Firma » Reklama
Wpływ reklamy w sklepie na sprzedaż
Zobacz więcej zdjęć » |
Wiele osób, które każdego dnia robią typowe zakupy nie ma świadomości, jak potężna moc drzemie w materiałach reklamowych, które można spotkać praktycznie na każdym kroku w miejscu sprzedaży Stanowią one istotne narzędzie, które ma wpływ na podejmowanie przez konsumentów decyzje zakupowe. Nawet tak prozaiczna sprawa jak aranżacja przestrzeni w sklepie jest sprytnie zaplanowanym zabiegiem, który nie jest bez znaczenia pod względem zwiększania sprzedaży.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Jakie mechanizmy wykorzystują sklepy?
Przemieszczając się po sklepie, można zauważyć pewien powtarzający się schemat. Artykuły pierwszej potrzeby, takie jak pieczywo, nabiał czy mięso zwykle są umiejscowione na końcu sklepu i aby do nich dotrzeć, klient musi przemierzyć liczne alejki z produktami, których nie ma na liście zakupowej. Jednak mijając słodycze, artykuły chemiczno-kosmetyczne czy wiele innych działów w sklepie, widząc dany produkt, można nagle odczuć potrzebę jego kupna. Co pełni rolę bodźca? Są to bez wątpienia odpowiednio rozmieszczone artykuły POS, czyli wszelkie elementy znajdujące się na sklepowych półkach, nie będące przedmiotem oferty danego sklepu. Zaliczamy do nich między innymi plakaty informujące o aktualnych promocjach, stojaki i ekspozytury o nietypowym kształcie, które zostały zaprojektowane specjalnie pod konkretny produkt, czy nawet etykietki cenowe informujące o aktualnej cenie wybranego produktu. Wszystkie te elementy pełnią ważną rolę w procesie zakupowym. Mają na celu zwrócenie uwagi klienta, zainteresowanie go danym produktem i zachęcenie go do zakupu.
Atrakcyjna ekspozycja produktu w sklepie
Główną rolę na sklepowych półkach odgrywa oczywiście asortyment, jednak towarzyszące mu elementy również nie pozostają bez znaczenia. Pierwsza rzecz, której nasze oczy szukają, kiedy zainteresuje nas dany produkt to cena, w związku z tym nasz wzrok niemal automatycznie kierowany jest na listwy cenowe samoprzylepne umieszczone pod każdym artykułem. Ten niewielki, choć bardzo ważny element sklepowych półek stanowi źródło informacji o cenie produktów, dlatego nie powinno go zabraknąć w żadnym miejscu, które trudni się sprzedażą. Innym, równie pomocnym elementem, który wspiera sprzedaż są woblery reklamowe. Ten niezwykle atrakcyjne, ruchome nośniki reklamy mogą przybierać dowolne kształty i rozmiary, zatem mogą być indywidualnie zaprojektowane pod dany produkt. Wobler reklamowy mocowany jest na sklepowych półkach za pomocą samoprzylepnej końcówki. Główna część tego nośnika przeznaczona jest na umiejscowienie przekazu reklamowego i powinna być zaprojektowana tak, aby pod względem wizualnym była spójna z innymi elementami reklamowymi w strategii promocyjnej danego produktu.
Nadesłał:
Malwinau
|
Komentarze (0)