Firma » Reklama

Wpływ rozmieszczenia i oznakowania towarów na sprzedaż

Wpływ rozmieszczenia i oznakowania towarów na sprzedaż
Zobacz więcej zdjęć »
Sposób prezentowania i promowania produktów w sklepie nie powinien być bagatelizowany, ponieważ ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów. Zaprezentowanie asortymentu w atrakcyjny sposób oraz czytelne informowanie o nowościach czy promocjach pozwala sprzedawcom zwiększyć zyski ze sprzedaży.

Odpowiednie rozmieszczenie i oznakowanie produktów w sklepie ma niepodważalną moc przyciągania klientów. Dlatego niezwykle istotne jest zadbanie o to, aby na półkach znajdował się nie tylko duży wybór towarów, ale żeby były one również odpowiednio oznakowane. Służą temu różnego rodzaju artykuły POS, których zadaniem jest zwrócenie uwagi klienta na eksponowany towar i skuteczne zachęcenie go do zakupu. Pewnie każdemu z nas nie raz zdarzyło się pójście do sklepu po jedną rzecz, a wyjście z niego z całym koszykiem zakupów. Idąc po produkt pierwszej potrzeby musimy przemierzyć cały sklep, gdyż to, po co przyszliśmy znajduje się na samym końcu sklepu. Po drodze mijamy liczne alejki i półki, na których co rusz spotkamy coś atrakcyjnego. Promocja na chipsy, dwa soki w cenie jednego czy wyprzedaż artykułów na grilla potrafią skusić każdego, tym bardziej, że po prostu nie da się ich zauważyć.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Promowanie produktu na kilka sposobów

Informowanie klienta o promocji będzie skuteczne, kiedy informacja ta przybierze różne formy. Warto tutaj wykorzystać zarówno reklamę zewnętrzną, jak i wewnętrzną. Billboardy umieszczone w obrębie sklepu czy plakaty powieszone na sklepowej witrynie zachęcają klienta do tego aby wjeść do sklepu. Natomiast już w  samym miejscu sprzedaży takie materiały jak np.  wobbler reklamowy zamieszczony na półce doprowadzają klienta wprost do miejsca, w którym ulokowany jest promowany produkt. Warto zadbać o spójność wizualną wszystkich materiałów promocyjnych, ponieważ ma ona ogromne znaczenie w zwiększaniu świadomości produktu w umyśle konsumenta. Powtarzanie jest kluczowym elementem przetwarzania wiadomości w mózgu. Poprzez przedstawienie powtarzającego się tematu produktu w przednim oknie sklepu, na plakatach oraz wobbelerach tworzymy potężny i przekonujący komunikat.

Każda rzecz ma swoje miejsce

Jeśli komuś wydaje się, że rozmieszczenie produktów  w sklepie jest dziełem przypadku, jest w dużym błędzie. Ponieważ najlepiej sprzedają się produkty, które są umieszczone na wysokości wzroku klienta, kładzie się nacisk na to, aby właśnie w tych miejscach lokować produkty, na których sprzedaży najbardziej nam zależy. Od tej zasady istnieją jednak pewne wyjątki. Towary, które są niezbędne na co dzień, czyli podstawowe produkty żywnościowe nie wymagają umieszczania w tej cennej przestrzeni, bo i tak zostaną przez klientów odnalezione i kupione. Umiejscawiając produkty warto też wziąć pod uwagę dla kogo są one przeznaczone. Artykuły dla dzieci powinny być umieszczone niżej niż dla dorosły. Kolejną rzeczą jest umieszczenie ciężkich, dużych rzeczy na dolnych półkach, ponieważ z wyższych ciężko je będzie klientom ściągnąć.

Produkty w sklepie powinny być rozmieszczone w sposób przejrzysty i wygodny dla klienta. Atrakcyjność ekspozycji wzmacnia także odpowiednie oznakowanie produktów. Wykorzystując wobler reklamowy czy plakat poinformujemy klienta o promocji czy ofercie i wskażemy mu miejsce na półce, gdzie znajduje się oferowany produkt. 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Malwinau

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »