Gospodarka » Żywność

Żywiec Zdrój wprowadza nowe typy opakowań, realizując swoje zobowiązanie środowiskowe

Obok butelki w 100% wykonanej z przetworzonego plastiku, w portfolio firmy pojawiła się butelka szklana i puszka

Żywiec Zdrój realizuje swoje pionierskie  zobowiązanie środowiskowe, ogłoszone podczas ostatniego Szczytu Klimatycznego ONZ. Jednym z kluczowych założeń tej deklaracji jest opracowanie                                            i wprowadzenie alternatyw dla plastikowych opakowań. Dlatego, po zaledwie pół roku od ogłoszenia tego zobowiązania, firma wprowadziła na rynek szklane butelki i puszki.  Jest to kolejny krok Żywiec Zdrój w kierunku ograniczania użycia pierwotnego plastiku, po tym jak w marcu firma na stałe wprowadziła do swojej oferty wodę w butelkach 5l w 100% wykonanych z przetworzonego plastiku.

Żywiec Zdrój konsekwentnie działa na rzecz zwiększenia efektywności recyklingu w Polsce. Dalszy kierunek tych działań określa zobowiązanie, jakie firma ogłosiła podczas ostatniego Szczytu Klimatycznego ONZ. Pół roku temu zadeklarowała, że do 2020 roku taka sama ilość plastiku, jaką wprowadza na rynek zostanie zebrana i poddana recyklingowi. Żywiec Zdrój zobowiązał się również do działania wspólnie z partnerami na rzecz bardziej efektywnego systemu zbiórki i recyklingu, by w 2025 roku osiągnąć powyżej 90% recyklingu butelek PET w Polsce.  

Kolejne życie plastiku

Firma prowadzi działania wpisujące się w ideę gospodarki o obiegu zamkniętym, w myśl której ten sam zasób może być przetwarzany i ponownie wykorzystany do produkcji nowych opakowań. Wyraźnym tego przykładem jest wprowadzona w marcu tego roku woda w opakowaniach 5l, w 100% wykonanych z tworzywa pochodzącego z recyklingu. Żywiec Zdrój sukcesywnie zwiększa udział przetworzonego surowca w swoich pozostałych opakowaniach PET. Tego rodzaju działania pozwalają ograniczać użycie pierwotnego plastiku, a tym samym znacząco zmniejszają zużycie surowców naturalnych i emisję CO2.   

Konsekwentnie zwiększamy ilość tworzywa pochodzącego z recyklingu, jakie wykorzystujemy do produkcji naszych opakowań. Od 2016 ponad trzykrotnie zwiększyliśmy nasze użycie  przetworzonego materiału (rPET), tym samym dając impuls całemu systemowi obiegu opakowań do zwiększania ilości surowca, który zostaje ponownie wykorzystany. Jest to jedno z działań, poprzez które realizujemy nasze zobowiązanie  - mówi  Edyta Krysiuk-Kowalczyk, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego rozwoju w Żywiec Zdrój.

 Ważny krok w realizacji zobowiązania

Znaczącą częścią zobowiązania, jakie realizuje firma jest również wprowadzanie na rynek alternatyw dla plastikowych opakowań. W ofercie firmy właśnie pojawiła się woda w szklanych butelkach oraz napój w puszkach, co również wpływa na ograniczenie zużycia pierwotnego plastiku. Wprowadzając nowe rodzaje opakowań, dajemy konsumentom możliwość szerszego wyboru. Bez względu jednak na to, po jaki produkt zechcą sięgnąć, kluczowe jest, by każde opakowanie po skorzystaniu z niego trafiło do selektywnej zbiórki odpadów. Segregując je, każdy z nas może zatroszczyć się o środowisko naturalne. Zarówno butelki PET, jak i butelki szklane oraz puszki, po przekazaniu do recyklingu stają się cennymi surowcami wtórnymi, które mogą zostać przetworzone i zyskać nowe życie - dodaje Edyta Krysiuk-Kowalczyk.

Krystaliczną górską wodę źródlaną Żywiec Zdrój w szklanych butelkach już można znaleźć w części restauracji                        i kawiarni w całym kraju, a jesienią dostępna będzie również w regularnej sprzedaży w niektórych sklepach. Nowa linia napojów w puszkach marki Sparkles dostępna jest już w sklepach sieci Żabka.

Kontakt prasowy:

 

Katarzyna Owsianko

Kierownik Działu Komunikacji Zewnętrznej, Wizerunku i Eventów,  Polska i Kraje Bałtyckie

tel. (+48) 666 048 940

e-mail: katarzyna.owsianko@danone.com



Hubert Kifner

Head of Corporate Communications

MSL

mob. (+48) 533 771 882

e-mail: hubert.kifner@mslgroup.com

 

O firmie

Żywiec Zdrój S.A. to największy producent na rynku napojów bezalkoholowych[1] i najbardziej odpowiedzialna społecznie firma w Polsce[2]. Żywiec Zdrój ze szczególną troską dba o środowisko naturalne i zachęca ludzi, by pili zdrowiej. Misja firmy widoczna jest we wszystkich obszarach działalności, od tworzenia produktu, doboru dostawców, po programy edukacyjne i ekologiczne. Najbardziej znane to „Po stronie natury" i „Mamo, tato, wolę wodę", których celem jest uwrażliwienie na potrzeby natury i ochrona zasobów wodnych w Polsce oraz kształtowanie  właściwych nawyków żywieniowych. Firma Żywiec Zdrój S.A. powstała w 1992 roku na terenie Żywieckiego Parku Krajobrazowego, dziś zatrudnia ponad 600 pracowników w sześciu lokalizacjach w Polsce i posiada najbardziej rozpoznawalną markę wodną w kraju[3].

Żywiec Zdrój S.A należy do grupy spółek DANONE - producenta żywności dopasowanej do potrzeb odbiorców na każdym etapie życia.
W Polsce DANONE działa w czterech obszarach istotnych dla prawidłowego żywienia: produkty mleczne oraz pochodzenia roślinnego (Danone), woda i napoje (Żywiec Zdrój), żywność dla niemowląt i małych dzieci (NUTRICIA) oraz żywienie medyczne (NUTRICIA Medyczna). DANONE łączy podwójne zobowiązanie na rzecz zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społecznego oraz realizacja misji, zgodnie z którą poprzez żywność niesiemy zdrowie tak wielu ludziom, jak to możliwe. Poprzez nasze produkty, projekty i programy, zachęcamy do podejmowania właściwych wyborów żywieniowych na co dzień oraz przyczyniamy się do zrównoważonego rozwoju planety.

W 10 lokalizacjach w kraju zatrudnienie znajduje ponad 3 000 osób, rozwijających się zawodowo w bezpiecznym
i przyjaznym środowisku pracy. O działalności DANONE można przeczytać na www.danone.plNieść zdrowie poprzez żywność. Wkład grupy spółek DANONE w rozwój polskiej gospodarki, społeczeństwa i zdrowia".


[1] 9,9 proc. na podstawie: Żywiec Zdrój za Nielsen - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety, Dyskonty, Sklepy spożywcze - Duże, Średnie, Małe, Sieci Chemiczne, Sklepy Winno-Cukiernicze, Stacje Benzynowe i Kioski); udział wolumenowy, w 2017 w kategorii Napoje bezalkoholowe.

[2] Żywiec Zdrój za MillwardBrown, Badanie reputacji firm w Polsce, czerwiec 2017 CAWI, n=1517, osoby w wieku 15-65 lat.

[3] MillwardBrown dla Żywiec Zdrój, tracking wód butelkowanych, 1.02-18.12.2016, CAWI, n=2192, osoby w wieku 18-55 lat kupujące wodę butelkowaną przynajmniej raz w tygodniu



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Biuro Prasowe Żywiec Zdrój

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »