Technologie » Internet
Wymyśl hipnotyzujący nagłówek!
Zobacz więcej zdjęć » |
Pożyteczna wskazówka
Czytelnik na początku zwraca uwagę na układ graficzny, nagłówek, lead… I dopiero od tego zależy czy podejmie się wyzwania i przeczyta nasz cały tekst. Właśnie dlatego dobry nagłówek jest gwarancją sukcesu. Dlatego drogi Blogerze, Copywriterze, Autorze napisz tekst, a nagłówek czy śródtytuły wymyśl na końcu - będą lepsze. Nieubłagane statystyki podają, że jedynie 8 na 10 osób czyta nagłówki, a już jedynie 2 na 10 całość artykułu! Co też powinniśmy zrobić, żeby statystyki poszybowały w górę?
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
4 cechy główne
Jaki powinien być nagłówek, który zapewni nam publikę? Określmy jego główne cechy, moim zdaniem musi posiadać je wszystkie naraz, a nie każdą z osobna. To ważne!
- prostota,
- konkretność,
- zwięzłość,
- chwytliwość.
Nie wyobrażam sobie dobrego nagłówka bez tych wszystkich przymiotów. A Wy?
1, 2 i trzy… Internauta patrzy!
Jeżeli “złapiesz Czytelnika za oczy”, przykujesz jego uwagę nagłówkiem, to jest naprawdę duuża szansa, że pokusi się o przeczytanie całości. Zatem od czego najlepiej zacząć?
- KROK PIERWSZY – Zastanów się o czym będzie Twój tekst i zrób mapę skojarzeń. Rozjaśni Ci się trochę i łatwiej będzie wyłapać coś naprawdę chwytliwego.
- KROK DRUGI – Rozdziel swój tekst na akapity, wyciągnij z nich najbardziej istotne treści. Ludzie są leniwi… lubią szybko dowiedzieć się czy to o czym piszesz na pewno im się przyda.
- KROK TRZECI – Pomyśl nad celem. Co chcesz osiągnąć swoim tekstem? Zaszokować, zaciekawić, rozwiązać problem czy skłonić do dyskusji lub działania? Weź to pod uwagę przy tworzeniu nagłówka.
- KROK CZWARTY – Pokombinuj jak możesz połączyć swój tekst z czymś, co obecnie jest “na fali” i wykorzystaj to w nagłówku.
Wszystkie moje propozycje możesz zawsze przetestować na najbliższych i upewnić się, że działają! :-)
Więcej ciekawych rzeczy dowiesz się na: Słowo w toku.
Nadesłał:
Aleksandra Słowo
|
Komentarze (0)