Gospodarka » Maszyny
Wyzwania logistyczne przy projektach wysokobudżetowych
Zobacz więcej zdjęć » |
Firma w ramach cargo projektowego oraz transportu całopojazdowego, przeniosła linię w schemacie 1:1, występując w roli doradcy już podczas tworzenia dokumentacji technicznej i celnej oraz przygotowania towaru do nadania w Niemczech. Przeprowadzono wówczas pełną inwentaryzację linii produkcyjnej oraz dokładny opis jej poszczególnych elementów.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Kolejnym, najbardziej złożonym i czasochłonnym etapem było opracowanie dokumentacji eksportowej min. faktur i specyfikacji oraz organizacja odprawy celnej importowej (rosyjskiej) wraz z wnioskiem do Federalnego Urzędu Ceł w Moskwie, stworzonym na bazie ww. dokumentacji technicznej.
Dariusz Korczyński - Dyrektor ds. rozwoju rynków wschodnich w ROHLIG SUUS Logistics, wskazuje – Kluczową kwestię w obsłudze wysokobudżetowych projektów stanowi zminimalizowanie opłat celnych. Przy transportach tego typu, nawet cło w wysokości 3 lub 5% wartości towaru stanowi znaczny koszt dla Klienta, ponieważ może sięgać setek tysięcy a nawet milionów złotych. Celem operatora logistycznego jest zatem realizacja importowych odpraw celnych z utrzymaniem zerowej stawki celnej – podkreśla przedstawiciel firmy.
Jednak uzyskanie od rosyjskich władz specjalnego zezwolenia, nadającego wskazaną wyżej stawkę celną to niełatwa sprawa. Oprócz przygotowania obszernej i szczegółowej dokumentacji, stale należy pamiętać o ryzyku, jakie niesie ze sobą popełnienie nawet najdrobniejszego błędu. Federalny Urząd Ceł w Moskwie ma bowiem możliwość cofnięcia w dowolnej chwili uprzednio wydanej, pozytywnej decyzji o udzieleniu preferencyjnej stawki celnej. Ponadto jest to bardzo wyspecjalizowany organ, który wręcz doszukuje się pomyłek w przekazanej dokumentacji, co stwarza niemałe trudności w uzyskaniu pozwolenia. Co więcej, te same problemy operator logistyczny musi rozwiązać podczas odpraw celnych poszczególnych partii towaru, w trakcie realizacji transportu. Z tego tytułu prace nad całością materiałów trwały 14 miesięcy i w szczególności polegały na wykazaniu urzędowi celnemu, że każda składowa linii produkcyjnej stanowi jej integralny element, bez którego nie będzie mogła ona sprawnie funkcjonować.
Niewątpliwe wyzwanie przy tak skomplikowanych projektach stanowi także zaplanowanie załadunków i wysyłek, w tym wypadku poszczególnych elementów linii produkcyjnej, które powinny być zharmonizowane z planem jej montażu. Zazwyczaj linia składana jest przez sztab inżynierów i specjalistów z różnych krajów, według ustalonego wcześniej harmonogramu, jak miało to miejsce właśnie w przypadku fabryki Knaufa w Novomoskovsku. To ogromne przedsięwzięcie, którego powodzenie zależy nie tylko od elastyczności operatora logistycznego ale również od jego umiejętności zarządzania całym łańcuchem logistycznym.
Oprócz transportu całopojazdowego i ponadgabarytowego, przy przenoszeniu linii ROHLIG SUUS wykorzystał także tzw. moduły emergency (szybkie, dedykowane busy), które były wykorzystywane do dostarczania różnych drobnych elementów, m.in. brakujących śrubek, kabli, części łączących, automatyki i wielu innych, które przy realizacji tak dużej inwestycji bywają nagle potrzebne w innych niż zaplanowane wcześniej terminach.
Nadesłał:
biuroprasowe
|
Komentarze (0)