Firma » Biznes
Wrocław miastem z najwyższą reputacją. Znamy wyniki Premium Brand 2019
W języku potocznym mówi się o czyjejś „dobrej” lub „złej reputacji”, co odzwierciedla stosunek do danej osoby. Z reputacją mamy również do czynienia w odniesieniu do miast, które budzą konkretne skojarzenia. W badaniu reputacji marki Premium Brand 2019 respondenci oceniali miasta biorąc pod uwagę wspomniane skojarzenia, takie jak poziom zaufania do danego miasta, możliwość polecenia go znajomym, towarzyszącą mu atmosferę medialną, zaangażowanie społeczne oraz warunki pracy w danym mieście.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Miastem o najwyższej reputacji w świetle wyników badania jest Wrocław (74 pkt.), drugą pozycję zajmuje Kraków (73 pkt.), za nim uplasował się Gdańsk (72 pkt.). Tuż za podium, z wynikiem 71 pkt., ex aequo znalazły się Poznań i Warszawa. Wrocław awansował z pozycji drugiej względem rankingu generalnego reputacji miast wojewódzkich z 2017 r. Kraków stracił tytuł lidera na rzecz drugiego miejsca. W poprzedniej edycji Premium Brand czołówkę miast o najwyższej reputacji tworzyły kolejno: Kraków, Gdańsk, Wrocław Poznań i Szczecin.
Respondenci oceniali miasta wojewódzkie w 5 kluczowych wymiarach, tj.:
1. Zaufanie do miasta (To miasto, na którym można polegać)
2. Referencja (To miasto, które można polecić znajomym)
3. Atmosfera medialna (O tym mieście mówi się źle w mediach)
4. CSR (To miasto w swoich działaniach bierze pod uwagę dobro społeczeństwa)
5. Miasto jako pracodawca (To miasto kojarzy mi się z dobrymi warunkami pracy)
Na podstawie ocen w badanych wymiarach policzony został wskaźnik reputacji Premium Brand, który przyjmuje wartości od 1 do 100 punktów. Wynik na poziomie minimum 60 punktów kwalifikuje podmiot do uzyskania tytułu Miasto Wojewódzkie Wysokiej Reputacji Premium Brand 2019.
W odniesieniu do każdego miasta wojewódzkiego zmierzono także poziom odwiedzania i udzielone rekomendacje w ciągu ostatnich 12. miesięcy. Zdecydowanym liderem wśród najczęściej odwiedzanych ośrodków miejskich w ostatnim roku jest Warszawa (39%), na drugim miejscu znalazł się Kraków (28%), pozycję trzecią ex aequo zajmują Katowice i Wrocław. Warszawa utrzymała pozycję lidera w stosunku do poprzedniego badania. Pierwsza trójka najczęściej rekomendowanych miast wojewódzkich to Kraków (19%), Warszawa (18%) i Wrocław (15%). Kraków awansował z pozycji trzeciej na pierwsze miejsce podium.
Organizowany przez Fundację na rzecz reputacji marki „Premium Brand”, ranking powstał na podstawie wyników ogólnopolskiego badania opinii, zrealizowanego wśród osób znających dane miasto. Metodologię pomiaru opracowała prof. UW Dominika Maison, ekspert w dziedzinie zachowań konsumenckich z agencji badawczej Maison&Partners. Badanie przeprowadzono na Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna, na losowo-kwotowej, ogólnopolskiej próbie konsumentów metodą CAWI. Próba była kwotowana wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku od 18-tu lat wzwyż dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania. W badaniu wzięło udział 1074 osób.
Nadesłał:
KMC
|
Komentarze (0)