Firma » Reklama

Zasady nawiązywania kontaktów biznesowych

Zasady nawiązywania kontaktów biznesowych
Zobacz więcej zdjęć »
Co dadzą ci nowe kontakty? To przede wszystkim nowe perspektywy na sprzedaż lub kupno w lepszej cenie towarów lub usług, to lepsze perspektywy zawodowe czy możliwości zatrudnienia jak również, możliwości uzyskania współpracy z nowymi atrakcyjnymi kontrahentami.

W nawiązywaniu relacji należy skupić się na kilku rzeczach. Przede wszystkim należy zacząć od sprawdzenia wiarygodności kontrahenta, nikt nie chce przecież nawiązywać kontaktów i dalszej współpracy z potencjalnym „Nikodemem Dyzmą” biznesu. Po drugie przygotujmy się z samo reklamą naszej osoby lub naszej firmy/towaru. Ponad to pamiętajmy o prawidłowych zasadach nawiązywania kontaktów i o tym, iż zarówno ważne jest poruszanie tematów zawodowych co tematów towarzyskich.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:




Gdzie należy szukać kontaktów?

Podstawowa sprawa, trzeba wiedzieć gdzie zarzucić wędkę aby złowić rybę. Wrzucanie wędki do kałuży i liczenie na połów 300kg tuńczyka to mrzonka i absurd. Kontaktów można szukać na różnego rodzaju targach w tym targach pracy lub targach biznesowych, na szkoleniach, na różnego rodzaju eventach i imprezach oraz galach jak również na blogach i mikroblogach czy tematycznych portalach społecznościowych. Warto jednak jak wspomniano na początku, iż dane miejsce poszukiwań gwarantuje nam daną rybkę, nie oczekujmy nie możliwego tam gdzie go na pewno nie spotkamy.


Spotkania typu biznes mixer

Gwarantują przybycie wielu różnych osób, jednak nie powinniśmy skupiać się na takim spotkaniu jedynie na szybkim rozdaniu wizytówek jak ulotek gdyż, mogą zostać one potraktowane właśnie jak wymienione ulotki. Ulotki powinny być zwieńczeniem naszej rozmowy z daną osobą. Najpierw przedstawienie się, potem gratulacje z okazji np. otrzymanej nagrody, czy pojawienia się firmy na rynku etc., następnie szybki opis siebie i tego co oferujemy, obietnica wysłania np. katalogu lub prezentacji czy innych umówionych materiałów i dopiero wymiana wizytówek.

Pamiętajmy że często wiele zależy od dobrego wstępu przy rozpoczęciu rozmowy. Ważna również będzie nasza postawa, gestykulacja, utrzymanie kontaktu wzrokowego, wysłuchanie tego co ma do powiedzenia druga strona nie skupianie się wyłącznie na sobie i wyłącznie na sprawach biznesowych. W między czasie warto wpleść w rozmowę tematy lżejsze, towarzyskie.

Ważnym jest aby wyczuć tematykę oraz charakter spotkania, czy jest ona bardziej luźna, czy spięta, czy spotkanie jest branżowe, czy ludzie na nim się znają czy są sobie zupełnie obcy.


3 dni na ponowienie kontaktu

Po wymianie wizytówek nie liczmy na to, iż one same, zatroszczą się o wspólny kontakt. Sami zróbmy pierwszy krok, wyślij umówione materiały, katalogi czy reklamy. Jeżeli znaleźliśmy z rozmówcą wspólny temat branżowy lub towarzyski przypomnijmy się z nim. Nie róbmy tego od razu, gdyż możemy zostać odebrani za zbyt nachalnych. Wysłana wiadomość zbyt późno może sprawić, iż odbiorca nie za bardzo będzie wiedział z kim piszę lub zapomni o czym rozmawialiśmy i pierwsza nić porozumienia zostanie utracona.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Quetzal

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »