Rozrywka i wypoczynek » Turystyka
Wyniki badania Holiday Barometer 2017
Badanie Holiday Barometer przeprowadzane jest corocznie przez Instytut badawczy Ipsos na zlecenie Grupy Europ Assistance i sprawdza plany wyjazdowe Europejczyków z Wielkiej Brytanii, Belgii, Niemiec, Francji, Austrii, Włoch oraz Hiszpanii.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Więcej Europejczyków pojedzie na wakacje
Pierwszy raz od pięciu lat można stwierdzić, że wakacyjne plany Europejczyków będą pełne słońca. Mieszkańcy Europy deklarują, że 63% z nich ma plany urlopowe, to o 9 punktów procentowych więcej w stosunku do ubiegłego roku.
Bardzo dobrze widać to na przykładzie Belgii (60%), gdzie aż o 13% wzrosła liczba osób, które planują w tym roku urlop. W Hiszpanii (58%) o 9% więcej osób wybiera się na urlop, we Włoszech (61%) o 9%, a w Niemczech (63%) i we Francji (65%) nastąpił 8-procentowy wzrost. Najmniej zmieniła się sytuacja w Austrii (66%), gdzie wynik poprawił się o 3 punkt procentowy.
W tegorocznym badaniu po raz pierwszy udział wzięli respondenci z Wielkiej Brytanii (65% z nich ma plany na wakacje) i Szwajcarii (66%).
Krótszy i tańszy wypoczynek
Ponieważ coraz więcej Europejczyków planuje w tym roku wakacje, a średni czas ich urlopu jest krótszy, ma to wpływ na budżet, który jest niższy niż w ubiegłym roku średnio o 12%. W tym roku Europejczycy najchętniej wybierają tygodniowy (33%) lub dwutygodniowy (35%) wypoczynek. Z kolei w zeszłym roku najwięcej osób deklarowało ponad dwutygodniowy urlop. Średni budżet przeznaczony na wakacje 2017 przez przykładowego Europejczyka to 1 989 euro (o 12% mniej niż w ubiegłym roku). Największy średni budżet wakacyjny zakładają Szwajcarzy, przeznaczając na ten cel 2 802 euro, a najmniejszy średni budżet wskazali Hiszpanie – 1 651 euro. Największy spadek wydatków na wakacje deklarują Włosi (1 737 euro, o 15% mniej niż w zeszłym roku).
Destynacja turystyczna
Wybierając cel podróży wakacyjnej Europejczycy najchętniej jadą nad wodę. Tereny nadmorskie wybiera 63% urlopowiczów. W góry natomiast wybiera się 18% badanych. Nie da się jednak ukryć, że większość mieszkańców Europy preferuje wakacje na plaży. Może to wynikać z faktu, że 54% badanych chce spędzić wakacje biernie, relaksując się i odpoczywając. Podobnie jak w poprzednich latach popularna jest turystyka lokalna, większość Europejczyków planuje wpędzić wakacje w swoim kraju (Francja: 63%, Włochy: 56%, Hiszpania: 52%, Wielka Brytania: 31%, Niemcy: 28%, Austria: 30%). Wśród najchętniej odwiedzanych krajów pozostają niezmiennie Włochy i Hiszpania (kolejno 13% i 14%) oraz Francja (10%).
Wakacje od pracy
Okazuje się, że Europejczycy podczas urlopu nie do końca potrafią zapomnieć o pracy. Tylko 68% osób przyznaje, że całkowicie odcina się od obowiązków zawodowych i poświęca czas na wypoczynek. Z kolei o 5 punktów procentowych wzrosła liczba osób (20%), która chce wiedzieć, co się dzieje w pracy, dlatego podczas wakacji przegląda maile. Co dziesiąty Europejczyk koresponduje mailowo w związku z pracą, a 4% osób przyznaje, że mimo iż ma wakacje i tak pracuje. Najlepiej z firmowym resetem radzą sobie Anglicy, aż 70% z nich deklaruje, że nie myśli o pracy w trakcie urlopu. Najgorzej wypadają Szwajcarzy, 60% osób odcina się od tematów zawodowych.
Świadomi podróżnicy
Badanie Holiday Barometer sprawdziło również największe obawy Europejczyków związane z podróżowaniem. Niepokój związany z atakami terrorystycznymi ciągle pozostaje aktualny, co ma niewątpliwie związek z wydarzeniami, jakie miały miejsce np. we Francji, czy Wielkiej Brytanii. Ryzyko ataku terrorystycznego jest jednym z podstawowych, zaraz po kwestiach finansowych (55%) czynnikiem determinującym wybór destynacji wakacyjnej i stanowi 48%.
Świadomość ubezpieczeniowa Europejczyków kształtuje się na stabilnym poziomie. Większość z nich wykupi ubezpieczenie mieszkania (66%), aby zapewnić jego ochronę podczas wakacyjnej nieobecności. Wyjeżdżając na urlop, Europejczycy wykupują również ubezpieczenie zdrowotne (65%) i komunikacyjne (65%). Niestety 32% deklaruje, że nie pomyślało o zakupieniu ubezpieczenia przed rozpoczęciem urlopu.
Do najbardziej przydatnych świadczeń ubezpieczeniowych Europejczycy zaliczają pomoc medyczną (62%), pomoc w sytuacji odwołania lotu (53%) i transport medyczny (51%).
Badanie Holiday Barometer prowadzone jest corocznie od 2005 roku przez Ipsos na zlecenie Grupy Europ Assistance.
Nadesłał:
Europ Assistance Polska
|
Komentarze (0)