Gospodarka » Żywność
ZM Henryk Kania „Liderem Rynku Spożywczego”
Zobacz więcej zdjęć » |
Jak informują organizatorzy, ZM Kania otrzymały tytuł za „odważną strategię, obejmującą m.in. opracowanie i wdrożenie na rynek mięsa innowacyjnych produktów i nowoczesnego marketingu; (…) kreują trendy i innowacyjne rozwiązania produktowe, opakowaniowe i sprzedażowe na rynku wędliniarskim, z sukcesem pozyskując kolejne grupy klientów; (…) czerpią z tradycyjnej wiedzy, korzystając z nowoczesnych, efektywnych i przyjaznych naturze technologii”.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
– Nagroda potwierdza, że obraliśmy właściwą strategię i kierunek rozwoju. Środowisko branżowe to zauważa i docenia. To dla nas mocne zobowiązanie do jeszcze cięższej pracy – mówi Dominika Rąba, v-ce prezes zarządu ZM Kania.
Kolejne wyróżnienie
2016 rok obfituje w branżowe nagrody dla ZM Henryk Kania. W styczniu tytuł „Najlepszy Produkt 2016 – Wybór Konsumentów” przyznawany na podstawie ogólnopolskiego badania realizowanego przez GfK Polonia, otrzymały kabanoski żurawinowe Maestro. W czerwcu w konkursie „Przeboje FMCG” wyróżnienie otrzymała linia parówek „Na Dzień Dobry” oraz linia kabanosów Maestro 120 g. We wrześniu z kolei kabanos pieczony Maestro odznaczony został srebrną Perłą FMCG, a parówki „Na Dzień Dobry” brązową. – Wyróżnienia, które otrzymaliśmy przyznane zostały albo przez konsumentów, albo przez środowisko branżowe, a więc dwa najważniejsze dla nas rynkowe ogniwa – komentuje Dominika Rąba i dodaje: – Tym bardziej więc cieszą nas takie nagrody.
Nowości i innowacje
ZM Kania – co nie umknęło uwadze organizatorów konkursu w uzasadnieniu werdyktu – znane są z innowacji produktowych. Po sukcesie sprzedażowym kabanosów Maestro w gramaturach 120 g i 175 g, firma powiększyła niedawno swoje portfolio w tym segmencie. Nowością są kabanosy Maestro 60 g w trzech wariantach smakowych: klasycznym, bekonowym, paprykowym. Innowacją na skalę polskiej branży mięsnej jest opakowanie nowego produktu. – Nie jest to bowiem typowe, stosowane do tej pory „otwórz-zamknij”, tylko jego modyfikacja. Gwarantuje prostsze i skuteczniejsze zamykanie i otwieranie. Dzięki temu rozwiązaniu, kabanosy zachowują swój smak i aromat przez długi czas, a konsument może je bez obaw przechowywać w pierwotnym opakowaniu – mówi Dominika Rąba. Te zalety w połączeniu z możliwością przechowywania kabanosów poza warunkami chłodniczymi sprawiają, że produkt idealnie nadaje się do podróży, czy też jako przekąska do pracy lub szkoły.
– Oceniamy, że wprowadzenie na rynek kabanosków 60 g pozwoli nam nie tylko na umocnienie naszej pozycji w segmencie kabanosów paczkowanych, ale także na wygenerowanie wyższych zysków w tym segmencie rok do roku o ok. 5 proc. – mówi Dominika Rąba, wiceprezes zarządu ZM Henryk Kania S.A.
Wiodący przetwórca
Zakłady Mięsne Henryk Kania to wiodący producent wyrobów wędliniarskich oraz mięsa konfekcjonowanego w Polsce. 2015 rok był pierwszym w historii, w którym spółka przekroczyła granicę miliarda złotych przychodu i był to wzrost r/r o 21,4 %. Firma wygenerowała wtedy 41,4 mln zysku netto. Pozytywne wyniki ogłosiła także za pierwsze półrocze 2016 roku. Spółka osiągnęła przychód na poziomie 595 509 mln zł (+27 %) oraz zysk netto wynoszący 20 469 mln zł (+ 34%).
Do wiodącego asortymentu ZM Kania należą m.in. kabanosy. Ich sztandarowa linia oferowana pod marką Maestro urosła 5,1% wartościowo i 23,1% ilościowo r/r (I poł. 2015 vs I poł. 2016). O 1,8 p.p. wzrosła także penetracja rynku, co oznacza, że produkty dotarły do jeszcze większej liczby klientów niż przed rokiem w analogicznym okresie. Firma sprzedała kabanosy o łącznej wartości blisko 32 mln zł.
Z panelu gospodarstw domowych GfK Polonia wynika również, że ZM Henryk Kania są liderem na rynku wędlin paczkowanych (wyłączając marki własne sieci handlowych) w kategorii szynek, oraz wiceliderem w kiełbasach suchych i kiełbasach tradycyjnych.
Nadesłał:
psikora@zmkania.pl
|
Komentarze (0)