimy już tworzyć pakietów aktualizacyjnych dla aplikacji innych producentów, takich jak Adobe czy Java” - mówi Beuschlein. Dzięki wbudowanej funkcji Third Party Update, zespół IM firmy WITTENSTEIN holding, Corp. może w sposób szybki i regularny dostarczać aktualizacje do aplikacji innych producentów, a w ten sposób efektywnie podnieść poziom bezpieczeństwa.

 

Wnioski

 

„Oprogramowanie baramundi Management Suite całkowicie nas przekonuje. Jesteśmy małym zespołem, a dzięki temu oprogramowaniu możemy wykonywać taką pracę, jak duży zespół złożony z wielu ekspertów. Tak się składa, że małe i średnie przedsiębiorstwa z niewielkimi działami IT czepią znaczne korzyści z możliwości, dostępnych funkcji oraz łatwej i intuicyjnej obsługi tego rozwiązania” - dodaje Beuschlein.

 

 

 

O firmie baramundi software AG

baramundi software AG umożliwia przedsiębiorstwom i organizacjom efektywne, pewne oraz obejmujące wiele platform zarządzanie całą infrastrukturą IT – stacjami roboczymi, serwerami i urządzeniami mobilnymi. Ponad 2500 klientów ze wszystkich branż i firm różnej wielkości korzysta na całym świecie z wieloletniego doświadczenia oraz znakomitych produktów dostarczanych przez niemieckiego producenta. Ich syntezę stanowi pakiet baramundi Management Suite, który jest całościową i perspektywiczną odpowiedzią na wszelkie potrzeby klientów w zakresie jednolitego zarządzania urządzeniami końcowymi. Rozwiązania typu client-management, mobile-device-management i endpoint-security działają na jednej płaszczyźnie, w oparciu o wspólną bazę danych i jednolite standardy.

 

Dzięki zautomatyzowaniu zadań rutynowych i kompleksowemu przeglądowi stanu sieci komputerowej i terminali, baramundi Management Suite optymalizuje procesy zarządzania IT, ułatwiając pracę administratorów. Użytkownicy mogą korzystać z potrzebnych im uprawnień w dowolnym miejscu, o każdej porze i na wszystkich platformach – na komputerach stacjonarnych, serwerach, laptopach, urządzeniach mobilnych bądź w sieciach wirtualnych.

 

Siedziba firmy baramundi software AG znajduje się w Augsburgu. Wszystkie elementy produktów i usług oferowanych przez założone w 2000 roku przedsiębiorstwo noszą oznaczenie „Made in Germany”. W zakresie dystrybucji, doradztwa i opieki nad użytkownikami, baramundi współpracuje z powodzeniem z przedsiębiorstwami partnerskimi na całym świecie.

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

paulina.surmacz

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »