Firma » Biznes
Zakupy spersonalizowane
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Personalizacja w branży fashion nie jest niczym nowym. Garnitury i sukienki szyte na miarę uchodzą za bardziej ekskluzywne, niż te dostępne w sieciowych sklepach, lepsze pod względem jakości, wykonania. Unikalna odzież stała się słodkim przedmiotem pożądania wszystkich fashionistek. Do niedawna możliwość dostosowania produktu do własnych potrzeb zarezerwowana była jedynie dla produktów z wyższych półek. Rozwój nowych technologii otworzył przed producentami odzieży bardzo szerokie możliwości w realizowaniu indywidualnych zachcianek konsumentów – komentuje Katarzyna Burda, pomysłodawczyni PasujeMi.pl. A że liczy się pomysł – personalizację wprowadzają coraz częściej zarówno duże marki odzieżowe, jak i startupy, które na niej opierają całą filozofię swojego biznesu.
Popularnym sieciom odzieżowym nie jest łatwo przekonać konsumenta, że są w stanie zaoferować mu całkowicie spersonalizowany produkt, choć wprowadzając innowacje technologiczne w zamówieniach online mają coraz większe możliwości. Nike dzięki wprowadzeniu aplikacji „Nike ID” pozwoliło klientom zadecydować o tym jak będą wyglądały ich buty: kolor podeszwy, wykończenie skórzane czy zamszowe, deseń nadruku. Lilou pozwala internautom projektować biżuterię według indywidualnych upodobań. Internetowi klienci marki mogą zaplanować też wygląd, kształt i wykończenie unikalnej, wymarzonej torebki. Coraz częstszym zjawiskiem są także konfiguratory i wirtualni styliści pomagający w zakupach online.
Personalizacja produktów i dystrybucji może otworzyć markom drogę do budowania przewagi konkurencyjnej na rynku modowym. Tym bardziej, że według badań BEDA (Bureau of European Design Associations) polski rynek designu jest wart niespełna 1 mld dolarów. To bardzo duży potencjał do zagospodarowania i dobre perspektywy rozwoju. Ten, kto będzie potrafił dobrze wykorzystać potrzeby i nastroje konsumentów może zgarnąć wiele. Personalizacja, która najmocniej rozwija się w sprzedaży przez Internet sprawia, że także handel stacjonarny chcąc utrzymać swoją pozycję szuka nowych metod na poznawanie swoich klientów i „dopieszczanie” ich indywidualnym podejściem. Podpowiedź, w jakim kierunku zmierzają zakupy stacjonarne podpowiadają sami klienci, którzy już dziś oglądają asortyment w zwykłym sklepie, a kupują przez Internet. Być może więc nie mamy do czynienia ze zmierzchem „ery” sklepów stacjonarnych, lecz tylko ze zmianą ich charakteru, a za jakiś czas z miejsc służących do zakupów przekształcą się one w miejsca do ekskluzywnej prezentacji.
| Nadesłał:
            irons | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)